Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزتری فارس از اردبیل، اکبر بهنام‌جو صبح امروز در هشتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اظهار کرد: ۱۵ بانک مسوولیت پرداخت تسهیلات کرونا را بر عهده دارند و تا پایان آخر آبان ماه تمام پرونده‌هایی که درخواست وام کرده‌اند باید تعیین تکلیف شوند.

وی افزود: بیش از ۶۰درصد درخواست کننده های تسهیلات کرونا رانندگان تاکسی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل بیان داشت: تا به حال ۱۳ هزار و ۲۰۰ مورد فرم درخواست وام پر کرده‌اند که از این میزان ۸ هزار نفر وام خود را با ۱۲درصد دریافت کرده و مابقی نیز باید تا پایان این ماه تعیین تکلیف کنند.

بهنام‌جو تصریح کرد: یک هزار و ۸۰۰ نفر سهمیه برای استان جهت استفاده از یارانه دستمزد در نظر گرفته شده که افرادی که در واحدهای گردشگری، صنعت و کشاورزی آسیب‌دیده اند و در حال حاضر بیکار هستند، چنانچه در واحد دیگری شاغل شوند، وزارت کار یک سوم حقوق یارانه دستمزد آنها را یک سال پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: در اعطای تسهیلات مشاغل خانگی نیز بانک‌های عامل توسعه و تعاون و رفاه کارگران باید نهایت تلاش خود را انجام دهند تا جذب حداکثر تسهیلات اتفاق بیافتد.

استاندار اردبیل حوزه‌های کشاورزی، ارشاد، گردشگری و صنعت را جزو ردیف‌های تسهیلات مشاغل خانگی برشمرد و گفت: نزدیک ۵ میلیارد تومان به دو بانک عامل توسعه و تعاون و رفاه کارگران معرفی شده که باید با کاهش بروکراسی اداری پرداخت شود.

رییس شورای اشتغال استان با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی مردم بیش از همه چیز به امید نیاز دارند، تشریح کرد: عملکرد شفاف و ایجاد اشتغال‌زایی در بخش خصوصی و دولتی در دل مردم امید ایجاد می‌کند و این مهم با همکاری و دلسوزی و وحدت امکان‌پذیر است.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی آخرین آمار سرمایه در گردش و سرمایه ثابت واحدهای تولیدی و صنایع تبدیلی تحت نظارت خود را احصا و برای جبران کسری اعتبارات در جلسات آتی ارایه کنند تا از اعتبارات سفر رییس جمهور و بانک‌های عامل تامین بودجه شود و دستگاه‌های حمایتی نیز آخرین وضعیت و مشخصات متقاضیان حایز شرایط اشتغال خود را احصا کنند.

بهنام‌جو گفت: اشتغال و راستی‌آزمایی شهرستان‌ها با محوریت فرمانداری‌ها انجام شود و با هماهنگی و همکاری ستاد اشتغال و سایت رصد در راست‌آزمایی اشتغال استان، آمار واحدی برای شفافیت موضوع ارایه شود.

گفتنی است؛ در این جلسه تعدادی از اعضا عملکرد و مشکلات موجود در حیطه وظیفه خود را تشریح کردند.

-انتهای پیام/3463/666/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا عملکرد اردبیل تسهیلات اکبر بهنام جو استاندار اردبیل وام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۳۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، جلال محمودیان مدیر صندوق امداد ولایت استان کردستان عنوان کرد: از طریق این صندوق در سال ۱۴۰۲ پنج هزار و ۳۸۷ فقره تسهیلات به نیازمندان استان کردستان پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه مبلغ تسهیلات قرض الحسنه پرداختی سال گذشته ۱۳۳ میلیارد تومان بوده، افزود: حدود ۶۵ میلیارد و ۲۳۶ میلیون تومان از این تسهیلات به تعداد ۳۲۰۰ فقره در زمینه مشکلات معیشتی و درمانی و خدمات حمایتی پرداخت شده است.

محمودیان گفت: ۳۱ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان این تسهیلات نیز در زمینه اشتغال بوده که با این مبلغ ۸۰۰ طرح اشتغال و خودکفایی برای مددجویان استان ایجاد شده است.
وی ادامه داد: ۲۳ میلیارد تومان به تعداد ۷۹۹ مورد نیز در زمینه کمک به تامین مسکن مددجویان و پنج میلیارد تومان و به تعداد ۲۶۹ فقره نیز در زمینه کمک به تحصیل مددجویان پرداخت شده است.

مدیر صندوق امداد ولایت استان کردستان تصریح کرد: هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این تسهیلات از محل سپرده خیران به ۳۳۲ نیازمند پرداخت شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898940

دیگر خبرها

  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • تسهیلات اشتغال برای رهاشدگان از دام اعتیاد
  • بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری