Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در پی لغو نرخنامه جدید بلیت هواپیما از سوی وزیر راه و شهرسازی و اینکه قرار بود دولت برای ایرلاین‌ها امتیازاتی از جمله ارز نیمایی و برخی منابع ریالی در نظر بگیرد تا قیمت بلیت هواپیما افزایش پیدا نکند. برخی شهروندان نسبت به گران شدن پروازهای داخلی اعتراض دارند.

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در این باره اظهار کرد: تاکنون هیچ گزارشی از افزایش قیمت بلیت هواپیما طی هفته‌های گذشته از سوی ایرلاین‌ها نداشته‌ایم و همه شرکت‌های هواپیمایی طی این بازه زمانی سعی کرده‌اند بلیت هواپیما را در دامنه نرخ تعیین شده قبلی بفروشند اما برخی سایت‌های فروش بلیت هواپیما و چارترکننده‌ها اشتباهات و تخلفاتی مرتکب شده‌اند و از این وضعیت بازار سوء استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان همه این تخلفات به نام شرکت‌های هواپیمایی نوشته می‌شود و مردم آن را از چشم ما می‌بینند.

وی افزود: اگر وعده‌هایی که مسئولان برای حمایت از ایرلاین‌ها در این شرایط داده‌اند مانند تامین ارز نیمایی با نرخ مناسب و ارائه تسهیلات ارزان قیمت عملی شود، شرکت‌های هواپیمایی نیازی به افزایش قیمت بلیت هواپیما ندارند چرا که هزینه‌های افزایش یافته آن‌ها جبران می‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مردم اگر با افزایش قیمت بلیت هواپیما مواجه شدند، چه کاری باید انجام دهند؟ اعلام کرد: اگر مردم شاهد بالا رفتن نرخ پروازهای داخلی تا تعیین تکلیف و اعلام نتیجه جلسات بودند، بهتر است ابتدا به سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی مراجعه کنند و قیمت‌های اعلامی را با نرخ‌های مندرج در نرخنامه رسمی موجود در سایت مقایسه کنند و اگر بالاتر از سقف تعیین شده بود، آن را به انجمن یا سازمان هواپیمایی کشوری گزارش کنند تا با متخلفان برخورد لازم صورت گیرد.

اسعدی سامانی ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی نه تنها همه پروتکل‌های جدید بهداشتی از جمله رعایت ظرفیت ۶۰ درصدی هواپیما را رعایت کرده‌اند و بر عملکرد آن‌ها از سوی سازمان هواپیمایی نظارت کافی صورت می‌گید بلکه تا کنون قیمت بلیت هوپیما را در هیچ یک از مسیرهای داخلی بالاتر از سقف تعیین شده قبلی افزایش نداده‌اند. بنابراین به مردم توصیه می‌کنیم که بلیت هواپیما را با در نظر گرفتن نرخنامه مصوبه موجود از ایرلاین‌ها خریداری کنند. چون بعضی از سایت‌ها یا چارترکننده‌ها اقدام به فروش بلیت هواپیما بالاتر از قیمت مجاز کرده‌اند و این به زیان مردم است. به عنوان مثال قیمت بلیت هواپیما در مسیر تهران-مشهد که نهایتا باید قیمتی حدود ۷۰۰ هزار تومان داشته باشد، توسط چارترکننده‌ای یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته شده است.

کد خبر 560737 برچسب‌ها هواپیما - بلیت هواپیما - سازمان هواپیمایی کشوری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هواپیما بلیت هواپیما سازمان هواپیمایی کشوری شرکت های هواپیمایی قیمت بلیت هواپیما ایرلاین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۳۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بازرسان بر عرضه بلیت‌ های نوروزی در ۹ فرودگاه بزرگ

تین نیوز

 سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بازرسان دفتر مرکزی حراست این سازمان علاوه بر بازرسی های مستمر از ۹ فرودگاه بزرگ کشور و سایر فرودگاه ها، آماده دریافت گزارش های مردمی و برخورد با متخلفان هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جعفر یازرلو افزود: بازرسان دفتر مرکزی حراست سازمان هواپیمایی کشوری به دستور ریاست سازمان و مطابق با سیاست های نظارتی، از تاریخ ۲۹ اسفندماه لغایت ۱۵ فروردین ماه طبق برنامه ای مدون از فرودگاه های بین المللی در حوزه های خدمات رسانی به مردم نظارت های میدانی به عمل می آوردند.

وی بیان داشت: در همین راستا در فرودگاه های مهرآباد، امام خمینی (ره)، مشهد، شیراز، بندرعباس، قشم، اصفهان، تبریز، اهواز و سایر فرودگاه های پر تردد بازرسان به صورت مستمر و روزانه در ترمینال ها و سطوح پروازی حاضر شده و از نزدیک نسبت به انجام اقدامات اصلاحی لازم در بخش های مختلف خدمات رسانی، تسهیلات مسافر و عرضه بلیت های نوروزی اقدام خواهند کرد.

یازرلو خاطرنشان کرد: با اعلام اداره کل حراست سازمان هواپیمایی کشوری، چنانچه در هریک از این بازرسی ها مفاد دستورالعمل های نظارتی از قبیل برنامه تسهیلات فرودگاه های کشور، رعایت نرخنامه های مصوب قیمت بلیت و خدمات مسافر، شیوه نامه حقوق مسافر در زمان تاخیرهای پروازی و سایر مقررات و بخشنامه های صادره قبلی سازمان، از طرف هر یک از شرکت های هواپیمایی، خدمات فرودگاهی، بهره برداران فرودگاهی، پیمانکاران و سایر فعالان صنعت هوانوردی در امر خدمت رسانی به مردم و مسافران نوروزی قصور یا تخلفی مشاهده شود، در سریعترین زمان ممکن برخورد قانونی و اعمال محدودیت مقتضی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • گران‌فروشی کالاهای اساسی تخلف است؛ برخورد می‌کنیم
  • قیمت سکه امامی امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳/ سکه‌ گران شد +جدول
  • تعلیق دستور مقابله با گران فروشی بلیت هواپیما
  • تصمیم ناگهانی برای موزه ها/واکنش وزارت میراث به انتقاد از گرانی!
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن
  • نظارت بازرسان بر عرضه بلیت‌ های نوروزی در ۹ فرودگاه بزرگ
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید + جدول
  • چطور از آخرین تغییرات قیمت بلیط تورنتو مطلع شویم؟