Web Analytics Made Easy - Statcounter

کورش باقری گفت: اجرای طرح های توسعه تغلیظ در آذربایجان و کرمان برای تحقق چشم انداز رسیدن به تولید ۵۵۰ هزار تن کاتد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، کورش باقری مدیر دفتر مدیریت پروژه شرکت مس در خصوص مهمترین برنامه‌های این واحد صنعتی، گفت: مهمترین اقدام ما در سال جاری برنامه‌ریزی و انجام مقدمات لازم برای شروع طرح‌های جدیدی است که از بازده‌ی بالایی برخوردار هستند؛ لذا صاحب نظران حوزه تولید و توسعه صنعت مس اتفاق نظر دارند که بیشترین ارزش‌افزوده در فرایندهای زنجیره تولید مس به فعالیت‌های معدنی و فرآوری که نتیجه آن افزایش تولید کنسانتره مس است، بر می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به پیشرفت‌های خوبی که در عرصه اکتشافات در چند سال اخیر  انجام شده  و نتیجه آن افزایش قابل ملاحظه ذخایر معدنی قابل استخراج است در حال حاضر شرکت مس تلاش مستمری در انجام مقدمات لازم برای اجرای طرح های توسعه تغلیظ در آذربایجان یعنی فاز ۳ تغلیظ مجتمع مس سونگون و فاز ۲ تغلیظ میدوک در مجتمع مس شهربابک و فاز ۳ تغلیظ سرچشمه را دارد.

باقری با بیان این‌که دفتر پشتیبانی فنی و ستادی تعریف طرح‌های جدید توسعه را بر عهده دارد، تصریح کرد: علاوه بر این اقدام، کار مهم دیگری که از یکسال پیش استارت خورده است ایجاد هماهنگی توسعه فرایند بومی‌سازی در صنعت مس و بهینه‌سازی فرایندهای تولید است که امیدواریم این امر هرچه بهتر و سریعتر با حمایت کلیه عوامل مرتبط به نتیجه قابل ملاحظه ای بیانجامد.

مدیر دفتر مدیریت پروژه شرکت مس گفت: در این زمینه بطور مشخص بخشی از تجهیزات که امکان تولید در داخل را دارند، شناسایی شده‌‌اند و در طرح معدن و تغلیظ درآلو و دره زار با توان مهندسی و ساخت شرکت‌های توانمند داخل استان کرمان و کشور در حال ساخت و نصب است.

وی تاکید کرد: شکی نیست که توان و پتانسیل‌های موجود بیش از ظرفیتی است که به خدمت گرفته شده و بایستی در شرایط حاضر، تحریم‌های ظالمانه را که تهدیدی برای صنعت کشور محسوب می‌شوند به فرصت تبدیل کنیم کما اینکه قدم‌های بزرگ و موثری برداشته شده و بایداقدامات بیشتری در این راستا انجام شود.

باقری در پایان با بیان اینکه  ۲۹ طرح توسعه‌ای شرکت مس برای تحقق چشم‌انداز تولید ۵۵۰هزار تن کاتد، در حال اجراست، افزود: امیدواریم که با حمایتی که در خصوص تامین منابع مالی مورد نیاز اجرای این طرح‌ها با تخصیص منابع مالی از محل افزایش سرمایه در مجمع سهامداران انجام می شود، سایر اقدامات نیز مراحل لازم را طی کند و بزودی شاهد پیشرفت اجرای طرح‌های مذکور باشیم تا ضمن ایجاد اشتغال پایدار، افزایش درآمدهای شرکت و سهامداران را نیز به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شرکت مس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۵۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گازسوزی حداقلی در نفت و گاز مارون

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به تلاش‌ شرکت نفت و گاز مارون به‌منظور تحقق اهداف تولیدی گفت: با این روند، در آینده‌ای نزدیک گازسوزی در این شرکت به حداقل ممکن می‌رسد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، علیرضا دانشی در بازدید از پروژه احداث خط لوله ۲۵ کیلومتری ۸ اینچ انتقال گاز از مجتمع تفکیک (کلاستر) شادگان به مجتمع صنعتی شماره ۳ مارون گفت: زمانی که شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون ظرفیت تولید نفت از میدان شادگان را به ۱۳۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد، مقدار گازهای مازاد آن به ۲۵ میلیون فوت‌مکعب در روز می‌رسد و با احداث خط لوله ۸ اینچ، این مقدار گاز جمع‌آوری و به کارخانه گاز و گاز مایع ۴۰۰ ارسال می‌شود.

وی در ادامه از مجتمع کارگاهی ایستگاه جمع‌آوری گازهای همراه (متعلق به‌ بخش خصوصی) مستقر در مجتمع صنعتی شماره ۵ مارون و تأسیسات فرآیندی مجتمع صنعتی شماره ۴ مارون بازدید و اظهار کرد: پیگیری و تلاش‌های شرکت نفت و گاز مارون به‌منظور تحقق اهداف تولیدی سازمان درخور تحسین است و پیش‌بینی می‌کنم با این روند، در آینده‌ای نزدیک مقدار گازسوزی در این شرکت به حداقل ممکن برسد.

در ادامه این بازدید قباد ناصری، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در تأسیسات و پیگیری پیشرفت پروژه‌ها از سوی وی را نشانه عزم جدی موجود برای تحقق جهش تولید و صیانت از منابع هیدروکربوری دانست و یادآور شد که همه اقدام‌های این شرکت در سال ۱۴۰۳ بر مبنای رویکرد تولید حداکثری برنامه‌ریزی شده‌ و نشانه‌های مشهودی وجود دارد که نویدبخش تحقق شعار سال در این عرصه است.

دیگر خبرها

  • الگوی سنتی کسب و کار در دنیا منسوخ شده/ برای ایجاد جهش در تولید روشهای نوین استفاده شود
  • فراهم آوردن زیرساخت های لازم به منظور تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • برنامه ریزی شركت نفت و گاز كارون برای تحقق شعار سال
  • توسعه مشارکت‌های مردمی در صنعت اولویت وزارت صمت است
  • افزایش۴۵ درصدی تولید اکسید مولیبدن
  • گازسوزی حداقلی در نفت و گاز مارون
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • ضرورت تاسیس و توسعه تعاونی‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • مسؤولان در راستای تحقق شعار سال تلاش کنند
  • تحول ساختار تولید ذوب‌آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال