Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد منطقه آزاد قشم موافقت کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا،  گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد منطقه آزاد قشم در دستور کار جلسه صبح امروز چهارشنبه مجلس قرار گرفت.
احمد مرادی نماینده بندرعباس به عنوان نماینده متقاضیان تحقیق و تفحص گفت: دلیل اصلی این درخواست ابهامات و شائبه‌های فساد انگیزی است که طی چند سال اخیر مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصور مردم این است که انگیزه ای برای برخورد با اقدامات غیرقانونی مدیر عامل وجود ندارد. اگر من حاضر به انجام چنین کاری شدم توکل به خدا و اطمینان از پشتیبانی همکاران در مجلس را داشتم.
وی افزود: متاسفانه علی رغم داشتن پرونده چند میلیاردی اختلاس و سوءاستفاده مالی سرنوشت این منطقه مهم، مردم و سرمایه‌گذاران به چنین فردی سپرده شده است.
مرادی با بیان اینکه قشم به حیاط خلوت دولت، نزدیکان و مدیران ارشد آن تبدیل شده، یادآور شد: قشم جولانگاه تصرف در بیت المال و خوش خدمتی به افراد خاص شده است و در صورت رسیدگی به تخلفات ردپای برخی افراد معلوم الحال برملا می شود لذا امیدواریم برای کشف تخلفات نهایت دقت به خرج داده شود.
نماینده مردم بندرعباس در مجلس با بیان اینکه مردم انتظار دارند بدانند نتیجه کشف چنین فسادهایی چه خواهد شد، اضافه کرد: اگر جلوی دست‌اندازی به بیت‌المال گرفته نشود فرهنگ اشرافی گری نیز به کشور سرازیر خواهد شد.
وی در پایان هدف خود از طرح این تقاضا را حیثیت بخشی به نظام جمهوری اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: تحقیق و تفحص نقطه قوت مجلس است و هزینه‌ای در بر ندارد و در قانون اساسی نیز پیش‌بینی شده است. ما معتقدیم هدف مناطق آزاد، توسعه، رونق اقتصادی و رقابت بوده ولی به دلیل عدم رسیدگی به محلی برای آبروریزی مبدل شده است.
در پایان تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد و منطقه آزاد قشم به رای مجلس گذاشته شد که نمایندگان با آن موافقت کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مجلس تحقیق و تفحص از عملکرد منطقه آزاد قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۳۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار:مشارکت مردم در فعال سازی منطقه آزاد سیستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان ،محمد کرمی در نشست با مدیر عامل منطقه آزاد سیستان گفت: منطقه آزاد سیستان شکل گرفت و هیئت مدیره آن مشخص شد که با توجه به شرایط خوب این منطقه امیدواریم شاهد تحولی عظیم در این خطه باشیم.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: یکی از مهمترین اهدافی که در استان آن را دنبال می‌کنیم؛ اتصال استان به آسیای میانه و چین است.
کرمی خاطرنشان کرد: صنایع مولد و کم آب از جمله مینی پالایشگاه‌ها و صنایع پتروشیمی باید در مناطق آزاد شکل بگیرد، این امر علاوه بر پویایی اقتصاد موجب افزایش تجارت نیز خواهد شد.
وی با اشاره بر تاثیر رونق تجارت در توسعه استان تاکید کرد: این استان ظرفیت‌های بالقوه مختلفی در حوزه‌های گردشگری، صنایع دستی، اقتصاد و معادن دارد که باید به آنها توجه ویژه شود.
وی با اشاره به اینکه آورده حوزه گردشگری بسیار بالا است، تصریح کرد: برای تحقق این موضوع باید طرح‌ها و بسته‌های سرمایه گذاری آماده شود که بتوان با برنامه ریزی پیش رفت.
استاندار افزود: جوانان روستایی باید در روستا‌ها ساماندهی شوند تا از این ظرفیت استفاده کنیم.

دیگر خبرها

  • استاندار:مشارکت مردم در فعال سازی منطقه آزاد سیستان
  • باید مردم را در فعال‌سازی منطقه آزاد سیستان مشارکت دهیم
  • نظرات برخی نمایندگان مجلس درباره شعار سال ۱۴۰۳
  • نمایندگان مجلس خبرگان باید استقلال رای داشته باشند
  • حسینی: نگاه دولت همکاری و هم‌افزایی با مجلس جدید است
  • منتخبان مجلس دوازدهم دعواهای سیاسی را وارد مجلس نکنند
  • منتخبین مجلس دوازدهم دعواهای سیاسی را وارد مجلس نکنند
  • تشکیل مجلس جدید با ۴ فراکسیون / جریان اصولگرایی رقابت‌ها را کنار بگذارند
  • پیکر شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی سومار تفحص شد
  • آخرین وضعیت تفحص از شستا و اتاق بازرگانی در مجلس