Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته وحدت فرصت مغتنمی است تا شیعه و سنی پازل اشتراکات خود را کنار هم بچینند و صفحه ای از اقتدار امت اسلامی را با بهره گیری از سیره نبوی و قرآن کریم به جهانیان عرضه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، مقام معظم رهبری از تقویت بیداری اسلامی در منطقه به عنوان راه نجات یاد کرده اند، اما برای رسیدن به این نقطه باید خشت نخست را در جامعه درست بگذاریم و آن خشت ایجاد وحدت و آراستگی در بین امت اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دشمنان همواره در تلاش هستند که با رخنه و فاصله بین جامعه اسلامی بتوانند از آب گل آلودهِ نزاع و درگیری های کشورهای اسلامی به نفع خود بهره برداری کنند لذا یک بار موضوع اختلاف بین دانشگاه و حوزه به راه می اندازند و گاهی زمان میلاد پیامبر مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله وسلم) که خود اسوه وحدت امت اسلامی است را برای تشدد بین شیعه و سنی به کار می برند.

 

در سال های اخیر نیز با ایجاد داعش و فرقه های ظاله دشمنان نشان دادند که برای رسیدن به اهداف شوم خود از انجام هیچ کاری ابایی ندارند تا جایی که حتی پای خود را بر گلوی کودکان بی گناه سوری و عراقی می نهند.

 

از سویی دیگر وقتی امت اسلامی واحده نباشیم دشمنان با تشرهای اقتصادی و اعمال تحریم های ظالمانه، روزگار مسلمانان را سخت می کنند و یا با تهدیدهای نظامی تلاش می کنند به خواسته های نامشروع و نا به حق خود در قلب کشورهای اسلامی برسند.

 

امسال هفته وحدت با روز ملی استکبارستیزی تقارن پیدا کرده و این تقارن را در شرایط فعلی که دشمن در تلاش است با انشقاق بین جامعه اسلامی مردم را در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دهد به فال نیک می گیریم.

 

به طور قطع استکبارستیزی در جامعه اسلامی بدون وحدت رویه در برابر دشمن مفهومی پیدا نمی کند و وحدت ما مسلمانان تنها سپری است که تیرهای توطئه دشمنان را خنثی می کند.

 

مقام معظم رهبری نیز به این مسئله تأکید دارند که وحدت اسلامی برای استکبار و دستگاه حاکمیت سلطه خطرناک است و این مهم به خوبی نشان می دهد که چرا دشمنان در طول دهه های اخیر برای ایجاد اختلاف و جدایی بین کشورهای اسلامی منطقه دندان تیز کردند.

 

علمای بزرگ دین نیز به موضوع وحدت تأکید فراوانی دارند و مرحوم آیت الله بهجت فرمودند:«کسی وحدت مسلمانان را نخواهد مسلمان نیست.»

 

با توجه به اهمیت بالای این مهم، به این نتیجه می رسیم که امروزه وحدت شاه کلید حل مشکلات جامعه است و در فضای انشقاق و دودستگی پدیده هایی مثل فساد جریان پیدا می کند.

 

هفته وحدت فرصت بسیار مغتنمی است تا شیعه و سنی پازل اشتراکات خود را کنار هم بچینند و صفحه ای از اقتدار امت اسلامی را با بهره گیری از سیره نبوی و قرآن کریم به جهانیان عرضه کنند.

 

استان گلستان با توجه به اینکه 16 قوم با فرق و مذاهب مختلف را در کنار هم جای داده به عنوان رنگین کمان اقوام نامیده می شود و از سویی با وجود سنت ها و آداب و سنن متفاوت وحدت در این استان موج می زند ولی با این وجود نباید از توطئه های دشمنان برای فاصله و انشقاق در جامعه غافل شویم.

 

از سویی دیگر باید اقوام مختلف از رفتارهایی که منجر به ایجاد انشقاق در جامعه اسلامی می شود دوری کنند.

 

*وحدت به معنای تحمیل مذاهب نیست

حجت الاسلام «احمد رضا احمدی» در این باره به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: با عنایت به اینکه استان گلستان رنگین کمان اقوام محسوب می شود و تشیع و تسنن و دیگر مذاهب کنار یکدیگر زندگی می کنند ما باید با هوشیاری تمام با تبعیت از مقام معظم رهبری، نسبت به نقشه های شوم دشمنان و حفظ وحدت امت اسلام حساس باشیم.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان ادامه داد: باید هر صدایی را که خلاف وحدت شیعه و سنی از هر حلقومی بیرون بیاید با بصیرت تمام بشناسیم و به آن اعتنا نکنیم و در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی داشته باشیم.

 

حجت الاسلام احمدی افزود: ما مسلمانان همگی  یک هدف داریم و هدف ما اسلام است، همه ما یک خالق داریم و آن خدای متعال است و به یک قبله نماز می خوانیم و آن کعبه است لذا با حفظ اصولی که داریم هیچگاه به دنبال این نبودیم که تسنن، تشیع شود و یا تشیع به تسنن گرایش پیدا کند.

 

وی گفت: شیعه و سنی با مبانی خود در مسیر بندگی بر یک قبله واحد و خدای واحد در مسیر شریعت پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) گام بر می دارند و  به نغمه های تفرقه انگیز بی اعتنا هستند.

 

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان بیان کرد: در استان گلستان علمای عزیز شیعه و سنی نسبت به این موضوع بصیرت افزایی خواهند کرد و جامعه را نسبت به توطئه های دشمنان هوشیار و امت اسلامی را از هر گونه نغمه تفرقه انگیز بر حذر می دارند.

