Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@23:24:40 GMT

رایزنی تلفنی لاوروف با وزرای خارجه ترکیه و بلاروس

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۳۱۶۲

رایزنی تلفنی لاوروف با وزرای خارجه ترکیه و بلاروس

وزیر خارجه روسیه در حالی‌که در قرنطینه بسر می‌برد، در گفت‌وگویی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود، بر لزوم آتش بس پایدار در منطقه قره باغ تأکید کرده و با وزیر خارجه بلاروس نیز درباره روند اوضاع داخلی این کشور صحبت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه و "مولود چاووش‌اوغلو" وزیر امور خارجه ترکیه، روز سه شنبه گفت‌وگوهای تلفنی انجام دادند که طی آن بر ضرورت برقراری آتش بس بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ کوهستانی تأکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

طبق اطلاعات وزارت خارجه روسیه، طرفین در این مذاکرات بر ضرورت اطمینان از برقراری هر چه سریعتر آتش بس پایدار بین ارمنستان و آذربایجان تأکید کرده و یادآور شدند که جایگزینی برای حل و فصل مسالمت آمیز، ضرورت برقراری فوری آتش بس و از سرگیری روند مذاکرات در چارچوب سازوکارهای ایجاد شده در گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا،وجود ندارد.

وزرای خارجه روسیه و ترکیه غیرقابل قبول بودن مشارکت مزدوران خارجی در مناقشه قره باغ که آن را به یک بحران بین المللی تبدیل خواهد کرد را نیز مورد تأکید قرار دادند.

علاوه بر این ، لاوروف و چاوش‌اوغلو در خصوص موضوعات مهم در دستور کار دوجانبه و همچنین درباره وضعیت در دریای مدیترانه شرقی تبادل نظر کردند.

وزارت خارجه روسیه همچنین یادآور شد که سرگئی لاوروف، روز گذشته طی گفت‌وگوی تلفنی با "ولادیمیر مکی" همتای بلاروسی خود، حمایت مسکو از ابتکارعمل انجام اصلاحات در قانون اساسی بلاروس را تأیید کرد.

طبق این اطلاعات، وزرای خارجه درباره وضعیت فعلیدر  بلاروس تبادل نظر کرده و طرف روسی بار دیگر حمایت مسکو از ابتکارعمل رئیس جمهوری بلاروس برای انجام اصلاحات قانون اساسی به منظور عادی سازی هر چه زودتر اوضاع سیاسی در این کشور، را به اطلاع وی رساند.

علاوه بر این، طرفین درباره موضوعات مهم در همکاری‌های روسیه و بلاروس در عرصه سازمان‌های مهم بین المللی و در وهله نخست، سازمان ملل و سازمان امنیت و همکاری اروپا، بحث و تبادل نظر کردند.

پوتین طی روزهای اخیر تماس مستقیمی با لاوروف نداشته است

لازم به یادآوری است، سرگئی لاوروف، روز گذشته در پی تماس با شخصی که آزمایش آلودگی وی به ویروس کرونا مثبت بود، قرنطینه شد. وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه حال لاوروف کاملاً خوب است، یادآور شد کلیه جلسات وزیر خارجه که قبلاً برنامه ریزی شده بود به تاریخ دیگری موکول شده است.

"دیمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین هم اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه طی روزهای اخیر شخصاً هیچ تماس مستقیمی با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نداشته است.

لاوروف به قرنطینه رفتدیدار جداگانه لاوروف با وزرای خارجه ارمنستان و آذربایجان در مسکوتأکید لاوروف بر لزوم توقف فوری درگیری‌های نظامی در قره باغ

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه ترکیه سرگئی لاوروف اخبار روسیه ترکیه سرگئی لاوروف سرگئی لاوروف وزرای خارجه خارجه روسیه آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۳۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پولیتیکو: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر، سه مقام مسئول دولتی آمریکا که نخواستند نامشان فاش شود به پولیتیکو اعلام کردند آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حال برنامه ریزی برای سفر به چین طی هفته آتی است.

بر پایه این گزارش، سایت خبری آمریکایی «پولیتیکو» روز چهارشنبه به نقل از سه دیپلمات مستقر در واشنگتن اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی چین خواهد شد.

به نوشته پولیتیکو، بلینکن قصد دارد در سفر چهار روزه خود طی هفته آینده (۲۳ آوریل) به چین با مقامات عالی رتبه این کشور دیدار و در رابطه با طیف گسترده‌ای از مسائل به رایزنی و مذاکره بپردازد.

در همین ارتباط، این نشریه آمریکایی گزارش داد که پیشتر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه برای نخستین بار و پس از گذشت ماه‌ها از آخرین نشست دو طرف در نوامبر ۲۰۲۲ با ژنرال «دونگ جون»، همتای چینی خود از طریق ویدئو کنفرانس به صورت مشروح و طولانی درباره مسئله حق حاکمیت جزیره تایوان و احترام به حاکمیت ارضی چین و همکاری نظامی بر مبنای احترام متقابل به گفت‌وگو و رایزنی پرداخته است.

پیش از این، وزارت دفاع چین با صدور بیانیه‌ای از درخواست وزیر دفاع آمریکا برای نشستی با وزیر دفاع چین از طریق ویدئو کنفرانس خبر داده بود.

گفتنی است تنش‌ها در دریای چین جنوبی میان نیروی دریایی چین و نیروی دریایی آمریکا و متحدانش، وضعیت جزیره تایوان، و نیز مناسبات اقتصادی دو جانبه از جمله مهمترین محورهایی است که امکان رایزنی میان مقامات دو طرف درباره آن وجود دارد.

کد خبر 6081575

دیگر خبرها

  • عکس/ دیدار وزرای خارجه ایران و اردن در نیویورک
  • پولیتیکو: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • آتش‌بس در غزه؛ محور رایزنی‌های وزیر خارجه ترکیه با هنیه در دوحه
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن
  • رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درمورد خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران
  • رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درباره خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران
  • گفتگوی وزرای خارجه ایران و روسیه درباره یک تبعه روس
  • رایزنی لاوروف با امیرعبداللهیان در ارتباط با حضور یک تبعه روس در کشتی توقیفی
  • هشدار امیرعبداللهیان به اسرائیل در رایزنی با همتایان خود