Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، علی اکبر ولایتی با عبدالغفور لیوال سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در تهران روز سه شنبه ۶ آبان ماه دیدار و در خصوص روابط دو کشور گفتگو نمود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در  این ملاقات با اشاره به مشترکات فراوان دینی، فرهنگی، تاریخی و زبانی دو کشور ایران و افغانستان و ابراز نگرانی از ۴۰ سال درگیری و جنگ در این کشور گفت: هر نوع جنگی بین مسلمانان خلاف است چرا که خون مسلمان حرمت دارد و جمهوری اسلامی ایران مخالف ادامه جنگ در افغانستان بوده و از استقرار صلح و ثبات حمایت و به آن کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ولایتی با حمایت از برقراری صلح و خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به خطر حضور داعش در این کشور اشاره و بر ضرورت مبارزه جدی با آن تاکید کرد‌.

در ادامه این دیدار سفیر افغانستان با ارائه گزارشی از تحولات اخیر این کشور، از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از صلح و ساختارهای قانونی جمهوری اسلامی افغانستان تقدیر و تشکر کرد.

عبدالغفور لیوال با اشاره به  اهمیت و نقش علمای اسلام در دعوت گروه ها و جریانات مختلف در جهان  اسلام  به صلح و همزیستی مسالمت آمیز با یکدیگر اظهار امیدواری کرد: علمای جهان اسلام در این مقطع حساس از تاریخ افغانستان با دعوت به دوستی و برادری اسلامی موجب تقویت صلح و ثبات در افغانستان گردند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: افغانستان مقام معظم رهبری صلح علی اکبر ولایتی جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۴۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از عملیات وعده صادق در ترکیه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از آنکارا، در این اجتماع که با حضور شمار زیادی از مردم، گروه‌ها و احزاب، سیاسی برپا شد، برخی سخنرانان ضمن محکومیت رژیم صهیونیستی، مشارکت کشور‌های غربی بویژه آمریکا در تجاوزات و نسل کشی آن رژیم را مصداق جنایت علیه بشریت دانستند.
شرکت کنندگان در این تجمع مردمی، با قدردانی از اقدام اخیر جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی، بر لزوم حفظ اتحاد کشور‌های مسلمان علیه این رژیم تأکید کردند.
در این تجمع، برخی شرکت کنندگان با حمل تصاویری از شهید حاج قاسم سلیمانی و پرچم‌های فلسطین و حزب الله لبنان، با نصب دسته‌های گل بر درِ ورودی سرکنسولگری کشورمان، از جمهوری اسلامی ایران تشکر کردند...

 

دیگر خبرها

  • استمرار حل و فصل مسائل مرزی آذربایجان و ارمنستان لازمه ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است
  • عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • نام‌گذاری یکی از بزرگترین خیابان‌های اسلام‌آباد به نام ایران
  • حمایت از عملیات وعده صادق در ترکیه
  • امیرعبداللهیان: اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دوکشور است
  • رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ایران و پاکستان
  • وزیر خارجه پاکستان:‌ سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نقطه تحولی در روابط دو کشور است
  • اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دوکشور است
  • پایتخت پاکستان، مزین به تصاویر رئیس جمهوری اسلامی ایران +عکس