 

حجت الاسلام احمدی بیان کرد: در طول 40 سال گذشته استان گلستان یکی از استان های الگو در مسیر وحدت بوده و مردم این استان کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی دارند لذا اجازه نمی دهیم کسی بخواهد این امنیت اجتماعی را خدشه دار کند.

 

*لزوم برنامه ریزی برای تقویت وحدت در جامعه

حجت الاسلام «نورعلی دیلم» نیز در این باره می گوید: در استان گلستان یکی از وظایف ذاتی ما تقویت وحدت است و هیچ کسی در هیچ لباس و جایگاهی اجازه ندارد به وحدت استان گلستان لطمه بزند.

 

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور ادامه داد: قبل از آنکه دشمن به سراغ ما بیاید و وحدت و آراستگی را از ما بگیرد باید برای خنثی کردن توطئه های دشمنان و تقویت وحدت در جامعه برنامه ریزی کنیم.

 

حجت الاسلام دیلم اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) و همچنین اقدام رئیس جمهور این کشور برای نصب این اهانت در خیابان های فرانسه را ناشی از انشقاق بین کشورهای اسلامی برشمرد و افزود: اگر وحدت و یکپارچکی در جامعه اسلامی وجود داشته باشند دشمنان هیچگاه جرأت چنین کاری را نخواهند داشت.

 

وی افزود: استکبار یک جنگ تمام عیار را با استفاده از ابزار رسانه برای تمام کسانی که در تضاد منافع آنها هستند ایجاد کرده است و در این شرایط ما باید نسبت به توطئه های دشمنان بصیرت داشته باشیم.

 

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور افزود: در مرکز بزرگ اسلامی در تلاش هستیم که با تولید محتوا و فرهنگ سازی و ایجاد کمیته فضای مجازی وحدت  را در سطح استان تقویت کنیم.

 

*خدشه دار کردن وحدت خیانت به خون شهداست

گرچه شاید موضوع وحدت در بسیاری از محافل به صورت کلیشه ای مطرح شود همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند «وحدت امت اسلامی یک آرزو است و برخی واقعاً این آرزو را دارند و بعضی هم یک حرفی می زنند و لقلقه لسانی دارند».

 

 اما آن چیزی که مشخص است وحدت در جامعه اسلامی به واسطه ایثار و رشادت های شهدای هشت سال دفاع مقدس به وجود آمده و هر کسی بخواهد موجب از بین رفتن این شاخصه کلیدی و مهم شود به خون شهدا خیانت کرده است.

 

پایان پیام/695

منبع: شبستان

کلیدواژه: اشتراکات شیعه و سنی گلستان الگوی وحدت هفته وحدت وحدت شیعه و سنی وحدت مسلمانان توطئه های دشمنان مقام معظم رهبری جامعه اسلامی کشورهای اسلامی استان گلستان حجت الاسلام امت اسلامی شیعه و سنی امت اسلام کنار هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۴۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه اقوام کشور با وحدت کامل برای اقتدار نظام اسلامی شجاعانه ایستاده‌اند

سردار نوری گفت:در کشور همه اقوام و عقاید اعم از ترک، بلوچ، عرب و فارس، شیعه، سنی و زرتشت و دیگر اقوام و مذاهب یکی هستند و همه ما با وحدت کامل برای استقلال و اقتدار نظام اسلامی شجاعانه ایستاده‌اند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو سردار روح الله نوری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در مراسم معرفی فرمانده جدید تیپ دوم صاحب الزمان (عج) سیرجان اظهار داشت: در کشور همه اقوام و عقاید اعم از ترک، بلوچ، عرب و فارس، شیعه، سنی و زرتشت و دیگر اقوام و مذاهب یکی هستند و همه ما با وحدت کامل برای استقلال و اقتدار نظام اسلامی شجاعانه ایستاده‌اند.

او افزود: برای همین همدلی و همراهی بیش‌از ۴۵ سال به اهداف خود که همان اقتدار، استقلال و استکبار ستیزی بودند رسیدیم و اقتدارمان جهانی شد. 

وی تاکید کرد: باید بدانیم راهبرد انقلاب اسلامی صلابت است.

سردار نوری افزود: ما در مکتب خود امروزه از هر آدمی دفاع می‌کنیم و به هر ظالمی می‌تازیم.

فرمانده اسبق سپاه استان کرمان با بیان اینکه برای دفاع از اسلام و امت اسلامی و این ملت امروز باید همانند حاج قاسم مرد میدان بود تاکید کرد: باید غفلت نکنیم و کار امروز را به فردا نیندازیم، زیرا هم امت و انسان‌های فداکاری داریم و هم ثروت‌های خدادادی، که در مجموع و با نعمت‌های خدادادی می‌توانیم عملکرد بیشتر و بهتری داشته باشیم و همانند حاج قاسم عمل کنیم.

در پایان این مراسم از خدمات شش ساله سردار روح الله برخوری فرمانده تیپ دوم صاحب الزمان سیرجان تجلیل و سرهنگ پاسدار امیدعلی امیری به عنوان فرمانده جدید این تیپ معرفی شد.

دیگر خبرها

  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • همه اقوام کشور با وحدت کامل برای اقتدار نظام اسلامی شجاعانه ایستاده‌اند
  • در کنگره سازمان همبستگی کشورهای اسلامی در مکه مکرمه
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله موثر با هر گونه اجحاف به کشور‌های اسلامی