Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، فناوری نانو کاربردهای گسترده ای در علم پزشکی دارد و حالا محققان می خواهند از آن برای نابودی سلول های سرطانی استفاده کنند. این فناوری این بار برای مقابله با یکی از سرطان های بدخیم به نام مزوتلیوما مورد استفاده قرار می گیرد.

مزوتلیوما یک نوع سرطان بدخیم و نادر است که منشا آن سلولهایی به نام مزوتلیوم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلولهای مزوتلیوم سازنده پرده‌های پوشاننده ریه‌ها، قلب و فضای شکم هستند. اکثر کسانی که دچار مزوتلیومای ریوی می‌شوند، در تماس طولانی با آزبست (پنبه نسوز) قرار داشته‌اند.

نانوذراتی که برای نابودی سلول های سرطان مزوتلیوما به کار می روند از جنس طلا هستند و از توانایی خوبی برای نفوذ به درون سلول های سرطانی و گرم کردن شدید آنها با هدف نابودی این سلول ها برخوردار هستند.

به گفته دکتر ارسلان آزاد پژوهشگر دانشگاه کمبریج، نانوذرات طلایی مذکور دارای سیلندرهای باریک نقره ای هستند که پهنای آنها تنها به اندازه یک هزارم موی انسان است. رسوب طلا در این سیلندرهای باریک باعث ذوب نهایی نقره می شود. این ترکیب بعد از ورود به سلول های سرطانی توسط آنها جذب شده و تابانده شدن لیزر به این مجموعه موجب ایجاد گرمای زیاد وتخریب دی ان ای سلول های سرطانی می شود.

وی می افزاید: مزیت دیگر این روش نفوذ عمیق به درون سلول های سرطانی بدون تخریب بافت های اطراف است. می توان امیدوار بود که در آینده این روش درمانی برای درمان انواع بدخیم سرطان مورد استفاده قرار بگیرد.

کد خبر 5058147

منبع: مهر

کلیدواژه: سرطان درمان سرطان فناوری نانو انگلیس ویروس کرونا تحقیقات علمی واکسن کرونا نوآوری حاکمیت سایبری فناوری فضایی اینترنت هوش مصنوعی ایرانسل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا شرکت دانش بنیان فیس بوک گوگل سلول های سرطانی سلول های سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۳۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعرخوانی برای دانش آموز سرطانی در حضور رهبر انقلاب

احمد علوی در دیدار شب گذشته جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب با رهبر انقلاب در شب میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام، برای دانش آموزان و شاگرد نه ساله‌اش که با سرطان دست و پنجه نرم می‌کند، شعر خواند. - اخبار فرهنگی -

باید که در اوج تمام خستگی ها مهربان باشم
تا سالها آموزگار "بچه های آسمان" باشم
پس می‌روم شاید گروه خونی‌ام با او یکی باشد
باید خودم آماده‌ی پیوند مغز استخوان باشم

 

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک ترفند نانویی برای افزایش ظرفیت باتری‌ها
  • مواد غذایی سرطان‌زا را بشناسید
  • ترفند نانویی که می‌تواند ظرفیت باتری‌ها را افزایش دهد
  • باطل نابود شده و حق پایدار می ماند
  • نابودی سرطان با این پروتئین امکان‌پذیر است؟
  • توسعه ایمنی درمانی سلول‌های تی برای درمان سرطان خون
  • شعرخوانی برای دانش آموز سرطانی در حضور رهبر انقلاب
  • فضا محیطی ایده‌آل برای درمان سرطان
  • تحقیقات دانشگاه آکسفورد در مورد سرطان ریه
  • چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