Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه مسکو هنوز پاسخ مشخصی از واشنگتن درباره تمدید یک ساله پیمان استارت-۳ بدست نیاورده، گفت: آمریکایی‌ها همچنان شروط مضاعفی را مطرح می‌کنند که تنها روند مذاکرات را پیچیده می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که طرف آمریکایی همچنان در پاسخ به پیشنهاد روسیه برای تمدید پیمان اقدامات برای ادامه کاهش و محدود سازی تسلیحات راهبردی تهاجمی (معروف به پیمان استارت-3) به مدت یک سال، شروط اضافی تعیین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

ریابکوف یادآور شد: «درخواست ما برای تمدید پیمان استارت، بدون پیش شرط به هیچ وجه برآورده نشده است. ما طی هفته‌های اخیر دو بار با مقامات آمریکایی ملاقات کرده‌ایم. تاکنون پاسخ مناسبی از آنها دریافت نکرده‌ایم. به عبارت دقیق‌تر، آمریکایی‌ها مجدداً بر همان مواضع قبلی تأکید دارند که تاکنون کار کرده‌اند، و تمدید این توافقنامه بر اساس پیشنهاد اخیر وزارت امور خارجه روسیه را تنها با شروط مضاعف مربوط می‌کنند.»

معاون وزیر امور خارجه تأکید کرد: «تلاش همتایان آمریکایی برای افزودن مجموعه شرایط و درخواست‌هایی که از سوی آنها همچنان به ما ارسال می‌شود، تنها روند مذاکرات در این زمینه را پیچیده می‌کند. روسیه اقدامات خود در این راستا را بیشتر و بیشتر بیان کرده و روشن می‌سازد، ولی از طرف ایالات متحده، هیچ تحرکی در این جهت گیری وجود ندارد، بلکه فقط درخواستها از طرف روسی، افزایش یافته است. بدین ترتیب، از لحاظ فنی و از منظر چگونگی انجام مذاکرات، ما نمی توانیم  طور مداوم جزئیات رویکردهای آتی خود را ارائه دهیم. ما هنوز نیاز به یک پاسخ و گام‌های متقابل برای پیشرفت به جلو داریم. بدون اینها، ما هیچ چیز دیگری را درباره آنچه ممکن است اتفاق بیفتد، نمی توانیم تشریح و مورد بررسی قرار دهیم.»

ریابکوف در پایان گفت: « ما به گفت‌وگو در این باره ادامه می دهیم، ولی پیش بینی دورنمای این گفت‌گوها کاملاً مشکل است. البته مذاکره همیشه مورد نیاز است. روسیه هیچ ارتباطی بین موضوع تمدید پیمان استارت با انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا نمی بیند. اخیراً، ما با اکراه آمریکایی‌ها برای اقدامات منطقی و قابل درک روبرو شده‌ایم که از دید ما کاملا واضح است: حفظ آنچه که داریم و توافق درباره تمدید این توافقنامه با هدف بدست آوردن زمان مضاعف برای فایق آمدن بر مشکلات.  این اقدام منطقی است، ولی ظاهراً طرف آمریکایی، چنین هدفی را دنبال نمی‌کند.»   

لازم به یادآوری است، هفته گذشته ولادیمیر پوتین پیشنهاد کرد که پیمان اقدامات برای ادامه کاهش و محدود سازی تسلیحات راهبردی تهاجمی (پیمان استارت-3)، "بدون پیش شرط" و "حداقل برای یک سال" تمدید شود. به گفته وی، این کار، امکان انجام مذاکرات درباره سرنوشت این توافقنامه مهم بین المللی در عرصه کنترل تسلیحات را فراهم کرده و باعث می‌شود تا تمامی کشورهای علاقه مند جهان به حفظ ثبات راهبردی، بدون این توافقنامه مهم باقی نمانند.

"رابرت اوبراین" مشاور رئیس جمهوری آمریکا در مسائل امنیت ملی، بلافاصله پیشنهاد رئیس جمهوری روسیه را "محکوم به شکست" خوانده و با آن مخالفت کرد.

پس از آن، وزارت امور خارجه روسیه باز هم اعلام کرد که طرف روسی آمادگی دارد تا در صورت تمدید پیمان استارت-3 برای مدت یک سال، همراه با طرف آمریکایی، تعداد کلاهک‌های هسته‌ای خود را برای این دوره در صورت عدم درخواست‌های مضاعف از سوی ایالات متحده، منجمد کند.

پیشنهاد روسیه به آمریکا: انجماد همزمان کلاهک‌های هسته‌ای در صورت تمدید یکساله پیمان استارتپیشنهاد پوتین برای تمدید یک ساله و بدون پیش شرط پیمان استارت-3اعلام آمادگی آمریکا برای مذاکره با روسیه درباره پیمان استارت-3

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین اخبار آمریکا اخبار روسیه ولادیمیر پوتین اخبار آمریکا اخبار روسیه تمدید پیمان استارت خارجه روسیه برای تمدید امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۴۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس: شرایط بشردوستانه در غزه همچنان وخیم است

گرچه کشور‌های غربی به ویژه آمریکا و انگلیس حامی اصلی رژیم صهیونیستی در نسل کشی فلسطینیان محسوب می‌شوند، اما شرایط بشردوستانه در غزه آنچنان اسفناک است که حتی حامیان این رژیم نیز اکنون لب به انتقاد گشوده اند. 

به گزارش الجزیره، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس امروز (دوشنبه) اعلام کرد وضعیت بشردوستانه در غزه بسیار وخیم است. 

وی خاطرنشان کرد: گرچه ما شاهد افزایش ورود کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه هستیم، اما این باریکه به کمک‌های بسیار بیشتری نیازمند است. از این رو، بحران انسانی در این باریکه همچنان وخیم است.

کامرون با اشاره به تلاش‌ها برای ارسال کمک‌ها به غزه از روش‌های دیگر، افزود: ما همچنان به تلاش‌های خود برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به این باریکه از راه هوایی و دریا ادامه می‌دهیم، اما دسترسی زمینی به غزه همچنان حیاتی است. 

این مقام ارشد انگلیسی با استقبال از قطعنامه‌ای که امروز در شورای امنیت برای استقرار آتش بس در غزه به تصویب رسید، گفت: ما اکنون باید روی چگونگی ترسیم مسیر از یک توافق آتش بس موقت بشردوستانه و تبدیل آن به یک صلح پایدار و بدون بازگشت به جنگ تمرکز کنیم. 

وی در پایان بار دیگر با حمایت از مواضع صهیونیست ها، تاکید کرد: این امر شامل این مسئله می‌شود که حماس دیگر اداره کننده غزه نباشد و دولت جدید فلسطینی تشکیل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا تمام اطلاعات حمله تروریستی مسکو را به روسیه نداد
  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • یک هفته پس از حادثه تروریستی مسکو، همچنان ۹۵ نفر مفقود هستند
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین/قرار گرفتن رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در لیست ترور روسیه
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین
  • شروط کرملین برای مذاکره با آمریکا
  • تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال روسیه
  • انگلیس: شرایط بشردوستانه در غزه همچنان وخیم است