Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهر: انجام معاینه فنی خودروها تأثیرات فراوانی بر کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت و کاهش تصادفات دارد. باتوجه به بزرگی ناوگان 80 هزارتایی تاکسیرانی و ناوگان 6 هزارتایی شرکت واحد اتوبوسرانی، انجام معاینه فنی ‌دوره‌ای این دو ناوگان حمل و نقل عمومی تأثیر بسیاری بر عوامل ذکر شده، خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسین مقدم، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در گفتگو با شهر، ضمن اشاره به مراجعه 25 هزار دستگاه تاکسی به مراکز معاینه فنی از ابتدای امسال تاکنون، بیان کرد: مهر امسال سه هزار و 868 دستگاه تاکسی به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده است.
او با بیان اینکه براساس قانون، تاکسی‌ها باید براساس سن خودرو هر شش ماه یا سه ماه یک‌بار معاینه فنی شوند، افزود: در حال حاضر سازمان تاکسیرانی با هدف حمایت از رانندگان، 50 درصد از هزینه مراجعه اول معاینه فنی تاکسی‌ها را به صورت سالیانه به ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران پرداخت می‌کند.
به گفته مقدم؛ رانندگان تاکسی‌ در صورت داشتن کارنامه معتبر پس از کنترل در سامانه «سیما تاکسی» تنها مبلغ 18 هزار تومان را در مراجعه اول پرداخت می‌کنند.
افزایش 8 درصدی آمار مراجعه اتوبوس‌ها به مراکز معاینه فنی
او با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان مهر، هفت هزار و 500 دستگاه اتوبوس به مراکز معاینه خودروهای سنگین شهر تهران مراجعه کرده است، توضیح داد: این تعداد اتوبوس‌ها متشکل از اتوبوس‌های شرکت واحد و اتوبوس‌های بخش خصوصی هستند. آمار مراجعه اتوبوس‌ها در هفت ماهه نخست امسال، نسبت به سال گذشته حدود 8 درصد افزایش داشته است.
مقدم درباره علت مردودی اتوبوس‌های شرکت واحد گفت: بیشترین علت مردودی اتوبوس‌های شرکت واحد مربوط به عیوب ظاهری است که با توجه به واحدهای تعمیرگاهی مستقر در توقفگاه‌ها بلافاصله پس از تشخیص ایراد در مراکز این نقص‌ها برطرف می‌شود.
مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران ضمن اشاره به وجود سه مرکز تک خطه مختص خودروهای سنگین در شهر تهران، بیان کرد: دو مرکز آن در توقفگاه‌های شرکت واحد و یک مرکز در پایانه غرب واقع شده است.
خبرنگار: ملیکا هاشمی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مراکز معاینه فنی شرکت واحد اتوبوس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۵۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگزینی تاکسی‌های فرسوده تهران با تاکسی‌های برقی کرمان موتور

شرکت کرمان موتور از جایگزینی تاکسی‌های فرسوده تهران با محصولات برقی این شرکت خبر داد. با امضای توافق نامه همکاری بین شرکت کرمان موتور و سازمان تاکسیرانی شهر تهران، نوسازی تاکسی‌های فرسوده تهران توسط کرمان موتور با ارائه تسهیلات انجام می‌شود.

به گزارش عصر ایران، بر اساس این موافقت نامه که از سوی شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران و سامان فیروزی مدیرعامل شرکت کرمان موتور به امضاء رسید، کرمان موتور متعهد به اختصاص هزار دستگاه تاکسی برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی در کلان شهر تهران شد.

در همین زمینه فراخوانی صادر خواهد شد و مالکان تاکسی مشمول این طرح، ضمن دریافت تسهیلات قابل توجه از سوی دولت و شرکت کرمان موتور، با مراجعه به شرکت کرمان موتور می‌توانند در این طرح جایگزینی ثبت نام نمایند.

شرکت کرمان موتور در راستای ارائه خدمات پس از فروش به تاکسی‌های برقی تهران، در گام اول یک مرکز تخصصی ویژه برای این خودرو‌های برقی اختصاص و تجهیز کرده است. همچنین در راستای آسودگی خاطر بیشتر رانندگان، باتری‌های این خودرو‌ها مشمول گارانتی ۲۰۰ هزار کیلومتر یا ۵ ساله نیز می‌شوند؛ بنابراین نگرانی بابت خدمات پس از فروش وجود نخواهد داشت.

در ادامه سامان فیروزی، مدیرعامل شرکت کرمان موتور بیان کرد: با توجه به ضرورتی که حرکت به سمت برقی سازی ناوگان عمومی و خودرو‌های شخصی در کشور حس می‌شود، اولین شرکتی که خودرو‌های برقی را در تیراژ انبوه وارد کشور کرد، کرمان موتور بود.

خودرویی که تاییدیه‌های لازم را از مراجع مربوطه اخذ کرده و مجوز پلاک ملی آن صادر شده است و در حال طی مراحل اخذ پلاک تاکسی می‌باشد و از سه ماه آینده تولید انبوه آن در کارخانه شرکت کرمان موتور آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • جایگزینی تاکسی‌های فرسوده تهران با تاکسی‌های برقی کرمان موتور
  • تاکسی‌های فرسوده تهران با تاکسی‌های برقی کرمان موتور جایگزین می‌شوند
  • افزایش ۱۲ درصدی مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی زنجان
  • تاکسی‌های برقی کرمان موتور در خیابان های تهران
  • تاکسی های فرسوده تهران با تاکسی های برقی کرمان موتور جایگزین می شوند
  • کرایه اتوبوس، مترو و تاکسی از این تاریخ گران می‌شود/ قیمت بلیط مترو و اتوبوس چقدر گران شد؟
  • کرایه اتوبوس، مترو و تاکسی از این تاریخ گران می شود | بلیط مترو و اتوبوس چقدر زیاد شد؟
  • اعلام زمان گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی
  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از اول اردیبهشت
  • جزئیات افزایش نرخ کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از اول اردیبهشت