Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، طرح تشکیل وزارت روستا امروز- چهارشنبه- در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گرفت و با ۱۳۵ رای مخالف و ۷۰ رای موافق مورد تصویب نمایندگان قرار نگرفت.

«جلیل رحیمی جهان آبادی»  نماینده تربت جام که به عنوان نماینده پیشنهاد دهندگان برای دفاع از یک فوریت این طرح سخن می گفت، اظهار کرد:ما در کشوری زندگی می‌کنیم که ۲۵ درصد آنان در روستاها و ۷۵ درصد آنها در شهرها زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 انقلاب اسلامی بر پایه تلاش همین روستاییان فقیر و پا برهنه به پیروزی رسید.تنها نهاد متولی روستا جهاد سازندگی بود که منحل شد و امروز روستاها متولی ندارند  و یک نهاد به عنوان معاونت مناطق محروم پایه‌گذاری شده است که در طول این سال ها اقدام خاصی جهت محرومیت زدایی روستاییان انجام نداده است.

وی افزود: این کشور بر پایه اقتصاد مصرفی نمی‌تواند دوام بیاورد باید روستاها را به خودکفایی برسانیم روستاییان پایه‌های فکری این انقلاب را پاسبانی و پاسداری می‌کنند. برای ایجاد اشتغال درشهرها میلیون‌ها تومان هزینه می‌کنیم اما برای اشتغال روستاها توجه جدی صورت نمی گیرد.

 «محمدتقی نقدعلی» نماینده مردم خمینی شهر به عنوان مخالف با طرح وزارت روستا گفت: در سالیان گذشته مرتب بر کوچک سازی دولت تاکید داریم. وقتی متولیان امر به مسوولیت خود عمل نمی‌کنند نمیتوانیم نهاد دیگری را تاسیس کنیم. این یک خطای راهبردی است و مجلس باید  مشکلات معیشتی مردم را در دستور کار خود قرار دهد.

«مهرداد گودرزوندچگینی» نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در ادامه و در موافقت با یک فوریت طرح تشکیل وزارت امور روستایی، گفت: وزارت جهاد سازندگی در گذشته مسئول مستقیم وضع روستاها بود اما امروز روستاها به حال خود رها شده و هیچ پاسخگوی واحدی ندارد و تداخل وظایف در این موضوع دیده می شود.

وی افزود: اگر سم و کود و نهاده های کشاورزی دچار مشکل است به خاطر نبود متولی واحد در این بخش است و اگر می‌خواهیم این مشکل مرتفع شود باید یک جا پاسخگوی واحد داشته باشیم و بدانیم مشکلات روستاییان باید از کجا پیگیری شود لذا فوریت این طرح در شرایط فعلی به شدت احساس می شود

برچسب‌ها صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر محمد باقر قالیباف مجلس یازدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر محمد باقر قالیباف مجلس یازدهم صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر محمد باقر قالیباف مجلس یازدهم اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۴۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصراف نمایندگان از طرح سوال وزیر کار

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در درباره علت مطرح نشدن سوال نمایندگان از وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: نماینده سوال کننده از طرح سوال انصراف داده‌اند. سوال عبدالناصر درخشان نماینده ایرانشهر به همراه تعداد دیگری از نمایندگان مجلس از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار امروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی بود.

دیگر خبرها

  • انصراف نمایندگان از طرح سوال وزیر کار
  • استاندار مازندران؛ روستاییان را به توسعه بومگردی فراخواند
  • آیا دستمزد ۱۴۰۳ تغییر می کند؟ / تشکیل جلسه شورای عالی کار
  • امیرعبداللهیان بر موضع اصولی ایران در مخالفت با جنگ در منطقه تاکید کرد
  • تعیین محدوده ۱۵۰ روستا در استان اصفهان
  • حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟
  • افتتاح همزمان ۲۰۰۰ مسکن روستایی در مازندران
  • طرح‌های هادی روستایی بازنگری شود
  • بازنگری طرح هادی روستایی امری ضروری است
  • نشست نماینده ولی فقیه در استان با اعضای شورای هماهنگی دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان هرمزگان