Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@15:18:56 GMT

نحوه رفع ارور SE در مایکروفر سامسونگ

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۵۴۷۴

نحوه رفع ارور SE در مایکروفر سامسونگ

صفحه کنترل لمسی، یکی از حساس ترین و ضعیف ترین قسمت های مایکروفر است. در این نقاط ممکن است خرابی اتفاق بیفتد و دکمه های انتخاب برنامه، به هنگام  فشردن کلاً از کار میفتد یا گاهی اوقات عمل نمی کند. اگر یک یا چند دکمه مایکروفر، بیش از 60 ثانیه گیر کند، ارور SE در مایکروفر سامسونگ، رخ می دهد، و با ظاهر شدن روی صفحه نمایش به شما اطلاع می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین قبل از پرداختن به ادامه این مقاله لازم است بدانید که این مطلب بسیار مفید و کاربردی توسط تعمیرگاه شیراز تک سرویس، به عنوان نمایندگی سامسونگ در شیراز تهیه شده است.

اگر دکمه های مایکروفر سامسونگ smh8165st گیر کرده باشد و ارور SE در مایکروفر سامسونگ اتفاق بیفتد، چه باید کرد؟

توجه داشته باشید! بسیاری از کاربران حرف اول کد "S" را با شماره "5" اشتباه می گیرند. کدهای خطای 5E و SE شبیه به هم هستند.

اگر این کد خطا بر روی صفحه نمایش مایکروفر یا مایکروویو شما ظاهر شده باشد، در این حالت، به هیچ وجه مایکروفر را به حال خود رها نکنید. وقتی شخصی در خانه نباشد، سیستم می تواند خود به خود فعال شود و ممکن است سبب آتش سوزی گردد. اگر نمی توانید آن را خاموش کنید، همیشه درب مایکروفر را باز بگذارید تا نتواند شروع به کار کند. ارور SE در مایکروفر سامسونگ، با خاموش بودن دستگاه برای مدتی، رفع نمی شود. و بارها و بارها مجدداً ظاهر می شود. این ارور، زمانی اتفاق می افتد که به دفعات زیاد و با شدت، ماژول سنسور را فشار دهید. و می تواند به دلیل معیوب بودن غشای صفحه لمسی باشد. این غشا، شامل دو لایه با مسیرهای رسانا و پدهایی مقابل یکدیگر است. وقتی کلید فشرده می شود، این دو لایه با هم اتصال پیدا می کنند، و اطلاعات را به صفحه کنترل می فرستد.

ارور 5e و تعمیر صفحه لمسی

می توانید راه حل های زیادی جهت تعمیر دکمه های پنل لمسی مایکروفر و مایکروویو از طریق اینترنت پیدا کنید. من یکی از آنها را برای شما بیان می کنم. اما قبل از اینکه خودتان، تعمیر دستگاه هایی همچون مایکروفر را شروع کنید، لطفاً توجه داشته باشید که این دستگاه، دارای ولتاژ بالای بسیار کشنده است (حتی ممکن است زمانی که خاموش باشد تا 5000 ولت ولتاژ داشته باشد ) (اجاق های مایکروفر دارای اجزایی هستند که الکتریسیته را ذخیره می کنند).

قبل از تعمیر صفحه سنسور، باید مایکروفر را از برق جدا کنید. و سپس پوشش بدنه را باز کنید، تا به غشای صفحه لمسی دسترسی پیدا کنید. این غشا، شامل کلیدهای الکتریکی نرمی می باشد. وقتی که کلیدها فشرده می شوند، اتصال مدار الکتریکی برقرار شده و اطلاعات را به صفحه کنترل می فرستد. لایه ها را بررسی کنید تا از وضعیت مناسب خطوط و مسیر اتصال آنها اطمینان حاصل کنید. اگر یکی از آنها آسیب دیده باشد، این مسئله می تواند مشکل ساز شود. اگر تمام خطوط یکپارچه و بهم متصل هستند، پس مشکل از قطع شدن اتصال است. برای جلوگیری از آسیب بیشتر به مایکروفر و رفع ارور SE در مایکروفر سامسونگ، تمام اقدامات زیر را تا حد ممکن با دقت انجام دهید.

مقداری نوار اسکاچ یا نوار الکتریکی (اما مطمئن شوید که چنین نواری رسانا نیست) برای افزایش ناحیه اتصال بین لایه ها و جلوگیری از چسبیدن غیر مجاز دکمه ها، در قسمت داخلی غشا در امتداد دکمه ها بچسبانید. سپس صفحه ها را بهم متصل کنید و آنها را به باس وصل کنید. پنل صفحه لمسی را سرجایش قرار دهید. پوشش بدنه مایکروفر را متصل کنید. عملکرد دکمه ها را بررسی کنید.

اگر همه دکمه ها فقط هنگام فشردن (نه خود به خود) کار می کنند و کد خطای SE دیگر در صفحه مایکروفر سامسونگ ظاهر نمی شود، عملیات بازیابی سنسور با موفقیت انجام شده و می توان از مایکروفر مجدداً استفاده کرد.

