Web Analytics Made Easy - Statcounter

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بیانیه ای با استناد به آیه ۳۶ سوره انبیا نوشت:سخنان هتاکانه و جاهلانه رئیس جمهور فرانسه و اصرار این مقام فرانسوی بر ادامه اهانت و حرمت شکنی علیه ساحت منور و مکرم پیامبر اعظم ( صلی الله علیه وآله) بار دیگر اوج نابخردی و عقب ماندگی مدعیان عقلانیت و اندیشه را آشکار  کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نهاد نوشت: قطعاً این‌گونه اقدامات برای ایجاد عصبانیت میان مسلمانان و پیروان ادیان الهی و تخریب چهره نورانی آخرین فرستاده خدا است اما این جسارت ها  گرد و غباری بیش نیست و بر نورانیت جاودان آن حضرت اثری نخواهد داشت و بر خلاف باور منتشرکنندگان آن، موجبات بیداری و وحدت بیشتر جوامع انسانی و اسلامی شده و چیزی از ارزشهای سراج منیر نمی‌تواند بکاهد.
نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: این نهاد همراه با مسلمانان جهان اقدام شنیع سران کشور فرانسه و سخنان نخست وزیر آن کشور را شدیدا محکوم می‌کند و انزجار خویش را از اهداف و انگیزه های شوم مستکبران و دین ستیزان عالم در تفرقه افکنی، قداست زدائی و فتنه انگیزی در میان امت های اسلامی ابراز می دارد.
سازمان بسیج مداحان ومدیران هیئات مذهبی استان فارس نیز بیانیه محکومیت مواضع ماکرون را منشر کرد و نوشت:این توهین آشکار و بی‌شرمانه به ساحت مقدس پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و دین مبین اسلام در حالی است که اسلام دین آزادی، برابری و برادری است و ارمغان اسلام برای مردم جهان اعم از مسلمان و غیر مسلمان همواره آزادی و امنیت بوده است و دین مبین اسلام هرگونه توهین به مقدسات دیگر ادیان آسمانی را حرام می‌داند.
مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان فارس نیز نوشت: هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبراکرم(ص)، خشونت علیه اعتقاد مسلمانان است؛ حضرت محمد(ص) پیامبر الهی و رهبر بیش از یک میلیارد مسلمان و اولین شخصیت جهان اسلام است.
این مجمع افزود: سیاستمداران فرانسه با طرح آزادی ‏بیان و توهین به مقدسات اسلام به دنبال این هستند که احساسات دینی و معنوی نسل‌های جوان در دنیا را خاموش کنند. ‏
بیانیه این نهاد حاکی است: ساموئل پتی معلم تاریخ یکی از مدارس حومه پاریس که به قتل رسیده و هنوز علت قتل وی مشخص نشده، فرانسوی ها این موضوع را به ‏مقدسات مسلمانان و  کاریکاتورهایی از حضرت محمد(ص)که این معلم در کلاس درس نشان داده ارتباط داده اند.
مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر فارس ادامه داد:این معلم ۴۳ ساله در ‏کلاس درس "آزادی بیان" با تهیه و نشان دادن کاریکاتورهای موهنی که در مجله طنز شارلی ابدو چاپ شده به پیامبر اسلام و اعتقادات ‏مسلمانان توهین‌ می کند و از سوی برخی از والدین دانش‌آموزان مسلمان از تدریس این معلم شکایت می شود که  در تعاقب آن امانوئل ‏ماکرون به بهانه "آزادی عقیده"، اسلام را "دین افراطی" معرفی و ضمن حمایت از این معلم ، اقدام وی را حمایت از ارزش‌های سکولاریسم ‏می داند.
 بیانیه افزوده است:در پی حمایت ماکرون مسلمانان و مقامات بسیاری از کشورها موضع رئیس‌جمهور فرانسه را محکوم می کنند و این در حالی است که امروزه در ‏دنیا همه بر علیه خشونت و افراطی گری موضع واحد دارند اما در مدارس فرانسه خشونت بر علیه اعتقاد دینی مسلمانان تدریس می شود. ‏
مجمع رهروان امر به معروف استان فارس ضمن محکوم کردن توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) توسط فرانسوی ها، از ‏سیاستمداران و عقلای کشور فرانسه می خواهد که دست از عناد با مسلمانان و اسلام هراسی برداشته و به دامن حقیقت و اخلاق انسانی ‏برگردد و همچنین از کشورهای اسلامی و خاصه جمهوری اسلامی  انتظار میرود کالاهای با مارک فرانسوی را تحریم و از خرید و فروش آنها ‏خودداری کنند.‏
وزارت امور خارجه ایران، دوشنبه پنجم آبان ۹۹ در اعتراض به اصرار مقامات فرانسوی به حمایت از انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز نسبت به ساحت پیامبر اکرم (ص)، فلوران ایدالو کاردار موقت سفارت فرانسه در تهران را در غیاب سفیر این کشور به وزارت امور خارجه احضار کرد.

