Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی در نشستی مجازی که پژوهشکده سیاست خاور نزدیک واشنگتن آن را برگزار کرده بود، گفت، عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در نهایت، رخ خواهد داد.

بر اساس گزارش وبگاهی خبری «العهد» لبنان، وی ادامه داد، تنش‌هایی که گاهی میان ریاض و واشنگتن رخ می‌دهد، تصادفی است و این روابط دوجانبه بر پایه روابط شخصی نیست بلکه اساس آن، منافع دوطرفه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرحان گفت: تحقق صلح و ثبات دائمی جز با توافق دائمی میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها رخ نخواهد داد، عادی‌سازی روابط اتفاق خواهد افتاد اما ایجاد کشور فلسطینی و ازسرگیری طرح صلح فلسطینی-اسرائیلی ضروری است.

وی در واکنش به اظهارات اماراتی‌ها مبنی بر اینکه لغو طرح اشغال اراضی کرانه باختری در مقابل توافق سازش ابوظبی با تل‌آویو رخ داده، تصریح کرد: اگر از این منظر به آن نگاه کنیم (می‌توانیم بگوییم) زمینه را برای بازگشت احتمالی فلسطینی‌ها به میز مذاکره فراهم کرد.

امارات و بحرین در پانزدهم سپتامبر گذشته توافق عادی‌سازی امضا کردند و سودان نیز اخیرا به این کشورها پیوست.

منبع: الف

کلیدواژه: عادی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۲۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیسی به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد؛ «ممتاز زهرا بلوچ» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در نشست هفتگی خود گفت : تاریخ دقیق و برنامه‌های سفر رئیسی به پاکستان متعاقباً اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران پیرامون شنیده شدن صدای انفجار در برخی از شهر‌های ایران در بامداد روز جمعه گفت: پاکستان در حال بررسی موضوع بوده و تنها در صورت دریافت اطلاعات و روشن‌تر شدن اتفاق مذکور قادر به موضع گیری خواهیم بود.
«ممتاز زهرا بلوچ» همچنین تاکید کرد پاکستان به دنبال تنش زدایی فوری در خاورمیانه‌ است که در پی اقدامات غیر مسئولانه و بی پروای اسرائیل از جمله حمله به سرکنسولگری ایران در دمشق بسیار ملتهب است.
وزارت امور خارجه پاکستان بار دیگر توقف فوری حملات اسرائیل را در غزه و آتش بس فوری به همراه پایان محاصره این منطقه خواستار شد و تاکید دارد جامعه جهانی باید اسرائیل را به خاطر جنایات جنگی و نسل کشی پاسخگو کند.

دیگر خبرها

  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه گفتگو کردند
  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه‌ گفت‌وگو کردند
  • آمادگی ایران برای ارتقای روابط با الجزایر
  • اردن مصمم است آسمان کشورش مورد سوء استفاده رژیم صهیونیستی قرار نگیرد
  • سفر رئیسی به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • آمادگی ایران برای کمک به مردم در معرض سیل در امارات
  • اعلام آمادگی ایران برای کمک به امارات
  • تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه
  • بعد از عملیات وعده صادق «بی‌حجابی» را عادی سازی کنید/ زیباکلام: تنبیه رژیم صهیونیستی کار اشتباهی است!
  • اهداف سفر وزیر خارجه انگلیس به رژیم صهیونیستی دعوت به خویشتنداری