Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@07:06:38 GMT

گلستان جزو استان‌های پرخطر وقوع آتش در جنگل است

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۴۶۵۱

گلستان جزو استان‌های پرخطر وقوع آتش در جنگل است

ابوطالب قزل سفلو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای جبران کمبود تجهیزات خاموش کردن آتش، از ظرفیت تمام قرق‌بان ها و امکانات موجود برای مقابله با آتش سوزی احتمالی در عرصه های منابع طبیعی گلستان استفاده می شود.

وی بیان کرد: علاوه بر آن، اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با آتش سوزی در کنار آموزش روستاییان، بهره‌برداران، جوامع محلی و عشایر جزو برنامه های مستمر سالانه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان است تا از بروز خسارت احتمالی ناشی از حریق جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: ۲ خودروی به خدمت گرفته شده آتش نشانی براساس وجود بیشترین نقاط بحرانی حریق در ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان و کلاله مستقر شد.

وی همچنین از نصب دوربین نظارتی در دو منطقه درازنو کردکوی و عرب‌داغ کلاله خبر داد و افزود: این دوربین های نظارتی با قدرت کنترل محیط تا محدوده ۳۵ کیلومتری، نصب شده و به طور آزمایشی رصد عرصه های منابع طبیعی با این شیوه آغاز گردید.

قزل‌سفلو بیان کرد: نصب چهار دوربین نظارتی دیگر در مناطق جنگلی لیرو و یورت‌کاظم گالیکش، زنگلاب مینودشت و ریگ چشمه آزادشهر در دستور کار قرار دارد که تلاش می کنیم تا پایان سال این دوربین‌ها نصب و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان بهره گیری از شیوه های نوین نظارت عرصه های منابع طبیعی و نیز پایش و خاموش‌کردن آتش را از جمله اهداف مهم نصب دوربین های نظارتی توسط این اداره کل برشمرد.

به گفته وی اکنون ۲۳ خودروی اطفای حریق مجهز به حمل آب نیز در ۱۴ شهرستان گلستان برای مهار و اطفای حریق احتمالی در حال بکارگیری است.

وی ادامه داد همچنین تمامی نقاط بحرانی حریق به ویژه در عرصه های جنگلی گلستان توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان شناسایی شده است.

مطابق گزارش منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، این اداره کل ۵ پایگاه اطفای حریق، ۳۲ سرجنگلبانی و ۱۳ پاسگاه ویژه با ظرفیت ۵۰۰ نیروی جنگلبان و ستادی دارد.

زمین‌های زیرپوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزون بر یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۲۴۴ هکتار است که ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار آن جنگل، ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار مرتع، حدود ۲۰ هزار هکتار ساحل و ۶۲ هزار و ۴۲۰ هکتار زمین‌های مستحدث و موات است.

گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که اقتصاد اصلی ساکنان آن ها برپایه کشاورزی استوار است.

برچسب‌ها اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان آتش سوزی جنگل گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی جنگل گلستان آتش سوزی جنگل گلستان اخبار کنکور کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۴۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌گاه‌های جنگلی جنوب کرمان به عنوان یک گنجینه باید حفظ شود

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم رحیمی نیا، صبح شنبه در بازدید از ذخیره گاه‌های جنگلی انار شیطان و گزوئیه شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه جنگل گلپرکی دلفارد با مساحتی بالغ بر ۵٠ هکتار بزرگترین ذخیره گاه جنگلی انار شیطان در کشور می‌باشد گفت: حفاظت از فضای سبز جنگل‌ها، مراتع و حفظ گونه‌های منحصر به فرد یک وظیفه همگانی می‌باشد.

وی افزود: اقدامات حفاظتی به منظور حراست از عرصه‌های منابع طبیعی به ویژه ذخیره گاه‌های جنگلی بیش از پیش در دستور کار منابع طبیعی جنوب کرمان قرار گرفته است و امیدواریم مردم عزیز و طبیعت دوست هم با مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی و تماس با سامانه ۱۳۹ و ۱۵٠۴ ما را در حراست از انفال یاری کنند.

رحیمی نیا، با اشاره به اهمیت حفظ و احیا جنگل‌ها و مراتع گفت: پوشش گیاهی، مراتع، جنگل‌ها و فضای سبز در هر کشوری جزو سرمایه‌ها و ثروت آن جامعه به حساب می‌آیند و حفاظت از این گنجینه ارزشمند در توسعه و آبادانی کشور نقش مهمی ایفا می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان ضمن ابراز خرسندی از بارندگی‌های اخیر در منطقه افزود: این بارندگی‌ها نقش مؤثری در سبزینگی، شادابی و گلدهی جنگل‌ها و مراتع منطقه دارد.

وی ادامه داد: جنگل گزوییه با مساحت ۸۹ هکتار یکی دیگر از ذخیره گاه‌های طبیعی منطقه است که دارای گونه غالب بنه و گونه همراه کیهکم است.

کد خبر 6083071

دیگر خبرها

  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان
  • چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد
  • مهار ۷.۵ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • ذخیره‌گاه‌های جنگلی جنوب کرمان به عنوان یک گنجینه باید حفظ شود