Web Analytics Made Easy - Statcounter

با نظارت و پیگیری محیط زیست استان تهران شش واحد آلاینده دپوی پسماند در شهرستان ری روز گذشته با دستور مقام قضایی جمع آوری و یک واحد آلاینده نیز در شهرستان پاکدشت پلمب شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ زهره عبادتی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری در تشریح خبر جمع آوری شش واحد آلاینده دپوی پسماند در بخش خاوران این شهرستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۰ واحد غیر مجاز دپوی پسماند در شهرستان ری جمع آوری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه اظهار کرد: متاسفانه به دلیل عدم نظارت مدیران اجرایی پسماند بر مدیریت پسماند های خشک و پلاستیک، مراکز متعدد و آلاینده در این خصوص در شهرستان ری ایجاد شده که این موضوع آلودگی های زیادی در بخش هوا ،آب و خاک را به همراه دارد.

عبادتی تاکید کرد: با مدیریت صحیح پسماند های خشک و پلاستیک و انتقال آنها به مراکز مجاز توسط شهرداری ها ضمن اینکه فرآیند بازیافت بصورت اصولی انجام خواهد شد از فعالیت و انتشارآلودگی های محیط زیستی ناشی از فعالیت این مراکز غیر مجاز نیز کاسته می شود.

این گزارش همچنین می افزاید: در شهرستان پاکدشت نیز یک واحد آلاینده به دلیل عدم توجه به اخطاریه قانونی محیط زیست و تهدید علیه سلامت مردم از سوی محیط زیست این شهرستان پلمب و از ادامه فعالیت آن جلوگیری شد.

محمودرضا سعیدپور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت با اعلام این خبر تصریح کرد: پیرو شکایت مردمی واصله به این اداره در خصوص مزاحمت و آلایندگی یک واحد کارگاهی ریخته گری که فعالیت غیراصولی آن موجب تهدید علیه سلامت شهروندان را فراهم کرده بود، یگان حفاظت این اداره نسبت به بازدید و بررسی موضوع اقدام کرد.

او در ادامه افزود: از آنجاییکه این واحد در گشت و پایش های دوره ای این اداره شناسایی و اخطاریه قانونی دریافت کرده بود، پس از تایید آلودگی، اخطاریه پلمب واحد صادر و نسبت به جلوگیری از فعالیت این واحد اقدام شد.

سعیدپور اظهار کرد: متصدی این واحد ملزم به جمع آوری و انتقال واحد به مکان مورد تایید محیط زیست بوده و این اداره تا حصول نتیجه نهایی پیگیری لازم در این خصوص را بعمل خواهد آورد.

او در پایان از شناسایی 34 واحد صنعتی، صنفی و کارگاهی جدید در پایش های صورت گرفته در مهرماه سالجاری خبر داد و خاطر نشان کرد: همزمان با فصل سرما و افزایش غلظت آلاینده های هوا،گشت های مستمر محیط زیست در این شهرستان فعال بوده که در صورت هر گونه تخلف آلاینده برخورد قانونی در اینخصوص انجام می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پلمب پاکدشت دپوی پسماند شهرستان ری پلمب واحد آلاینده دپوی پسماند شهرستان ری واحد آلاینده محیط زیست جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۴۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت دفن زباله در اردستان مناسب نیست

رئیس محیط زیست شهرستان اردستان، گفت: وضعیت دفن زباله در اردستان مناسب نیست در حالی که روزانه تا ۴۵ تن زباله در محل دفن زباله تخلیه می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، حسین شواخی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به شعار هفته زمین پاک که به نام «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» نام گرفته است، اظهار داشت: تمام برنامه‌هایی که در هفته زمین پاک برنامه‌ریزی شده به منظور بالابردن سطح فرهنگ عمومی و آشنایی مردم با مبانی حفاظت از محیط زیست و فراگیری آموزش آن‌ها برای داشتن محیط زیست تمیز و دور از آلودگی است.

وی افزود: محیط زیست شهرستان اردستان در سال گذشته ضمن پایش تعداد 160 مورد از صنایع تعداد 193 مورد استعلام و 62 اخطاریه صادر و 31 مورد هم شکایت به ثبت رسانده است و با برگزاری 101 جلسه تعداد چهار مورد جلسات کارگروه پسماند و تعداد هشت مورد جلسات مرتبط با پسماند را برگزار کرده و 13 مورد مکاتبات با موضوع پسماند داشته و 96 مورد هم بازدیدهایی در حوزه پسماند را انجام داده است.