این روش تضمین کننده طول عمر صفحه کنترل سنسور نیست، زیرا فشار لایه بیشتر می شود. این کار، منجر به خرابی آن با گذشت زمان شده و ارور SE در مایکروفر سامسونگ دوباره ظاهر می شود.

به معنای واقعی، می توان گفت که چنین دستکاری هایی امکان رفع مشکل را برای مدتی (به مدت یک هفته یا نیمی از سال) فراهم می کند. اگر دکمه های مایکروفر بسیار فرسوده هستند، توصیه می شود سنسور را تعویض کنید.

برای خرید صفحه کلید حسگر جدید، از شماره مدل مایکروفر خود مطلع شوید. این شماره روی برچسب دستگاه که می تواند درون مایکروفر یا پشت آن باشد، چاپ شده است. مدل و کد مایکروفر سامسونگ را اشتباه نگیرید.

در آخر امیدواریم این مقاله که توسط تعمیرگاه شیراز تک سرویس بعنوان مرکز تخصصی تعمیرات مایکروفر در شیراز تهیه شده است برای شما مفید بوده باشد. جهت ارتباط با این مرکز تعمیر لوازم خانگی در شیراز به وب سایت این تعمیرگاه به آدرس www.shirazrepair.com مراجعه نمایید.

منبع: فردا

کلیدواژه: مایکروفر سامسونگ رپرتاژ آگهی صفحه کنترل صفحه لمسی دکمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۵۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامسونگ اپل را شکست داد

به گزارش خبرآنلاین، اپل در فصل اول ۲۰۲۴ توانسته در بازار جهانی ۵۰.۱ میلیون آیفون عرضه کند و سهم ۱۷.۳ درصدی را به‌دست بیاورد. این میزان فروش در مقایسه با فصل اول ۲۰۲۳، کاهش ۹.۶ درصدی را نشان می‌دهد. اپل در فصل اول ۲۰۲۳ با فروش ۵۵.۴ میلیون آیفون، ۲۰.۷ درصد بازار را در اختیار داشت. اگرچه اپل در لیست IDC دومین برند پرفروش پس از سامسونگ است، اما بیشترین کاهش فروش را میان سایر برندها تجربه کرده است.

به نقل از دیجیاتو، در فصل اول ۲۰۲۴ سامسونگ هم کاهش فروش را نسبت به بازه زمانی مشابه سال ۲۰۲۳ تجربه کرده، البته میزان آن بسیار کمتر از اپل و برابر ۰.۷ درصد است. با وجود این، سامسونگ توانسته با شکست اپل، دوباره پرفروش‌ترین برند بازار شود. کره‌ای‌ها در فصل اول ۲۰۲۴ موفق به فروش ۶۰.۱ میلیون گوشی شده‌اند و سهم ۲۰.۸ درصدی را به‌دست آورده‌اند.

در این میان برنده اصلی بازار، برندهای چینی بوده‌اند. فروش شیائومی در فصل اول ۲۰۲۴ با افزایش ۳۳.۸ درصدی نسبت به فصل اول ۲۰۲۳ مواجه شده است. شیائومی در این بازه زمانی توانسته است ۴۰.۸ میلیون گوشی بفروشد و با سهم ۱۴.۱ درصدی، در رتبه سوم بازار قرار بگیرد.

در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ بیشترین رشد را شرکت چینی Transsion تجربه کرده است. این شرکت با رشد ۸۴.۹ درصدی، توانسته ۲۸.۵ میلیون گوشی بفروشد و در رتبه چهارم بازار قرار بگیرد. درنهایت اوپو با فروش ۲۵.۲ میلیون گوشی، رتبه پنجم بازار را کسب کرده است.

باید منتظر ماند و دید در ادامه سال جاری میلادی اپل می‌تواند فروش آیفون‌ها را افزایش دهد یا خیر. این احتمال وجود دارد که شیائومی بتواند در فصل دوم ۲۰۲۴ با افزایش سهم خود جای اپل را بگیرد و دومین برند پرفروش بازار شود.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895406

دیگر خبرها

  • قیمت قارچ در میادین تره بار شهرداری تهران کاهش یافت
  • قیمت قارچ در میادین و بازار‌های میوه و تره بار کاهش یافت
  • ممنوعیت واردات گوشی‌ های دکمه‌ ای تکذیب شد
  • واردات گوشی‌های دکمه‌ای ممنوع نشده است
  • تکذیب ممنوعیت واردات گوشی‌های دکمه‌ای
  • ممنوعیت واردات گوشی‌های دکمه‌ای تکذیب شد
  • سامسونگ اپل را شکست داد
  • مقایسه باطری سامسونگ اس 24 اولترا و آیفون 15 پرو مکس (فیلم)
  • پیش‌بینی اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای حمایت از تولید موبایل هوشمند داخلی
  • قیمت گوشی سامسونگ a54 امروز (۲۶ فروردین) + مشخصات و دوربین galaxy a54 Samsung