Web Analytics Made Easy - Statcounter

زالی با اشاره به جلسه با مسئولان امور مساجد، گفت: در این جلسه مقرر شد از مساجد و امکانات آنها به عنوان قرارگاه ساماندهی و انجام بهینه خدمات جهادگونه برای تحقق منویات مقام معظم رهبری استفاده شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، «علیرضا زالی» با اشاره به جلسه با مسئولان امور مساجد، گفت: در این جلسه قرار شد از مساجد و امکانات آنها به عنوان قرارگاه ساماندهی و انجام بهینه خدمات جهاد گونه برای تحقق منویات مقام معظم رهبری استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران تاکید کرد: در جلسه ستاد مقابله با کرونا قرار شد از ۱۰۰ مسجدی که امکان بهداشتی و درمانی دارند، استفاده بهینه شود.



وی افزود: به پیشنهاد ستاد تبلیغات اسلامی، هیئت‌ها و حسینیه‌ها در طرح مقابله جهادی با کرونا از مساجد پشتیبانی خواهند کرد.



زالی گفت: خیرین و گروه‌های جهادی برای کمک مومنانه به آسیب دیدگان همکاری خواهند داشت و هماهنگی‌های لازم انجام شده است و از خیزش مردمی و کمک داوطلبانه مردمی استفاده خواهد شد.



فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره بر افزایش آزمایش‌های اطرافیان بیماران کرونایی بر لزوم شناسایی بیماران در محلات تهران تاکید کرد و افزود: امروز در نشست هماهنگی در چارچوب اجرای منویات و فرمایش‌های مقام معظم رهبری مبنی بر اقدامات حداکثری برای مقابله با بیماری کرونا در پایتخت که با حضور فرمانده سپاه تهران، مدیران مساجد و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و نماینده‌ای از شهرداری تهران برگزار شد، گفت: امروزه برخی از محله‌ها در تهران می‌تواند کانون انتشار بیماری کرونا باشد که بنا بر فرمایش رهبری باید نگاه ویژه ای به محلات تهران داشته باشیم.



وی افزود: در شهر تهران ۳۵۴ محله وجود دارد که باید یک برنامه ریزی و ترسیم تقشه ای در حوزه بهداشتی و درمانی با محوریت مساجد و کمک نیروهای بسیجی و داوطلب داشته باشیم.مساجد نقاط معروف و شناخته شده‌ای در محله‌ها محسوب می‌شود و ما باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.



زالی بیان کرد: باید محله‌ها را به خوبی از نظر انتشار بیماری کرونا و دیگر مسائل آسیب شناسی کنیم و آموزش همگانی باید بهتر از گذشته انجام شود و امروزه سازمان بهداشت جهانی تاکید جدی به موضوع آموزش همگانی دارد، که در این راستا اقدامات بازدارنده شکل جدیدی به خود می‌گیرد، بنابراین آموزش‌ها باید بهتر از قبل شود تا میزان تاب آوری مردم در تهران افزایش پیدا کند.



فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر، تهران افزود: با اجرای طرح آزمایشی بر روی ۵۴۰۰۰ نفر از ساکنان شهر تهران ما نقاط آلوده را شناسایی کردیم و اقدامات پیشگیرانه در خصوص عدم انتشار بیماری کرونا انجام گرفته است که با کمک مراقبان بهداشت، فهرست بیماران با تست کرونای مثبت در اختیار بسیج و نیروهای داوطلب قرار می‌گیرد و با محوریت مساجد و کمک خیرین در زمینه کمک به شناسایی خانوارهای آسیب پذیر اقدامات خوبی را انجام داده اند و بسته‌های حمایتی به این خانواده‌های کم برخوردار داده می‌شود.



زالی بیان کرد: بیماران در دوران قرنطینه باید از تغذیه خوبی برخوردار باشند که خیران در این خصوص کمک خواهند کرد. در برخی از محلات افراد پرخطری هستند که باید شناسایی و حمایت شوند.



وی گفت: ما باید در انتهای هفته تحلیلی در خصوص میزان ابتلای افراد در محلات داشته باشیم. در آینده بنا بر فرمایش رهبری نوع غربالگری تغییر پیدا می‌کند و مراقبان سلامت در محله‌ها کار شناسایی بیماران را انجام خواهند داد.



فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، افزود: در آینده میزان تست pcr افزایش پیدا می‌کند اما این موضوع بدین معنا نیست که هر فردی به مراکز بهداشتی بیاید از او تست خواهیم گرفت.



وی ادامه داد: اگر بیماری کرونای فردی مسجل شود از چهار نفر از اعضای خانواده وی و دو نفر از همکاران در مرحله اول تست می‌گیریم که این تست در مرحله بعدی از ۱۰ نفر از اطرافیان فرد بیمار گرفته خواهد شد.



زالی افزود: در برنامه جدید ما از افراد پر خطر مثل باردران باردار توسط نیروهای بسیجی کار نمونه گیری و تست بیماری از افراد انجام می‌شود.البته نیروی انتظامی در این خصوص نیروها را یاری می‌کنند تا از نظر امنیت این افراد سو تفاهمی پیش نیاید.



وی گفت: باید فهرستی از داوطلبان داشته باشیم تا توزیع نیروها را به خوبی انجام دهیم.



زالی ادامه داد: ما نیروهای جهادی را به طور منطقی توزیع کنیم و با تجهیزات حفاظتی کامل در جایگاه مشخص کارهای محوله را انجام دهد.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: مهار ویروس کرونا مساجد فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر بیماری کرونا داشته باشیم محله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۳۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد

کامران قدس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد، ابراز داشت: این پایگاه قرار که در ۲۵۰ متر مربع زیر بنا ساخته شود.

وی ضمن بیان اینکه این پایگاه سلامت بالغ بر ۳۴۴ مترمربع مساحت دارد، افزود: هدف از ساخت این مجموعه ارائه خدمات حوزه سلامت به مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه این پایگاه هشت هزار و ۴۲۰ نفر را تحت پوشش خواهد داشت، بیان کرد: در این مرکز مراقب‌های سلامت و روان و واکسیناسیون ارائه خواهد شد.

قدس ضمن بیان اینکه در حال حاضر پایگاه سلامت مرحوم نصرت الله دانایی به مردم این ناحیه خدمات ارائه می‌کند، ابراز داشت: مراقب‌های مادران باردار، نوزادان، سالمندان و بیماران نیز انجام خواهد شد.

وی افزود: قطعاً ارتقای هر چه بیشتر خدمات بهداشتی و درمانی برای بهره‌مندی افراد تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان با جدیت پیگیری و امیدواریم به زودی شاهد افتتاح این پایگاه باشیم.

کد خبر 6087666

دیگر خبرها

  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد
  • حضور دادستان تهران در مسجد قیطریه و رسیدگی به مشکلات شهروندان
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی
  • ارائه بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی به محرومان