Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@15:43:53 GMT

وعده تزریق نیروهای تازه نفس برای حوزه درمان محقق نشد

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۴۶۰۴

وعده تزریق نیروهای تازه نفس برای حوزه درمان محقق نشد

به گزارش خبرگزاری مهر،  سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی با ارسال نامه‌ای به حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، آورده است: اخبار گوناگونی از قاچاق دارو به خارج از کشور و یا ورود دارو به بازار آزاد وجود دارد و نگرانی های بسیاری را در جهت هدر رفت منابع کشور به جای گذاشته و در درجه اول ضعف سیستم های نظارتی دولت را به رخ می کشد و چنین رخدادی آسیب جدی به سلامت کشور وارد خواهد کرد و به تبع آن، کمبود داروهای اساسی موجب افزایش مرگ و میر خواهد شد و  خیانتی بزرگ خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نامه نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی آمده است: همچنان وعده های تزریق نیروهای کافی تازه نفس برای حوزه های درمانی در زمان مناسب تحقق نیافت و این خطاهای راهبردی در تامین نیروی انسانی ضربه های جبران ناپذیری را به پیکره درمان کشور وارد ساخت و در زمان خود  پیگیری می شود.

متن کامل این نامه به این شرح است:

حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علکیم

کشور برای عبور کم عارضه از تشدید بحران همه گیری، به دو رکن بی بدیل اعتماد ملی و تلاش مدافعان سلامت در حوزه بهداشت و درمان محتاج بوده و برای جلب همه جانبه چنین حمایتی، دولت به ارائه کارنامه عملکردی خود نیاز دارد و در صورت عدم مقبولیت آن، تشدید روز افزون واگرایی مردم از سیاست‌های پیشگیری و کنترلی را خواهیم داشت.

متاسفانه هر روز چند صد خانواده به علت مرگ عزیزانشان داغدار می شوند و مکرراً وزیر بهداشت نسبت به وضعیت پیچیده فعلی و عدم همکاری دیگر ارکان های دولتی زبان به گله مندی گشوده و در هاله ای از ابهام دیگران را مقصر دانسته است. چنین بیاناتی ذهن هر کارشناس حوزه سلامت را با نگرانی به سمت عدم هماهنگی های بین بخشی با چاشنی سو مدیریت پیش می برد. در بررسی های مقایسه ای با سایر کشورهای موفق در کنترل بیماری، همکاری بین بخشی زیربنای تمام برنامه ریزی ها بوده و دستاوردهای موثری را برای ملت خود به ارمغان آورده اند، اما چنین همسویی در دولت مشاهده نشد و عدم درایت کشور را به سمت شاخص های غیر قابل قبول سوق داد و از نمایه فکری دولت جز یاس و ناامیدی برای مهار بیماری برداشتی نمی شود.

سرعت پایین و گاهاً خطاهای محرز در تصمیم گیری ها  باعث سردرگمی سیاست های کلان برای کنترل همه گیری شده، از نمونه های بارز آن می توان به تخصیص مبلغ یک میلیارد یورو برای مقابله با شیوع بیماری کرونا اشاره نمود که در زمان تخصیص، شاهد موج امیدی در بین مدافعان سلامت شدیم ولی متاسفانه با سو مدیریت، امید و نشاط به سمت فرسودگی بیشتر مبدل گشت و از طرفی همچنان وعده های تزریق نیروهای کافی تازه نفس برای حوزههای درمانی در زمان مناسب تحقق نیافت و این خطاهای راهبردی در تامین نیروی انسانی ضربه های جبران ناپذیری را به پیکره درمان کشور وارد ساخت و در زمان خود پیگیری خواهد شد.

از سوی دیگر اخبار  گوناگونی از قاچاق دارو به خارج از کشور و یا ورود دارو به بازار آزاد وجود دارد و نگرانی های بسیاری را در جهت هدر رفت منابع کشور به جای گذاشته و در درجه اول ضعف سیستم های نظارتی دولت را به رخ می کشد و چنین رخدادی آسیب جدی به سلامت کشور وارد خواهد کرد و به تبع آن، کمبود داروهای اساسی موجب افزایش مرگ و میر خواهد شد و  خیانتی بزرگ خواهد بود. شناسایی و برخورد زیربنایی با باندهای سازماندهی شده در جهت آسیب به امنیت دارویی کشور از وظایف دستگاه های نظارتی و اجرایی دولت بوده و بقای چنین مفسده هایی کارنامه دولت را به شدت خدشه دار نموده است و وظیفه نمایندگان ملت بررسی و سوال از مجریان مربوطه بوده که ضعف روز افزون دولت بیش از این خودنمایی نکند و کشور را در گرداب مهلکه غرق ننماید.

قابل ذکر می باشد در صورت تداوم چنین شاخص های ضعیفی در کنترل بیماری، باعث از دست رفتن کامل اعتماد ملی، هدر رفت منابع و فرسودگی مدافعان سلامت خواهد شد و در نهایت در چنین سو مدیریتی به روزی خواهیم رسید که روزانه باید شاهد اخبار ناگوارتری باشیم.

