Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@05:16:17 GMT

ورود مجلس برای حل معضل آلودگی هوا در روزهای کرونایی

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۳۷۹۲

ورود مجلس برای حل معضل آلودگی هوا در روزهای کرونایی

سمیه رفیعی رییس فراکسیون محیط زیست مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر به شرایط ویژه کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا و همزمانی آن با آلودگی هوای کلانشهرها اشاره کرد و گفت: کارشناسان فراکسیون محیط زیست بیش از دو هفته است که به صورت تخصصی با کمک منابع خارجی و گردآوری نظر کارشناسان داخلی در خصوص نحوه مدیریت منابع آلاینده هوا در کلانشهرها مطالعه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیازمند تدابیر ویژه در ایام وارونگی هوا هستیم

وی اظهار داشت: بنابر بررسی‌های صورت گرفته و با توجه به یافته‌های بین المللی به این جمع بندی رسیدیم که امسال باید تدابیر ویژه‌ای در ایام وارونگی هوا در شهرهای صنعتی و کلانشهرها در نظر بگیریم.

نمی توانیم به مردم بگوییم با خودروی تک سرنشین بیرون نیایند

رییس فراکسیون محیط زیست با بیان اینکه با توجه شیوع گسترده ویروس کرونا و نارسایی‌های موجود حمل و نقل عمومی نمی‌توانیم به مردم بگوییم با خودروی تک سرنشین بیرون نیایند، اظهار داشت: به همین دلیل باید تمرکز خود را بر کاهش فعالیت منابع ثابت آلاینده بگذاریم.

باید کنترل صنایع مازوت سوز تشدید شود

وی با اشاره به اینکه بسیاری از صنایع در پایتخت و دیگر کلانشهرها بخصوص اصفهان و اراک بر کاهش کیفیت هوا و انتشار ذرات معلق تاثیر دارند، گفت: می‌توان فعالیت این صنایع را کنترل کرد و بر استفاده از سوخت آنها نظارت جدی تری داشت تا به هیج عنوان مازوت نسوزانند.

ایجاد محدودیت برای فعالیت کارخانه سیمان تهران

رفیعی از ارسال نامه‌ای رسمی برای وزرای نفت و صنعت به منظور تشدید نظارت‌ها طی روزهای آینده خبر داد و بیان داشت: برای مثال می‌توان فعالیت کارخانه سیمان تهران را با توجه به اینکه ساخت و ساز خاصی را در این ایام شاهد نیستیم از ۱۵ آبان تا میانه های زمستان محدود کرد.

کد خبر 5058137 سمیرا خباز

منبع: مهر

کلیدواژه: آلودگی هوا صنایع آلاینده شیوع کرونا ذرات معلق سمیه رفیعی هفته ناجا شورای شهر تهران ویروس کرونا شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش پلیس راهور قوه قضاییه گردشگری آیت الله سید ابراهیم رئیسی وضعیت راهها آلودگی هوا شهر تهران سازمان تامین اجتماعی شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۳۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی از آخرین روزهای حضور آقای نماینده در صحن مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، الیاس نادران، نماینده تهران یکی از چهره‌های منتقد محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس است که در آذرماه سال ۱۴۰۱ استعفا داد.

تقاضای استعفای او که جنجال زیادی به پا کرد، در جلسه غیر علنی مورد بررسی نمایندگان مجلس قرار گرفت و با مخالفت ۲۲۰ نماینده مواجه شد و بار دیگر به عنوان نماینده تهران در مجلس به کار خود ادامه داد. الیاس نادران در انتخابات مجلس دوازدهم ثبت‌نام نکرد.

تصاویری از حضور او در صحن علنی مجلس روز ۲۷ فروردین ماه منتشر شده است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895859

دیگر خبرها

  • هم‌افزایی شهرداران کلانشهرها در توسعه فرهنگ رضوی در ایام دهه کرامت
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • ثبت بیش از ۵۰۰ مورد آلودگی زیست محیطی در لرستان
  • برنامه «محفل» و «سال‌نو» شبکه سه در صدر توجه مردم/ افزایش ۲۵-۲۰ درصدی کاربران تلوبیون در ایام نوروز و ماه رمضان + فیلم
  • بیماران هموفیلی چشم انتظار توجه ویژه دولت و مجلس
  • جین بلای جان زمین
  • مشکلات آلودگی آب سرخون به نفت هنوز وجود دارد
  • چند پیشنهاد علمی برای جلوگیری از زوال عقل در دوران سالمندی
  • عکسی از آخرین روزهای حضور آقای نماینده در صحن مجلس
  • آبخیزداری و آبخوان‌داری باید مورد توجه جدی قرار بگیرد