رئیس محیط زیست شهرستان اردستان با بیان اینکه در سال گذشته این اداره تعداد 76 مورد پیگیری قضایی داشته است، گفت: تعداد 23 مورد از این پیگیری‌های قضایی منجر به صدور رأی شده است و از تعداد 38 مورد معادن نیز پایش صورت گرفته است .

وی با اشاره به این موضوع که واحدهای صنعتی که در لیست صنایع آلایندگی قرار می‌گیرند، باید نسبت به پرداخت عوارض سبز اقدام کنند، افزود: تعداد 10 مورد از صنایع شهرستان اردستان در سال گذشته در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته که توسط دارایی استان یک درصد از فروش آن‌ها را به صورت متمرکز و بر اساس سرانه جمعیت برای کل استان تخصیص می‌دهد که شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها از این عوارض منتفع می‌شوند.

شواخی با تاکید بر اینکه وضعیت دفن زباله‌های شهرستان اردستان مناسب نیست، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 40 تا 45 تن زباله روزانه در محل‌های دفن زباله تخلیه می‌شود و شاهد هستیم که افراد نخاله‌های ساختمانی خود را در محدوده شهر تخلیه می‌کنند و متاسفانه تاکنون در این زمینه گزارش به ما نرسیده است که در صورت رسیدن گزارش با مستندات با افراد خاطی طبق قانون برخورد قضایی می‌شود و همچنین پیگیری ساخت کارخانه بازیافت مشترک در اردستان 10 ساله شد.

رئیس محیط زیست شهرستان اردستان با اشاره به برخورد با افرادی که اقدام به شکار می‌کنند افزود: در سال گذشته این اداره تعداد هشت سلاح مجاز و تعداد دو مورد سلاح غیر مجاز کشف کرده و در این رابطه 20 نفر متخلف هم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی گفت: شهرستان اردستان دارای دو منطقه حفاظت شده است که یکی از آن‌ها پناهگاه حیات وحش خارو یا همان کوه بزرگی که مدیریت قسمتی از آن که 200 هزار هکتار است در حوزه قضایی شهرستان اردستان قرار دارد و منطقه حفاظت شده کهیاز هم که 92 هزار هکتار بوده که کلا در شهرستان اردستان قرار دارد و در خارو یک پاسگاه محیط بانی در حال ساخت است که هنوز فعال نشده و تقریبا 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و به کمک معادن و ظرفیت مسئولیت اجتماعی که وجود دارد انشالله به زودی افتتاح خواهد شد.

شواخی بیان کرد: این اداره در بخش منطقه حفاظت شده کهیاز هم یک پاسگاه فعال محیط بانی وجود دارد و یک جان پناه هم در روستای کهیاز وجود دارد که 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و منتظر تجهیزات و راه‌اندازی هستیم و این مناطق به جهت وجود گونه‌های مختلف قوچ، بز، میش، کل جبیر و زاغ بور که یک گونه خاص ایران بوده و در مناطق کویری یافت می‌شود که در اردستان تصویر آن به ثبت رسیده است.

رئیس محیط زیست شهرستان اردستان همچنین ضمن اشاره به زباله‌های بیمارستانی و خطرناک، افزود: زباله‌های بیمارستان پیرو قانون باید توسط دستگاه‌های بی‌خطر عادی‌سازی شود که باز هم این کار را صورت نمی‌دهد و اسم آن عادی نیست و در ماده قانونی آن بعد از عادی‌سازی شهرداری‌ها وظیفه دارند به عنوان زباله عادی آن را جمع‌آوری کنند.

وی گفت: در حال حاضر در کل کشور پسماند بی‌خطر ساز عادی تلقی نمی‌شود و باید یک ترانشه و یک مدیریت جدا داشته باشد و در شهرستان اردستان علی‌رغم داشتن مصوبات حتی یکی از شهرهای اردستان را که در این موضوع محکوم شده هنوز نتوانسته‌اند این کار را درست انجام دهند و وظیفه بیمارستان‌ها و نظام پزشکی است که موضوع را پیگیری کند اما آن‌ها که متولی کار هستند در حالی که هیچ همکاری نکرده‌اند.

انتهای پیام/802/

دیگر خبرها

  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • روایت برخورد با مجتمع صنعتی آلاینده در زنجان
  • ورود دادستان قائم شهر برای حل معضل زیست محیطی (شیرآبه زباله)
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهمترین آلاینده‌های زمین
  • پلمب ۲۰ واحد صنفی متخلف در سرچهان
  • وضعیت دفن زباله در اردستان مناسب نیست