Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@21:05:31 GMT

رهبر حزب آزادی هلند به جنگ «اردوغان» رفت

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۴۹۰۵

رهبر حزب آزادی هلند به جنگ «اردوغان» رفت

به گزارش خبرگزاری مهر، «خیرت ویلدرس» رهبر حزب آزادی در هلند که به داشت روحیات ضد اسلامی مشهور است، در حمایت از اقدامات ضد اسلامی «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، کاریکاتوری را علیه «رجب طیب اردوغان» منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، انتشار کاریکاتوری از رئیس‌جمهوری ترکیه و معرفی وی به عنوان «تروریست» از سوی خیرت ویلدرس، رهبر حزب آزادی در هلند، با واکنش تند مقام‌های دولت ترکیه مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام‌های دولت ترکیه می‌گویند اینگونه اقدامات «فاشیستی» هستند و باید متوقف شوند.

ویلدرس که سیاستمداری راست‌گرا است، در روزهای اخیر نه تنها اردوغان را «تروریست» نامیده است، بلکه با بازنشر مطلبی از وب‌سایت «نوردیک مانیتور» سوئد، در توییتی نوشت که رئیس‌جمهوری ترکیه، با «سازمان‌های تروریستی» از جمله گروه داعش «رابطه نزدیکی» دارد.

وب‌سایت «نوردیک مانیتور» که خیرت ویلدرس، مطلب آن را بازتوییت کرده، نوشته است که رئیس‌جمهوری ترکیه نه تنها با سازمان‌های تروریستی «رابطه نزدیک» دارد، بلکه با آنها «معامله» هم می‌کند.

انتشار این کاریکاتور، خشم اردوغان و مقام‌های رسمی حامی وی در ترکیه را برانگیخت و رئیس‌جمهوری ترکیه، خیرت ویلدرس را «فاشیست» نامید.

در کاریکاتور منتشر شده، اردوغان شبیه سلاطین عثمانی ترسیم شده که روی دستاری که به سرش بسته، یک بمب آماده انفجار دیده می‌شود.

کد خبر 5058236 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: گرت ویلدرز رجب طیب اردوغان ترکیه کاریکاتور ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق دونالد ترامپ عادی سازی روابط با اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 فرانسه ویروس کرونا فلسطین سودان ایران عربستان سعودی روسیه ترکیه رئیس جمهوری ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۴۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد

رئیس جمهور ترکیه در صدر هیأتی بلندپایه و بعد از ۱۲ سال وارد بغداد -پایتخت عراق- شد.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، ظهر امروز (دوشنبه)، در صدر هیأتی بلندپایه از وزرای این کشور وارد بغداد شد.

رئیس جمهور ترکیه بعد از ۱۲ سال به عراق سفر کرده است. «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه اخیرا اعلام کرد که در جریان این سفر دو طرف بیش از ۲۰ توافقنامه و قرارداد امضا خواهند کرد.

به گفته منابع عراقی، اردوغان در این سفر با نخست‌وزیر، رئیس جمهور، رئیس پارلمان عراق و تعدادی از مقامات ارشد منطقه کردستان عراق دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

رسانه‌های ترکیه‌ گزارش داده‌اند که در این سفر، مسئله آب، طرح «راه توسعه» و چند مسئله راهبردی دیگر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وزیر خارجه ترکیه اخیرا در کنفرانسی در باره این سفر گفت: «هدف ما توسعه روابط با عراق است به‌گونه‌ای که ثبات منطقه‌ای، رونق و توسعه ممکن شود و ما روابط خود را نهادینه کنیم.»

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • اردوغان: نتانیاهو مانند هیتلر است
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • اردوغان: عراق یک مرکز تجاری مهم برای ترکیه است
  • اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد
  • اردوغان وارد عراق شد
  • اردوغان پس از ۱۳ سال وارد بغداد شد
  • فصل جدید ترکیه-حماس؟
  • حماس اخباری از انتقال دفتر سیاسی خود از دوحه را تکذیب کرد
  • پشت پرده دیدار رهبر حماس با اردوغان در استانبول
  • دیدار رئیس جمهور ترکیه با اسماعیل هنیه