Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

شکراله سلمان‌زاده، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان صبح امروز در پی اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر وارونگی هوا و افزایش میزان آلودگی آن ناشی از آلاینده‌ها در خوزستان به ویژه در شهرهای صنعتی گفت: در چنین شرایطی شهروندان سعی کنند حتی‌الامکان از منزل خارج نشوند و در و پنجره‌ها را بسته نگه دارند چرا که وضعیت هوا به شدت خطرناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: زنان باردار، سالمندان، بیماران قلبی-عروقی، بیماران ریوی، و سایر بیماران به خصوص بیمارانی که مشکل تنفسی دارند به هیچ عنوان از منزل خارج نشوند همچنین کودکان نیز به دلیل اینکه ساختار دستگاه تنفسی آنان به طور کامل تکامل نیافته در مواجهه با هوای آلوده بویژه با غلظت بالای ذرات معلق دچار مشکل تنفسی می‌شوند، ورزشکاران و عموم مردم باید از فعالیت‌های ورزشی در روزهای آلوده خودداری کنند زیرا با افزایش حرکت، بدن به اکسیژن بیشتری نیاز دارد و تنفس در هوای آلوده علاوه بر انباشت ذرات معلق در ریه، روند اکسیژن‌رسانی کافی در خون و بافت‌ها را نیز مختل می‌کند.

سلمان‌زاده تاکید کرد: افرادی که بیشترین زمان مواجهه با آلودگی هوا را دارند از جمله ماموران راهنمایی و رانندگی، نیروهای اورژانس و هلال احمر و همچنین کودکان و افراد سالخورده باید از ماسک مورد تایید وزارت بهداشت استفاده کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: توصیه می‌شود شهروندان در شرایطی که هوا آلوده است از مایعات به خصوص مایعات گرم، شیر کم‌چرب، میوه و سبزیجات بیشتر استفاده کنند، زیرا خوردن مایعات مکانیزم ریه را تسهیل می‌کند و از طریق خلط از ورود آلودگی به ریه جلوگیری و سلامت فرد را تامین می‌کند.

او افزود: شهروندان در صورتی که بر اثر آلودگی هوا دچار عطسه و سرفه شدند از آن جلوگیری نکنند و از داروهای ضد سرفه استفاده نکنند زیرا عطسه و سرفه در مواقع آلودگی هوا به عنوان یک واکنش دفاعی عمل کرده و برای سلامتی فرد مفید است. همچنین غرغره کردن مداوم آب نمک نیز بسیار مفید است.

این مقام مسئول حوزه سلامت به همه افراد به خصوص افرادی که مبتلا به بیماری‌های تنفسی هستند توصیه کرد در صورت بروز مشکلات تنفسی به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه و توصیه‌های بهداشتی و پیشگیرانه مرتبط را بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی و زیرنظر پزشک دریافت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وارونگی هوا بیماران قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۴۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچ عشایر و ممنوعیت ورود دام به مناطق ییلاقی

ماشالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی و امور آبخیزداری استان کرمانشاه دام اضافه‌تر از ظرفیت مراتع، خشکسالی، ورود زود هنگام و کوچ دیر هنگام عشایر از مراتع را از جمله موارد آسیب زا به پوشش گیاهی عنوان کرد.

ماشالله کولانی مراتع استان کرمانشاه را یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار با ۶۰۰ هزار هکتار پوشش جنگلی اعلام کرد و افزود: ۶۰ هزار بهره‌بردار در استان کرمانشاه از مراتع استفاده می‌کنند.

وی ظرفیت چرا در مراتع استان کرمانشاه را یک میلیون و ۳۰۰ هزار راس دام عنوان کرد و افزود: این در حالی است در حال حاضر ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار راس دام اضافه بر این تعداد از مراتع استان استفاده می‌کنند و این فشار مضاعفی به مراتع کرمانشاه وارد می‌نماید، زیرا چرای بیش از حد ظرفیت باعث از بین رفتن پوشش گیاهی می‌شود.

کولانی ورود زود هنگام به مراتع در زمانی که گیاهان در مرحله اولیه رشد است را از دیگر موارد مهم تخریب و آسیب به پوشش گیاهی مراتع دانست و توضیح داد: چرای زود هنگام دام در زمانی که گیاه هنوز به حد رشد نرسیده و ضعیف است باعث بیرون آمدن بذر آن از خاک می‌شود و این کار، ذخایر ژنتیکی گیاهان مراتع را از بین می‌رود و پوشش گیاهان آنجا از بین می‌رود و دیگر گیاهی سبز نمی‌شود و این خسارت جبران ناپذیری است.

وی با اشاره به آغاز کوچ بهاره عشایر استان؛ از آنان خواست از تعلیف دام در مراتع خودداری کنند و به آنها توصیه کرد تا ۱۵ اردیبهشت کوچ میان بند داشته باشند و یا علوفه به دام‌های خود بدهند.

گرمی هوا عامل کوچ بهاره عشایر استان کرمانشاه است

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه تقویم رسمی کوچ بهاره عشایر کرمانشاه در سال جاری را از ۱۵ فرودین تا ۱۵ اردیبهشت اعلام کرد و گرم شدن هوا در مناطق گرمسیری بویژه در استان ایلام را عامل کوچ زود هنگام عشایر عنوان کرد.

علی‌جعفر رضایی اما تاکید کرد: عشایر تا ۱۵ اردیبهشت ماه حق ورود به مراتع ییلاق استان را ندارند، زیرا پوشش گیاهی مراتع اکنون ضعیف است و استفاده از آن آسیب جدی به مراتع وارد می‌کند بنابراین ورود زود هنگام ممنوع است و اگر کسی تخلف کند به ازای هر راس ۷۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

وی تعداد جمعیت عشایر کرمانشاه را ۷۶ هزار نفر در قالب ۱۳ هزار و ۸۰۰ خانوار در ۱۴ ایل اعلام کرد و گفت: از این تعداد حدود چهار هزار خانوار ۲ سر کوچ می‌کنند که بیشتر آنها از ایل زنگنه و ایل زوله هستند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ عشایر و ممنوعیت ورود دام به مناطق ییلاقی
  • هزینه حج بسیار سنگین است/بدلیل گرانی عده‌ای از استطاعت خارج شدند
  • عفونت گوش در کودکان (فیلم)
  • پیش‌راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام آغاز می‌شود
  • هوای اصفهان آلوده شد
  • واکنش کودک چند ماهه هنگام بمباران غزه (فیلم)
  • هوای اصفهان آلوده است
  • پپ گواردیولا هنگام تماشای پنالتی شاگردانش مقابل رئال مادرید / ویدیو فان
  • واکنش جالب عثمان دمبله به سوت‌های ادامه‌دار هواداران بارسلونا در هنگام تعویض شدن / فیلم
  • آلوده‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