در این دیدار معاون مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد: هر گونه اهانت و بی احترامی به پیامبر اسلام (ص)، ارزش‌های ناب اسلام از سوی هر فرد و در هر مقامی به شدت محکوم و مردود است.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز شنبه سوم آبان هرگونه اهانت و بی احترامی به پیامبران الهی خصوصا خاتم آن‌ها رسول مکرم اسلام را به شدت محکوم کرد.
محمدجواد طریف وزیر امور خارجه ایران نیز در توئیتی توهین‌های اخیر علیه مسلمانان را محکوم و آن را سوءاستفاده فرصت‌طلبانه از آزادی بیان توصیف کرد.

انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در هفته‌های اخیر خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است.
این خشم با سخنان امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه که به حمایت از این اقدام به بهانه آزادی عقیده پرداخته بود، دو چندان شد.

برچسب‌ها فرانسه امانوئل ماکرون شارلی ابدو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه امانوئل ماکرون شارلی ابدو فرانسه امانوئل ماکرون شارلی ابدو اخبار کنکور وزارت امور خارجه استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۴۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا از سوی «وادا» محکوم شد

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از اظهار نظر رئیس آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا که اتهامات بسیار جدی را علیه وادا در ارتباط با پرونده ۲۳ شناگر چینی وارد کرده، آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ بیانیه ای منتشر و در اختیار رسانه ها قرار داد.

وادا در بیانیه خود تاکید می کند: اتهامات آقای تیگارت انگیزه سیاسی دارد و با هدف تضعیف فعالیت این نهاد بین المللی برای محافظت از ورزش پاک در سراسر جهان ارائه شده و تاکید می کند که نظرات وی مضر و بدون هیچ گونه مدرکی ارائه شده است.

آژانس مبارزه با دوپینگ چین در سال ۲۰۲۱، ۲۳ شناگر را که نمونه آنها مثبت بوده بدون در نظر گرفتن محرومیت، از اتهام دوپینگ مبرا دانسته و دلیل مثبت شدن نمونه آنان را آلودگی محیطی اعلام کرد. پس از آن وادا به پرونده ورود کرد و پس از بررسی توسط پژوهشگران مختلف بین المللی در حوزه دوپینگ وادا تصمیم چین را پذیرفت . پس از مشخص شدن تصمیم وادا آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا مدعی تبانی وادا و چین گردیده و اتهامات سنگینی را به مسئولین وادا وارد کرد. اما از اوایل سال ۲۰۲۳ به گفته مسئولین وادا چندین بار از آمریکا خواسته اند که مدارک خود را در این خصوص ارایه نمایند ولی تا کنون هیچ مدرکی ارایه نشده است.

در انتهای این بیانیه آماده است : لازم به ذکر است که به دنبال ادعاهای آقای تایگارت، وادا چاره ای جز ارجاع این موضوع به مشاور حقوقی خود برای اقدامات بیشتر ندارد.

کد خبر 6087457

دیگر خبرها

  • آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا از سوی «وادا» محکوم شد
  • اراده مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی فلسطین و جایگزینی نظامی عادلانه در جهان قطعاً محقق خواهد شد
  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد
  • محکومیت عامل حمله به ساختمان کنسولی ایران در پاریس به حبس | متهم: می خواستم از مقامات ایران انتقام بگیرم!
  • محکومیت مس رفسنجان در شکایت عقیل کعبی
  • مسجد الاقصی به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت/ عمل به سنت رسول خدا(ص)؛ راهکار نجات مسلمانان
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • محکومیت ۸۰۰ میلیونی پرسپولیس توسط بازیکن مورد علاقه نکونام