Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار رشت با تبریک هفته سلامت، تاکید کرد: ایجاد احساس امنیت در حوزه سلامت از مقوله تامین سلامت جامعه نیز مهمتر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ علی فتح اللهی در نشست با مدیر بیمه سلامت شهرستان رشت  که به مناسبت هفته سلامت در دفتر کار وی برگزار شد، با بیان اینکه سلامت عنصری است که بر تمامی فرآیندهای جاری و کاری در جامعه تاثیرگذار است، اظهار داشت: زیرساخت هر گونه برنامه ریزی جهت خدمت و توسعه کشور و هر گونه تحولات اقتصادی به تضمین سلامت جامعه وابسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان رشت در ادامه افزود: شیوع بیماری کرونا به مثابه تلنگری بود  تا قدردان نعمت سلامتی باشیم که از جانب پروردگار به ما اهدا شده است.

مقام عالی دولت در مرکز استان، ایجاد احساس امنیت روانی در خصوص تامین سلامت را مهم تر از عنصر سلامت دانست و تصریح کرد: نگرانی ناشی از عدم وجود ساختارهایی برای تامین سلامت در جامعه، می تواند سبب بروز دل نگرانی و تشویش در افراد جامعه شود.

وی بیمه را به مانند چتر حمایتی برای تامین آرامش روحی خانواده ها خواند و در ادامه گفت: وجود بیمه و تعمیم آن به یکایک افراد جامعه، باعث کاهش دغدغه و نگرانی در خانواده ها می شود، به خصوص برای اقشار کم درآمد جامعه که خوشبختانه از سوی دولت محترم تصمیم های خوبی در حیطه درمانی، اتخاذ شد.

مهندس فتح اللهی مقوله تامین بهداشت در جامعه را متاثر از شرایط اقتصادی و تحریم های حاکم از سوی ابرقدرت ها دانست و اظهار داشت: وجود الگوی غذایی و رفتاری مناسب جهت تفکیک در مصرف انواع مواد غذایی مضر و مفید و همچنین پرهیز از مصرف مواد دخانی و مخدر می تواند در این شرایط بر تامین سلامت یکایک افراد جامعه تاثیرگذار باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بیمه سلامت فرماندار رشت تامین سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۴۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی حجابی و بدحجابی به استحکام خانواده‌ها آسیب می‌زند

آیت الله امان الله علیمرادی ضمن تبریک وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم صهیونسیتی، گفت: رعایت حجاب در برابر نامحرم یک حکم شرعی است و همه فقها نسبت به رعایت وجوب حجاب در منظر نامحرمان اعم از کوچه، خیابان، اداره، تاکسی، فروشگاه و اماکن عمومی فتوا داده اند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حجاب حکم خداست‌ و در جمهوری اسلامی رعایت حجاب قانون شده، ابراز کرد: رعایت قانون حجاب به عنوان یک نظم اجتماعی بر همه شهروندان ولو این که شهروندی مسلمان نباشد و به حجاب هم اعتقاد نداشته باشد، لازم است.

 وی افزود: وقتی یک مسئله ای در کشوری قانون شد باید به عنوان رعایت نظم اجتماعی همه آن را رعایت کنند.

آیت الله علیمرادی بیان کرد: گاهی در جامعه برخی افراد از روی عدم آگاهی، حجابشان را رعایت نمی کنند زیرا در خانواده و جامعه کسی به آنها اهمیت حجاب و فلسفه آن را گوشزد نکرده و نمی دانند حجاب یک قانون است و به اصطلاح فقهی باید این افراد جاهل را ارشاد کرد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: عده ای از افراد بی حجاب و بد حجاب می دانند حجاب حکم شرعی و قانون است اما رعایت نمی کنند اینها را باید نه با تحقیر، ناسزا گفتن بلکه باید با زبان و ادبیات تأثیر گذار امر به معروف و نهی از منکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است که اگر همراه با رعایت حدود و ادب اسلامی و به دور از تحقیر، اهانت، ایجاد حساس و تحریک کردن مخاطب‌ باشد، قطعا راهکاری تاثیرگذار خواهد بود.

آیت الله علیمرادی عنوان کرد: برخی علی رغم این که حکم شرعی و قانونی حجاب را می دانند اما امر به معروف و نهی از منکر عامه مردم را نمی پذیرند یعنی به نوعی مبارزه ای را علیه این قانون و حکم شرعی انجام می دهند و نوعی رفتار مجرمانه دارند گویی ماموریتی از جانب کسانی دارند که نمی خواهند جامعه ایرانی ظاهر دینی داشته باشد و در برخورد با این دسته افراد باید مطابق قانون عمل کرد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جامعه اسلامی باید ظاهر و باطن اسلامی داشته باشد و همه احکام اسلامی در آن رعایت شود، ابراز کرد: برخی شاید بگویند چرا روی حجاب حساس هستید اما روی فساد حساس نیستید؟، این حرف درست نیست، در جامعه اسلامی باید نسبت به همه دستورات دین حساس بود.

