Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@14:23:19 GMT

هوشمندسازی شهری در آمل ضعیف است

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۴۱۶۲

هوشمندسازی شهری در آمل ضعیف است

عضو هیئت علمی گروه شهرسازی دانشگاه مازندران با بیان اینکه مهیا شدن بسترهای شهر الکترونیک در دوران ‏کرونا ضروری است، گفت: هوشمندسازی شهری در آمل رضایت‌بخش نیست.

فرزین محمودی پاتی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تأثیرگذاری شیوع کرونا بر حمل و نقل درون ‏شهری، اظهار کرد: با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا باید تماس شهروندان با یکدیگر کاهش یابد، بنابراین باید فعالیت‌های نیازمند به تماس بین افراد به حداقل برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه متأسفانه بروکراسی زائد در ادارات و نظام اداری، زیاد است، ‏افزود: تا زمانی این بروکراسی ناکارآمد وجود داشته باشد دورکاری کارکنان اداری به سختی ممکن است.

استاد دانشگاه مازندران تصریح کرد: در شهرهای بزرگ متأسفانه سرمایه‌گذاری مناسبی در حوزه هوشمندسازی حمل و نقل عمومی انجام نشده است؛ دولت، شهرداری‌ها و سایر نهادها در این زمینه ‏ضعیف عمل کرده‌اند.

محمودی‌پاتی ادامه داد: ‏چند سالی از تشکیل سازمان فاوا در شهرداری آمل می‌گذرد، اما متأسفانه هوشمندسازی خدمات شهری به خوبی انجام نشده است؛ این در حالی است که در این شرایط از کارکنان خواسته شده دورکاری کنند، اما ظرفیت‌ها و بستر فراهم نشده است.

کد خبر 452130

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران حقوق شهروندی مشارکت شهروندان مدیریت شهری شهرداري شهر آمل شهر هوشمند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۴۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، براساس دستورالعمل ابلاغی از سوی شهرداری تهران، اهداف اصلی این رویداد که به‌صورت هماهنگ و یکپارچه در مناطق مختلف پایتخت برگزار می‌شود، ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل همگانی، رعایت ایمنی در سفرهای درون‌شهری، مشارکت سازمان‌های مرتبط و نهادهای مردمی و نیز توجه ویژه به موتورسیکلت‌سواران، عابرین پیاده و... اعلام شده است.   

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در این باره گفت: این رویداد، اقدامی نمادین است تا با عزم و اراده مشترک، توجه افکار عمومی را به موضوع ایمنی و رعایت مقررات مربوط به حمل و نقل شهری معطوف کنیم.  

شهریار افندی‎زاده تاکید کرد: راهبرد ایمنی، نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی و البته همراهی شهروندان است؛ بنابراین، تمام دستگاه‌های مرتبط از جمله پلیس راهور، شهرداری‌ها، شرکت‌های سازنده خودرو، آموزش و پرورش، مسئولان اجرایی و سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها، حتی رسانه‌ها  نیاز است در کنار هم  برای مقابله با تلفات ناشی از حوادث ترافیکی چاره‌اندیشی کنند. 

به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، رویداد "ایمنی حمل و نقل" درنظر دارد توجه شهروندان تهرانی به‌خصوص اقشار در معرض خطر تصادفات مانند کودکان، افراد مسن، دوچرخه‌سواران، موتورسواران و...، همچنین مدیران شهری، متولیان حوزه حمل و نقل و ایمنی، کاربران و فعالان فضای مجازی و سازمان‌های مردم ‎نهاد را به موضوع مهم رعایت مقررات ایمنی در خیابان‌ها و معابر پایتخت جلب کند. 

افندی‌زاده با اشاره به اینکه این برنامه از چهارم اردیبهشت ماه آغاز و تا دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: تمرکز بر برنامه‌های آموزشی، ایمنی تردد در خیابان ویژه دانش‌آموزان، اجرای برنامه‌های مشارکتی با سازمان‌های مردم‌نهاد و تولید و انتشار محتوای رسانه‌ای از جمله: اکران پوستر رویداد در ساختمان‌های شهرداری‌های مناطق، نواحی، پارک‌های آموزش ترافیک، همچنین روی انواع سازه‌های تبلیغاتی، پرتابل، بیلبورد، استرابورد و عرشه پل یا نمایش در تلویزیون‌های شهری و تولید و انتشار اخبار از رویدادهای مربوط، از جمله فعالیت‌هایی است که طی یک هفته انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • رفع آب‌گرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  •  خودکفایی شهرداری شهرکرد با احداث گلخانه
  • ناوگان اورژانس دیر با کمک خیرین تجهیز می‌شود
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت