Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عباسی اظهار داشت: براثر حوادث ناشی از کار در شش ماهه امسال ۶۴ مرد جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش داشت.

عباسی با بیان اینکه از آمار اعلام شده ۵۰ نفر متأهل و مابقی مجرد هستند، افزود: بر اساس آمارهای موجود در شش ماهه سال جاری سقوط از بلندی با ۳۲ فوتی رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص می‌دهد و برق گرفتگی با ۱۸، جسم سخت با ۱۱، سوختگی با ۲ و سایر با یک فوتی در رتبه‌های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران افزود: در شش ماهه امسال بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با ۱۳ مورد در مرداد ماه و کمترین آن با شش مورد در فروردین ماه ثبت شده است.

این مقام اجرایی استان تصریح کرد: طی این مدت شهرستان‌های نور با ۱۰، بابل با ۸ و آمل و ساری هر کدام با ۷ فوتی بیشترین و شهرستان‌های محمود آباد، بهشهر و بابلسر هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران به تفکیک سن متوفیان گفت: بیشترین سن مربوط به افراد ۴۱ تا ۵۰ سال با ۲۰ فوتی بیشترین و سن بیش از ۶۱ سال با ۵ فوتی کمترین آمار در این شش ماهه گزارش شده است.

عباسی افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان ۴۱۷ شامل ۴۰۵ مرد و مابقی زن مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد کاهش داشت.

عضو شورای قضائی استان با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، گفت: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

کد خبر 5058220

منبع: مهر

کلیدواژه: علی عباسی حوادث کار ویروس کرونا شیوع کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شهرکرد نیروی انتظامی کرمانشاه گرگان شهادت امام رضا ع هفته ناجا مواد مخدر سانحه تصادف ستاد ملی مقابله با کرونا ناشی از حوادث کار پزشکی قانونی شش ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۴۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۳ درصدی ذخیره آب در سد‌های مازندران

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای مازندران، حیدر داوودیان امروز با بیان این‌که بارش‌های پاییز و زمستان پارسال و روز‌های اخیر در مازندران اثر مطلوبی بر ذخیره آب در سد‌های این استان داشت، اظهار کرد: مجموع ذخیره آب سد‌های استان در حال حاضر به ۲۳۰ میلیون متر مکعب رسیده است که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۵۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: در پایان نخستین هفته سال ۱۴۰۲ مجموع ذخیره آب سد‌های استان ۱۴۹ میلیون مترمکعب بود که این میزان در پایان هفته نخست امسال به ۲۳۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: ذخیره آب سد شهید رجایی ساری اکنون ۶۳ میلیون متر مکعب معادل ۳۹ درصد حجم مخزن این سد است. اما پارسال در چنین زمانی ۳۸ میلیون متر مکعب در مخزن این سد وجود داشت.

داوودیان از نزدیک شدن تراز آب در سد آیت‌الله صالحی مازندرانی –البرز- به سرریز خبر داد و گفت: بارندگی‌های خوب در بالادست سد آیت‌الله صالحی مازندرانی سوادکوه شمالی سبب شده میزان ذخیره آب این سد به ۱۳۳ میلیون مترمکعب برسد که معادل ۹۴ درصد ظرفیت مخزن آن است. پارسال در همین زمان ذخیره آب سد البرز ۸۶ میلیون مترمکعب بود. با توجه به بارندگی‌هایی که برای فصل جاری پیش‌بینی شده انتظار می‌رود که شاهد سرریز این سد باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به بارندگی‌های ثبت شده در مازندران طی سال آبی جاری اظهار کرد: از یکم مهر ۱۴۰۲ تا ۷ فروردین ۴۱۰ میلیمتر بارندگی در مازندران داشتیم که ۴ درصد افزایش نسبت به دوره درازمدت را نشان می‌دهد.

داوودیان اظهار کرد: همین بارش‌ها و همچنین ذوب شدن ذخایر برفی بالادست سبب شده آورد رودخانه‌های استان نیز طی این بازه زمانی به یک میلیارد و ۱۵ میلیون متر مکعب برسد. البته در این شاخص هنوز نسبت به دوره درازمدت عقب‌ماندگی داریم و کاهش ۲۰ درصدی وجود دارد.

وی افزود: با توجه به ثبت این اعداد و ارقام امیدواریم با مشارکت کشاورزان امسال شرایط تأمین آب کشاورزی در استان بهتر از سه سال گذشته باشد و شاهد جهش تولیدات کشاورزی استان باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افزایش ذخیره آبی سدهای مازندران
  • افزایش ۵۳ درصدی ذخیره آب سد‌های مازندران
  • مازندران بیشترین جذب سفر‌های نوروزی
  • افزایش ۵۳ درصدی ذخیره آب در سد‌های مازندران
  • افزایش ۳۸ درصدی تصادفات فوتی در جاده‌های اصفهان
  • کاهش ۸ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در خراسان شمالی/تصادفات فوتی در استان ۲۵ درصد افزایش یافت
  • تصادف‌های فوتی در استان سمنان ۵۰ درصد کاهش یافت
  • ارزش کالاهای صادر شده از گمرک مهاباد به بیش از ۲۱ میلیون دلار رسید
  • سبقت غیر مجاز وانحراف به چپ، بیشترین علت تصادفات درآذربایجان غربی
  • کاهش ۵۳ درصدی مجموع فوتی‌های حوادث رانندگی