Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@19:59:33 GMT

نگاه حفاظتی بر طرح تفصیلی خیابان ولیعصر حاکم شود

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۳۲۱۷

نگاه حفاظتی بر طرح تفصیلی خیابان ولیعصر حاکم شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اعطا در پی برگزاری جلسه‌ای با حضور گلپایگانی معاون شهرسازی شهرداری، صالحی مدیرکل معماری و ساختمان، ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران و فدایی نژاد معاون فنی و طرح های شهری این سازمان با انتقاد از تاخیر یک ساله در تهیه و تصویب طرح ساماندهی و حفاظتی خیابان ولیعصر گفت: دریغ است سایه سوداگران سیری ناپذیر، همچنان بالای سر میراث ارجمند پایتخت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: پیگیر تهیه و تصویب طرح ساماندهی خیابان ولیعصر و اصلاح طرح تفصیلی آن با رویکرد حفاظتی در دو حوزه میراث فرهنگی-تاریخی و میراث طبیعی هستیم اما علیرغم پیگیری ها این کار هنوز به نتیجه نرسیده و متاسفانه در شهرداری تبدیل به کلاف سردرگمی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، متولی طرح ساماندهی و اصلاح طرح تفصیلی محور ولیعصر، به غلط سازمان زیباسازی شهرداری تهران است، گفت: قاعدتاً می بایست متولی معاونت شهرسازی باشد اما متولی پروژه، سازمان زیباسازی است و متاسفانه باید گفت این سازمان اکنون بضاعت مدیریتی کافی برای هدایت مشاور طرح را ندارد.

وی در ادامه انتقاد خود از تاخیر در ارائه طرح ساماندهی خیابان ولیعصر گفت: به جای اینکه سازمان زیباسازی به قائم مقامی شهرداری مشاور مربوطه را برای تهیه طرح ولیعصر هدایت کند، آن مشاور است که شهرداری را اداره و هدایت می کند و این تاسف برانگیز است.

وی افزود: طرح تفصیلی ولیعصر باید به سرعت اصلاح شود تا میراث ارزشمند فرهنگی و طبیعی ولیعصر از گزند سوداگری و تخریب در امان بماند.

اعطا با تاکید بر اینکه ساماندهی محور ولیعصر از جمله اهداف و برنامه های شهردار تهران بوده است اظهار داشت: شهردار تهران در ده برنامه ارایه شده به شورا، موضوع ساماندهی محور ولیعصر و ثبت جهانی آن را مورد تاکید قرار داده اند.

وی اظهار داشت: تاکید ما در شورا اصلاح طرح تفصیلی با نگاه حفاظتی نسبت به میراث فرهنگی-تاریخی و میراث طبیعی ولیعصر و تسریع در تهیه و تصویب آن است.

کد خبر 5058112

منبع: مهر

کلیدواژه: خیابان ولی عصر علی اعطا شورای شهر تهران طرح تفصیلی هفته ناجا شورای شهر تهران ویروس کرونا شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش پلیس راهور قوه قضاییه گردشگری آیت الله سید ابراهیم رئیسی وضعیت راهها آلودگی هوا شهر تهران سازمان تامین اجتماعی شبکه شاد سازمان زیباسازی خیابان ولیعصر طرح ساماندهی طرح تفصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۳۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری به دنبال ساماندهی محل پارک موتورسیکلت‌ها در پهنه مرکزی پایتخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۶ تهران گفت: به منظور سامان‌بخشی وضع پارک موتورسیکلت‌ها در معابر شهری این منطقه، تامین زیرساخت‌های لازم برای توقف و پارک موتورسیکلت در ۵۰ نقطه از نواحی ۶ گانه در دستور کار قرار گرفت. علیرضا صادقی‌بخش افزود: طبق برنامه اولین جایگاه توقف موتورسیکلت در خیابان احمد قصیر با حجم پارک ۱۰ دستگاه موتورسیکلت ایجاد شد. معاون شهردار منطقه ۶ گفت: با اجرای این طرح، علاوه برساماندهی محل پارک موتورسیکلت‌ها، شاهد آزادسازی پیاده رو‌ها و تسهیل و ایمن‌سازی محل عبور و مرور عابران پیاده خواهیم بود. علیرضا صادقی‌بخش افزود: استفاده از موتورسیکلت‌ها به دلایلی مانند صرفه‌جویی درهزینه، سهولت درخدمات، سرعت در جابه‌جایی‌کالا و همچنین راه‌گریز از ترافیک و شلوغی معابر نقش زیادی در سفر‌های درون شهری و تامین نیاز شهروندان دارد، براین اساس ساماندهی آنها ضروری است.

دیگر خبرها

  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۸ فروردین‌
  • حمایت پلیس راهور از اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • بازارچه دست‌فروشان تهرانسر، توسعه می‌یابد
  • شهرداری به دنبال ساماندهی محل پارک موتورسیکلت‌ها در پهنه مرکزی پایتخت
  • ثبت ۱۸ اثر تاریخی همدان در فهرست میراث‌ملی کشور
  • برای پروژه قطار شهری مشهد پیوست زیارت تهیه شود
  • اجرای پویش مسیر سبز _ ایران پاک در خوی
  • اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
  • گلایه شهرداری بیرجند از نبود همکاری برای ساماندهی دستفروشان
  • وجود ظرفیت خالی برای پذیرش معتادان متجاهر در تهران