Web Analytics Made Easy - Statcounter

نبیونی گفت: سازمان‌های گوناگون فرهنگی همانند حوزه هنری و پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی می‌توانند با همکاری یکدیگر از محصولات فرهنگی که در هر جایی از ایران حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، ابراهیم نبیونی، معاون فناوری پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی به دعوت حوزه هنری دیجیتال از بخش‌های گوناگون حوزه هنری بازدید و از ظرفیت‌های آن آگاه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبیونی که در این دیدار تفاهم‌نامه‌ای را با حوزه هنری دیجیتال امضا کرد، گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه مردم ما اعمال شده است و در پی آن ما از صادرات کالاهای نفتی و مانند آن محروم شده‌ایم، برحسب فرمایشات مقام معظم رهبری صنایع و اقتصاد فرهنگی یکی از راه‌های مقابله با این تحریم‌ها است. چرا که ایران پایه‌های اساسی این نوع اقتصاد را دارد و تنها نیازمند توجه و برنامه‌ریزی دارد. به این ترتیب سازمان‌های گوناگون فرهنگی همانند حوزه هنری و پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی می‌توانند با همکاری یکدیگر از محصولات فرهنگی که در هر جایی از ایران حتی دورافتاده‌ترین جای ممکن هم تولید می‌شود، حمایت کند و آن را به سمت و سوی تجاری‌سازی هدایت کند. بی‌شک اینکار می‌تواند ایران را از تک محصولی بودن و وابستگی به نفت و امثال آن با تجاری‌سازی کالاهای غنی فرهنگی خود عبور کند و اقتصادی قدرتمند‌تر از قبل ایجاد کند.

نبیونی ادامه داد: در بسیاری از روستاهای محروم کشور محصولاتی تولید می‌شود که از آنها بی‌خبر هستیم و باید این شناسایی انجام شود. ما شناسایی‌های خود را آغاز کرده‌ایم و حوزه هنری هم با توجه به گسترش ارتباطات خود با سراسر کشور می‌تواند ما را در شناسایی و هدایت ایده‌های گوناگون و تولیدات متنوع جای جای کشور یاری کند. ما ایده‌های شناسایی شده را با آموزش‌های لازم آنها را به سوی تجاری‌سازی هدایت می‌کنیم.

وی افزود: حوزه هنری انقلاب اسلامی با توجه به منابع غنی، امکانات و اطلاعاتی که دارد می‌تواند در کنار امکانات پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی همکاری کند. به این ترتیب پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی می‌تواند ارتباط میان دانشجویان در حوزه‌های صنایع فرهنگی و هنری یا حوزه هنری انقلاب باشد.

نبیونی در پایان گفت: تفاهم‌نامه‌ای که امروز میان ما با حوزه هنری منعقد شد جهت افزایش همکاری‌ها در مورد موضوعات مشترک کاری باشد.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: حوزه هنری پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی تجاری سازی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۵۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهنگام سازی متناسب با پیشرفت‌های جهانی حلقه مفقوده کاربردی سازی علوم مهندسی

حامد فضلالله تبار، مهندس برتر منتخب فرهنگستان علوم در گفتگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره تاثیر علوم مهندسی در توسعه کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه ساختار توسعه و ارکان آن به‌صورت کاملا متقابل با علوم مهندسی عجین است، لذا توجه و تقویت آموزش و پژوهش علوم مهندسی که منجر به رشد فناوری و از آن طریق توسعه زیست بوم و در نهایت توسعه کشور می‌گردد، ضروری است.

وی در پاسخ به این که برای کاربردی سازی علوم مهندسی در کشور باید چه اقداماتی صورت گیرد؟ بیان کرد: علوم مهندسی بخودی خود کاربردی هستند، اما آنچه در کشور مغفول مانده بهنگام سازی متناسب با پیشرفت‌های جهانی به‌صورت یکپارچه با هدف گذاری مطلوب است؛ از سوی دیگر توسعه صنعت از طریق انتقال فناوری و مدرن سازی یک گام مهم جهت مطالبه کاربرد‌های مهندسی از سمت تقاضا می‌باشد.
 
مهندس برتر منتخب فرهنگستان علوم درباره نقش فرهنگستان علوم در ترویج علم مهندسی اضافه کرد: فرهنگستان علوم بعنوان یک رکن ممتاز در سیاست گذاری علم و فناوری می‌تواند نقش محوری و تسریع گر در هم افزایی و هماهنگ سازی سایر ارکان ایفا نماید و در یک ساختار برنامه محور با همگرایی فعالیت‌های بعضا جزیره ای، منجر به حصول توسعه و رشد در علوم مهندسی شود.

فصلالله تبار درباره به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور در حوزه مهندسی گفت: با توجه به توسعه شگرف علوم مهندسی در دنیا و عقب ماندگی‌های تاریخی کشور در برهه‌های زمانی مختلف به دلایل گوناگون از یک سو، و نیز پدیدار شدن هوش مصنوعی بعنوان یک ابزار توانمند در علوم مهندسی به نظر علاوه بر بهنگام سازی نقشه علوم مهندسی نیاز به یک جهش در تدوین نقشه در حوزه علوم مهندسی است. علاوه براین، با توجه شناوری علوم مهندسی در دنیا و همگرایی آن‌ها در حل مساله در حوزه‌های کلیدی مانند زیرساخت، انرژی، تجهیزات پزشکی، کشاورزی و امنیت غذایی، مطلوبست چنین الویت‌هایی با رویکرد ترکیبی تخصص‌های مهندسی در نقشه در نظر گرفته شود. بدیهی است نیروی انسانی کارامد که بازیگر اصلی حصول اهداف نقشه هستند در کشور وجود دارد و نیاز به تغییر نگرش در لایه سیاست گذاری احساس می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایش ۳۷۰ اثر هنری ۸۰۰ سال اخیر در موزه ملی هنر‌های اصفهان
  • حجم تبادل تجاری ایران و ترکمنستان در حال افزایش است/رئیس جمهور به عشق آباد سفر می‌کند
  • افزایش صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار
  • افزایش صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک و نیم میلیارد دلار در سال گذشته
  • رشد ۴۲ درصدی همکاری ها با ایرانیان مقیم خارج
  • صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک و نیم میلیارد دلار افزایش یافت
  • صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک و نیم میلیارد دلار افزیش یافت
  • افزایش صادرات دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار
  • افزایش صادرات دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار/رشد ۴۲ درصدی همکاری‌ها با ایرانیان مقیم خارج
  • بهنگام سازی متناسب با پیشرفت‌های جهانی حلقه مفقوده کاربردی سازی علوم مهندسی