والسلام علی من تبع الهدی

کد خبر 5058240 سید مهدی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: دارو حسن روحانی مدافعان سلامت ویروس کرونا صحن مجلس مجلس شورای اسلامی ایالات متحده امریکا سعید خطیب زاده محمد باقر قالیباف حسن روحانی محمدجواد ظریف مجلس جمهوری اسلامی ایران اسحاق جهانگیری هیئت دولت علی ربیعی وزارت خارجه رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۹۹ کشور وارد خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۴۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق روح تازه در کالبد بناهای تاریخی پایتخت

حامد سلیمی روز یکشنبه به ایرنا گفت: در سال ۱۴۰۱ لایحه ای به منظور سیاستگذاری و اجرای صدور پروانه مرمت و احیا بناهای تاریخی و ارزشمند شهر تهران توسط شهرداری تهران، تدوین و به شورای اسلامی شهر ارسال شد که پس از برگزاری جلسات متعدد و بررسی های تخصصی با حضور اعضای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری و اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران مقرر شد تا تصمیم گیری درخصوص تمامی لوایح مرتبط به بافت و بناهای تاریخی به صورت متمرکز صورت گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا تجمیع لوایح مرتبط به بافت و بناهای تاریخی، در دستورکار اداره کل معماری و ساختمان قرار گرفت و در قالب طرح به شورای اسلامی شهر تهران ارسال و در نهایت اسفند ماه سال ۱۴۰۲ با رای اکثریت اعضا به تصویب رسید.

سلیمی با بیان اینکه یکی از مهم ترین بخش های این طرح، صدور پروانه مرمت و احیا است اظهار داشت: بر این اساس شهرداری تهران به منظور حفاظت از ابنیه و بافت تاریخی شهر تهران کاهش زمان و تسهیل در فرآیند مرمت و احیای آن ها نسبت به صدور پروانه مرمت و احیا اقدام خواهد کرد همچنین زیرساخت های لازم و قانونی نیز در حوزه‌های صدور پروانه مرمت و بهره برداری و نظارت بر کاربری های متناسب با هویت بنای تاریخی برای مرمت و احیا بناهای ارزشمند شهر تهران توسط مالکین و سرمایه گذاران خصوصی ایجاد شده است.

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران اضافه کرد: معافیت از همه عوارض مربوط به پروانه های ساختمانی، امکان توسعه بنا به میزان ۲۰ درصد از مساحت اعیان تا سقف ۲۰۰ متر مربع، اعطای کارکرد متناسب جهت احیا و عدم الزام به تامین پارکینگ، از مشوق‌های پیش بینی شده برای مرمت و احیا ابنیه تاریخی و ارزشمند شهر تهران است.

وی همچنین به الزام تشکیل کمیته سیاست‌گذاری تملک و بهره‌برداری بناهای ارزشمند و تاریخی تحت مالکیت شهرداری تهران در مصوبه مذکور اشاره کرد و گفت: این کمیته به منظور مدیریت واحد و سیاستگذاری متمرکز در امر حفاظت، مرمت و بهره برداری از بافت و ابنیه دارای ارزش تاریخی و هویت فرهنگی شهر تهران تشکیل می شود و یکی از اهداف آن ایجاد شرایط مناسب جهت ورود سرمایه گذاران خصوصی در راستای ارتقا سرانه های خدماتی و افزایش کیفیت زندگی در بافت واجد ارزش تاریخی - فرهنگی شهر تهران است.

سلیمی درخصوص اقدامات پیش بینی شده در این طرح برای برنامه‌ریزی و پشتیبانی از ابنیه و بافت‌های تاریخی در راستای هوشمندسازی و ایجاد بسترهای داخلی لازم در شهرداری تهران اظهارداشت: در سطح شهر تهران بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ بنای ثبت ملی و واجد ارزش تاریخی فرهنگی شناسایی شده که تسریع در زمان پاسخگویی به استعلامات، تسهیل در فرآیند مرمت و احیا، صدور مجوزهای تخریب و نوسازی در ابنیه فاقد ارزش و ارائه اطلاعات ابنیه به صورت شفاف در قالب تفاهم نامه مشترک با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران در دستورکار قرار خواهد گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • پیشرفت‌های سخت افزاری و نرم افزاری حوزه درمان اردبیل مطلوب است
  • پیشرفت های سخت افزاری و نرم افزاری حوزه درمان اردبیل مطلوب است
  • برخی رشته‌های تخصصی پزشکی در حال حذف شدن است
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • این سم خاصیت درمانی و زیبایی دارد
  • بنی گانتز: هنوز اهداف جنگ غزه محقق نشده است
  • ضرورت توجه به مطالبات پرستاران در مازندران
  • تزریق روح تازه در کالبد بناهای تاریخی پایتخت