وی تاکید کرد: هم خود انسان باید نسبت به انجام احکام شرعی حساس باشد و دیگران را دعوت به پایبندی احکام اسلامی کند، هم دیگران را امر به معروف و نهی از منکر کند.

آیت الله علیمرادی اظهار کرد: ظاهر جامعه اسلامی شامل دستورات، حدود و مقرارت شرعی است و باطن جامعه اسلامی هم اخلاقیات می باشد که باید رعایت شوند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نمی شود در کشوری مسلمان که حاکمیت درصدد است تا دستورات دین اسلام را در جامعه جاری و ساری کند هر کس هر طور خواست در ملا عام ظاهر شود این قابل قبول نیست زیرا نه دین و شرع و نه هر انسان با وجدان، خیرخواه دلسوزی این را تایید می کند.

وی با بیان اینکه بد حجابی و بی حجابی آفات فراوانی دارد، عنوان کرد: یکی از آفات این است که با بی حجابی و بد حجابی امنیت افراد از بین می برد زیرا باعث افزایش تعرضات جنسی در جامعه می شود و قطعا افراد بی حجاب و بدحجاب دوست ندارند از سوی آدم های هرزه مورد تعرض قرار بگیرند.

آیت الله علیمرادی ابراز کرد: نه تنها با بی حجابی و بدحجابی امنیت جنسی و ناموسی از بین می رود بلکه به استحکام خانواده ها نیز آسیب می زند زیرا وقتی فردی بی حجاب یا بد حجاب خود را در معرض لذت های جنسی  مردان متاهل و جوانان مجرد قرار می دهد مردانی که خانواده تشکیل داده اند زندگی آنها از هم می پاشد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: جوانان مجرد هم دیگر تمایلی به ازدواج ندارند زیرا نیاز به جنس مخالف در آنها بدون این که زیر بار مقرارت ازدواج بروند، تامین می شود.

وی با بیان اینکه طبق آیات و روایات دختران و زنان مسلمان امر به داشتن حجاب و پوشش شده اند، تاکید کرد: پشت پرده این بدحجابی و بی حجابی ها کسانی هستند که با امنیت دینی، ناموسی، روانی همه جانبه ما دشمن هستند، آنها خیرخواه ما نیستند و آدم عاقل نیاید حرف کسانی که بدخواه بوده و دنبال فساد هستند گوش کند.

آیت الله علیمرادی با اشاره به اینکه انسان باید به حرف کسانی که خیرخواه هستند گوش کند، اظهار کرد: در راس همه خیرخواهان عالم خدای متعال، پیامبر اکرم (ص)، ائمه طاهرین (ع) و انسان های خیرخواه هستند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: وقتی فرد بدحجابی وارد کوچه، مغازه، ادارات، بانک ها و سوار تاکسی شد اگر تذکر دریافت کرد عاقبت ناچار می شود که خود را ملتزم به رعایت خواست عمومی جامعه که همانا حفظ حجاب است، کند.

وی ابراز کرد: اگر در جامعه رعایت حجاب پیگیری نشود کم کم بی حجابی و بدحجابی که ما از آن به یک ناهنجاری یاد می کنیم تبدیل به هنجار می شود یعنی مورد پذیرش عموم قرار می گیرد.

آیت الله علیمرادی تاکید کرد: چنانچه نسبت به بی حجابی و بدحجابی که از منکرات هستند بی توجهی شود کم کم این منکرات به معروف تبدیل می شوند بنابراین همگان باید سعی کنند تا حجاب این دستور و فرمان الهی و این قانون رعایت رعایت شود.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • بی حجابی و بدحجابی به استحکام خانواده‌ها آسیب می‌زند
  • آسیب دیدن فرهنگ کار از جمله نگرانی‌ها در سیستان است
  • همه افراد در شکل گیری سلامت مسئولیت فردی و اجتماعی دارند
  • تجمع تجلیل از فرماندهی انتظامی استان مرکزی
  • بازگشت نسخه کاغذی به پیشخوان داروخانه‌ها
  • آسیب دیدن فرهنگ کار از جمله نگرانی‌ها در منطقه سیستان است
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل زده بسیج شده است
  • بازگشت نسخ کاغذی به بیمه سلامت با اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب