Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت در پیامی انتصاب وزیر کشور به عنوان فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان: در متن پیام دکتر سعید نمکی خطاب به  دکتر رحمانی فضلی آمده است:«توصیه مدبرانه رهبر فرزانه انقلاب در برپایی قرارگاهی اجرایی جهت عملی نمودن مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا و تصمیم خردمندانه رئیس جمهور محترم در انتصاب مدیری لایق، با سابقه اجرایی درخشان و جایگاه سازمانی مناسب موجب خرسندی اینجانب و همکارانم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه در ماه های گذشته همکاری صمیمانه جنابعالی، معاونین محترم و استانداران ارجمند با مجموعه نظام سلامت موجب قدردانی است، مع الوصف فقدان تشکیلاتی منسجم که بتواند مقتدرانه اجرای شیوه نامه ها و محدودیت های الزامی را در راستای مدیریت، کنترل و مهار بیماری به مرحله عمل برساند در تلاش های شبانه روزی همکارانمان در نظام سلامت و افت و خیز بیماری تاثیرات شگرفی داشت.

با این تقسیم کار مدبرانه توسط مقام معظم رهبری همکاران ما بدون دغدغه اجرا و یا عدم اجرای مصوبات و اعمال محدودیت ها می توانند به رسالت اصلی خویش یعنی آموزش همگانی، تشخیص زودرس با استفاده از تست های بیشتر، شناسایی موارد مشکوک و در تماس با افراد آلوده، قرنطینه سازی آنها، درمان مناسب و توسعه زیر ساخت های نظام سلامت و همچنین تدوین شیوه نامه ها و محوریت در تعیین عالمانه مصادیق محدودیت ها بپردازند.

بی تردید این آرایش جدید در سایه لطف الهی و وفاق و همدلی کلیه دستگاه های دولتی، نظامی، انتظامی،سازمان های مردم نهاد و همراهی همیشگی مردم دریچه ای نو در مدیریت بیماری خواهد گشود.

ضمن تبریک این انتصاب شایسته، توفیق و سربلندی حضرتعالی را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.»

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۳۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت ساخت همراه‌سرا در نزدیکی بیمارستان‌های پایتخت

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حمید جمال‌الدینی، در این بازدید خطاب به مسئولان و بانیان احداث همراه سراها، گفت: این اقدام شما در راستای فرموده رهبری است که هیچ خانواده‌ای افزون بر رنج بیماری، نباید متحمل رنج دیگری شود.

وی افزود: این قبیل کارها موجب ایجاد آرامش خانواده بیمار و افزایش امید به زندگی و کوتاه‌شدن روند درمان بیماران می‌شود.

معاون وزیر بهداشت، با پرداختن به نیات و رویکردهای خیرین، گفت: بیشتر کسانی که خود به طور مستقیم وارد کار شده‌اند، معمولاً تجربه برخورد نزدیک با بیماری و گرفتاری‌های جانبی آن را داشته‌اند. در واقع استیصال عامل و نقطه اتصال آنها شده است و به جای ناامیدی و بریدن از دنیا، به امر خیر و یاری رساندن به هم‌نوعان پرداخته‌اند.

وی در ادامه با تاکید بر دستور وزیر بهداشت مبنی بر تجلیل از خیرین، افزود: اقدام دست‌اندرکاران همراه‌سراها بسیار در خور توجه است. برای نمونه این بزرگواران با راه‌اندازی چند همراه‌سرا در نزدیکی یکی از بیمارستان‌های مهم تهران، توانسته‌اند با مشارکت نزدیک به ۱۰ هزار خیر، فرصت بیش از ۱۰۰ هزار شب اقامت برای نیازمندانی که اکثراً از مناطق کم‌برخوردار بوده‌اند، فراهم آورند که کاری ارزشمند، درخور توجه و شایسته تجلیل و تقدیر است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردمی، گفت: سلامت یک مساله چند بُعدی است که تحت تأثیر عوامل مختلف قرار دارد و بیش از سه چهارم مسائل و تأمین همگانی آن در اختیار تولیت نظام سلامت نیست.

وی تصریح کرد: تأمین و ارائه خدمات سلامت مستلزم همکاری‌های میان‌بخشی و مشارکت دیگر دستگاه‌ها و نهادها در این مقوله مهم است و بخش‌های مختلف دولت، مجلس، نهادهای عمومی غیردولتی همچون شهرداری‌ها و نهادهای مدنی و گروه‌ها باید در این مسئله مشارکت کنند.

جمال الدینی در پایان خواستار بسط و گسترش تجربه‌های موفق با همکاری و مشارکت مسئولان و نهادهای مختلف شد.

کد خبر 6064023 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • انتصاب رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی
  • اهمیت ساخت همراه‌سرا در نزدیکی بیمارستان‌های پایتخت
  • واکنش وزیر اسبق به خودکشی دکتر پرستو بخشی: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است
  • اجرای برنامه سلامت شهری در کیش
  • بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان امین اصفهان و عیادت از بیماران
  • درخواست سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت برای لغو عضویت رژیم صهیونیستی
  • مشارکت‌محوری و مردمی‌سازی به دنبال توزیع عادلانه ثروت در نظام سلامت است
  • ورود بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر به خراسان رضوی
  • اهمیت اجرای نظام مراقبت بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در کیش
  • برپایی ایستگاه‌های امنیت، سلامت و راهنمای گردشگران در شهرستان چادگان