Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی موافقت کردند.
سید مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره این تحقیق و تفحص، گفت: جمعی از نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پرابهام و شبهه برانگیز هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی توسط وزارت نفت و سازمان خصوصی سازی بودند که کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با آن موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  جلال محمودزاده نیز به عنوان یکی از متقاضیان این تحقیق و تفحص، گفت: اواخر مجلس دهم جمعی از نمایندگان به دنبال تحقیق و تفحص از این واگذاری پرابهام بودند اما برخی از دولتمردان از نماینده متقاضی تحقیق و تفحص شکایت کردند.   وی درباره علت تقاضا برای این تحقیق و تفحص، افزود: در واگذاری پتروشیمی باختر تشریفات واگذاری لحاظ نشده است و این پتروشیمی میلیاردها تومان بدهکار است و به شکلی عجیب واگذار شده است.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سال ۸۸ و یک سال پس از انتصاب فردی در این پتروشیمی، این واگذاری انجام شد و از سوی دیگر ۴۰ درصد از سهام هلدینگ پتروشیمی باختر به مزایده گذاشته شد.   محمودزاده اضافه کرد: برادران نجفی که نامشان در پرونده طبری هم مطرح شده است، برنده این مزایده شدند و نکته قابل توجه در این میان آن است که افراد ۳۰ درصد از مبلغ را به صورت نقد و ۷۰ درصد را به صورت اقساط پرداخت کردند و به عبارت بهتر صرفاً با ۳۰ میلیارد تومان، ۴۰ درصد سهام پتروشیمی باختر را خریداری کردند.
وی با بیان اینکه در عرض یک سال ارزش این سهام به ۴ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد، گفت: علت اصلی تقاضای ما برای تحقیق و تفحص آن است که چرا هلدینگ پتروشیمی باختر مراحل کارشناسی را برای واگذاری طی نکرد و مرحله کشف قیمت هم طی نشده است.   نماینده مردم مهاباد در مجلس تأکید کرد: مجلس انقلابی اجازه نمی‌دهد که بیت‌المال و حقوق مردم تضییع شود و در این تحقیق و تفحص ما به دنبال آن هستیم که آیا برادران نجفی که این هلدینگ را خریداری کرده‌اند از طرف طبری حمایت می‌شدند یا خیر.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس پتروشیمی باختر پتروشیمی باختر تحقیق و تفحص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۵۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| استوری معنادار هلدینگ خلیج فارس درباره مالکیت استقلال

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سه شنبه شب بود که خبر واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس منتشر و اعلام گردید که قرار است سرخ‌ها به کنسرسیومی از چهار بانک و آبی‌ها نیز به پتروشیمی خلیج فارس واگذار شوند تا بالاخره تابوی مالکیت مشترک شکسته شده و دو تیم بزرگ پایتخت برای دریافت مجوز حرفه ای، مشکلی نداشته باشند.

در همین رابطه قرار است کنسرسیوم پتروشیمی‌های زیرمجموعه شرکت هلدینگ خلیج فارس نیز قرا برای خرید ۸۵ درصد سهام شرکت استقلال اقدام کرده و آنها در مزایده‌ای که در تاریخ سوم اردیبهشت برگزار می‌شود، برای خریداری سهام باشگاه استقلال شرکت می‌کنند.

ساعتی پیش صفحه رسمی هلدینگ خلیج فارس تصویری معنادار و مرتبط به این اتفاق را منتشر کرد و نوشت: «برای استقلال ایران»

۲۵۸۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898008

دیگر خبرها

  • ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات به قوه قضاییه
  • گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی به قوه قضاییه ارجاع شد
  • تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در دستورکار امروز مجلس
  • چرا از هلدینگ خلیج فارس سهمی به بچه‌های خلیج فارس نرسد؟
  • اولین واکنش پتروشیمی خلیج فارس به خرید استقلال
  • انتقاد نماینده مجلس از واگذاری سهام استقلال به هلدینگ خلیج فارس
  • واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس غیرقانونی است
  • عکس| استوری معنادار هلدینگ خلیج فارس درباره مالکیت استقلال
  • نوری قزلجه: ۳۰۰ تحقیق و تفحص؟! شورش را در آوردند
  • نوری قزلجه: دولت یا قوه قضاییه می‌توانند لایحه عفاف و حجاب را پس بگیرند /۳۰۰ تحقیق و تفحص؟! شورش را در آوردند/دولت غفلت نکند و پیام جامعه را بگیرد