Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@11:54:55 GMT

زندانی زن عربستان اعتصاب غذا کرد

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۳۶۳۲

زندانی زن عربستان اعتصاب غذا کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، الهذلول فعال مدنی عربستانی که در زندان به سر می‌برد از دوشنبه شب دست به اعتصاب غذا زده است.

بر اساس این گزارش، خواهر کوچکتر این زندانی سعودی در توییتی به زبان انگلیسی نوشت که لجین به والدینش گفته است که به دلیل بدرفتاری با او و محروم بودنش از ملاقات با خانواده، خسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه نوشته است: لجین از عصر دوشنبه اعتصاب غذا را آغاز کرده تا اینکه اجازه یابد مرتباً با خانواده تماس بگیرد.

همچنین علیا خواهر بزرگتر لجین پیش‌تر نوشته بود: دوشنبه، ۲۶ اکتبر ۲۰۲۰، ساعت هفت بعد از ظهر به وقت ریاض، خواهرم لجین به دلیل محرومیت اداره زندان الحائر از حق تماس با خانواده، اعتصاب غذا کرد.

الهذلول ماه آگوست نیز به دلیل اینکه مسؤولان زندان او را از حق ملاقات با خانواده محروم کرده بودند، یک هفته اعتصاب غذا کرد و پس از اینکه خانواده‌اش اجازه یافتند با وی ملاقات کنند، به اعتصاب غذای خود پایان داد.

پیش‌تر 'سازمان عفو بین الملل' با صدور بیانیه‌ای، از دولت عربستان خواسته بود تا زندانیان سیاسی را فورا و بدون قید و شرط آزاد کند.

لجین متولد سال ۱۹۸۹ فعال سعودی در زمینه حقوق زنان در سال ۲۰۱۴ در حال رانندگی و عبور از مرز مشترک عربستان و امارات برای اولین بار بازداشت شد و در ماه می ۲۰۱۸ در راستای موج بازداشت فعالان مدافع حقوق بشر در عربستان به دلایل ناشناخته‌ای برای دومین بار دستگیر و زندانی شد و هم اکنون نیز در بازداشت بسر می‌برد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: علائم کرونا طرح وان مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن دونالد ترامپ عربستان فعال حقوق بشر زندانی زندانی زن اعتصاب غذا علائم کرونا طرح وان مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن دونالد ترامپ اعتصاب غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۳۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر ترانه علیدوستی در بیمارستان را باور نکنید

به گزارش همشهری آنلاین، دو روز پیش بود که مادر ترانه علیدوستی، از بیماری این بازیگر زن سینما خبر داد و طرفداران او نگران شدند. در همین راستا نیز، سینما اعتماد با اشاره به نوع بیماری ترانه علیدوستی نوشت که؛ «حدود 6 ماه پس از آزادی خود از زندان دچار بیماری به نام سندرم (Drug Rash with Eosinophilia and Systemic Symptoms) با نام اختصاری (DRESS) شده است که یک نوع واکنش شدید ناشی از حساسیت به مصرف برخی داروها است.» با این حال پس از انتشار خبر بیماری علیدوستی تصاویری جعلی و فیک از ملاقات پدرش و بازیگران با او در فضای مجازی منتشر شد در حالی که این تصاویر مربوط به ملاقات هنرمندان از الناز شاکردوست است.

بیشتر بخوانید: نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس اولین تصویر از ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان | چهره نگران حمید علیدوستی بر بالین دخترش | عکس ترانه علیدوستی ترانه علیدوستی ترانه علیدوستی ترانه علیدوستی کد خبر 846579 منبع: خبرآنلاین برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران امین حیایی بیماری - بیمارستان چهره‌های مشهور الناز شاكردوست (بازیگر) ترانه علیدوستی

دیگر خبرها

  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت
  • تصاویر ترانه علیدوستی در بیمارستان را باور نکنید
  • پس از طلاق ملاقات با فرزند چه شرایطی دارد؟
  • شاد شدن ۶۲ خانواده با رهایی زندانیان
  • ۲ روایت عجیب از آدم‌ربایی ۱۰ میلیاردی | دختر ۱۶ ساله می گوید ۳ روز در اتاقی زندانی بود و شکنجه می شد اما دوست اینستاگرامی او می گوید...
  • (ویدئو) اعتصاب فراگیر در کرانه باختری
  • (عکس) ملاقات هادی چوپان با فرد محبوب شیرازی‌ها
  • بازداشت مرد الکلی به دلیل اغفال و فراری دادن دختر ۱۸ ساله
  • فیلم/ اعتصاب سراسری در شهر نابلس در سوگ شهدای طولکرم
  • ناامنی عربستان برای تماشاگران فوتبال؛ 100 بازداشتی و 12 زندانی!