Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگرچه در ابتدا به دلیل زمان اندک تا برگزاری مسابقه جهانی کشتی قرار بود انتخابی برگزار نشود اما سرمربیان تیم‌های کشتی به یک باره تصمیم به برگزاری مسابقه گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، اگرچه اتحادیه جهانی با نظرسنجی از اکثریت کشورها تصمیم به برگزاری مسابقات جهانی گرفته و قرار است این رقابت‌ها از اواخر آذرماه به میزبانی صربستان برگزار شود، اما شیوع همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ و انصراف برخی کشورها از جمله آمریکا و کانادا از حضور در این رقابت‌ها سبب شده برگزاری مسابقات جهانی به اما و اگر کشیده شود و ۱۵ آبان‌ماه ثبت‌نام کشورها در سامانه آتنا اتحادیه جهانی کشتی، تکلیف این رقابت‌ها را مشخص می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با توجه به اینکه این اتحادیه، اواخر مهرماه اعلام کرد که مسابقات جهانی برگزار خواهد شد، فدراسیون کشتی هم سریع دست به کار شد و اردوی تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی را برگزار کرد، در ابتدا با توجه به زمان اندک قرار شد انتخابی کشتی برگزار نشود و تنها در کشتی آزاد، در سه وزن انتخابی برگزار شود که دو وزن آن انجام شده و قرار است انتخابی یک وزن دیگر فردا برگزار شود.

در کشتی فرنگی اما شرایط جور دیگری پیش رفت؛ محمد بنا که همیشه با برگزاری انتخابی مخالف بود و حتی پس از آمدن علیرضا دبیر به فدراسیون کشتی و تدوین چرخه انتخابی تیم‌های کشتی، حواشی زیادی به وجود آمد، برای شرکت در مسابقات جهانی به یک باره تصمیم به برگزاری انتخابی گرفته و با یک شیوه متفاوت مدعیان هر وزن را معرفی کرده تست. با این شرایط کشتی‌گیران فرنگی ‌کار باید در ۱۰ وزن در مسابقه انتخابی به میدان بروند. در کشتی آزاد هم شرایط به همین صورت است و اوزان که قرار است انتخابی برای آن‌ها برگزار شود، افزایش پیدا کرده است.

بدون شک برگزاری انتخابی و گزینش کشتی‌گیران از طریق مسابقه یک اقدام قابل قبول از سوی فدراسیون کشتی است؛ چرا که سبب می‌شود مدعیان برای کسب دوبنده کشتی تلاش کنند و با انگیزه به میدان بیایند، البته در کشتی فرنگی نبود سعید عبدولی چهره شناخته شده کشتی و دارنده مدال برنز المپیک در بین مدعیان، نکته قابل توجهی است اما برگزاری انتخابی و گزینش کشتی‌گیران از طریق یک پروسه قابل قبول، اقدام موثری است.

به هر حال باید دید در نهایت اعضای کادر فنی هر دو تیم چه تصمیمی می‌گیرند،با توجه به اینکه مسابقات جهانی امسال نه سهمیه المپیک دارد و نه در رنکینگ جهانی امتیاز دارد، شاید کادر فنی تیم‌ها به کشتی‌گیرانی که عنوان نخست را کسب کنند نگاه ویژه‌تری داشته باشند.

انتهای پیام/۴۰۵۷/

منبع: آنا

کلیدواژه: کشتی فدراسیون کشتی اتحادیه جهانی کشتی انتخابی کشتی برگزاری انتخابی مسابقات جهانی تیم های کشتی برگزار شود تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۵۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش عجیب جانشین تیلور به رویارویی با ایرانی ها

به گزارش "ورزش سه"، کمتر کسی این تصور را داشت که دیوید تیلور در فینال ایکس یا همان مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا برابر حریفی جوان به نام آرون بروکس مغلوب شود. این اتفاق خیلی راحت تر از آنچه که خود بروکس هم فکرش را می کرد، رقم خورد. 

اما جانشین دیوید تیلور در وزن 86 کیلوگرم المپیک حالا حسن یزدانی یا کامران قاسمپور را به عنوان جدی ترین رقیب خود در المپیک برای رسیدن به قهرمانی پیش رو دارد.

آرون بروکس بلافاصله بعد از کسب عنوان قهرمانی با سوالی در خصوص مواجهه با رقبای ایرانی اش که حسن یزدانی یا کامران قاسمپور هستند، صحبت کرد و واکنش عجیبی هم داشت: " کشتی دوستان ایرانی به زودی شما را می بینم. از آمدن به اینستاگرام من خودداری کنید!"

این کشتی گیر آمریکایی که احتمالا در سال های اخیر در خصوص حمله برخی کاربران ایرانی به صفحه شخصی دیوید تیلور بعد از پیروزی اش برابر حسن یزدانی چیزهایی شنیده، واکنش طعنه آمیزی به این موضوع داشته است!

او سپس درباره انتخابی بین کامران و حسن هم می گوید: "من نمی دانستم کامران و‌ حسن با هم کشتی دارند! مگر آسیب دیدگی نداشتند؟ به هر دوی آن ها می گویم که موفق باشید."

دیگر خبرها

  • دبیر: گرفتن یک طلا در المپیک برای ما برد محسوب می‌شود / شکست تیلور روی روحیه ما تاثیر دارد +فیلم
  • شرایط ملی پوش شدن ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی تیم ملی کشتی فرنگی اعلام شد
  • اعلام شرایط انتخاب ملی پوش کشتی فرنگی در ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی
  • در وزن ۷۷ انتخابی برگزار شود/ تجربه‌ «گرایی» را نباید فراموش کرد
  • معافیت ۲ قهرمان نامدار روسیه از شرکت در مسابقه انتخابی
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیمِ کامل
  • آغاز تور جهانی تنیس در مازندران
  • واکنش عجیب جانشین تیلور به رویارویی با ایرانی ها
  • بین یزدانی و قاسمپور انتخابی برگزار شود
  • شکست تیلور به نفع ایران شد/بین یزدانی وقاسمپور انتخابی برگزار شود