Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین‏، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی‌میل نوشت: دانشمندان با آزمایش آسپرین روی بیماران وخیم مبتلا به ویروس کرونا که در بیمارستان بستری بودند، دریافتند این دارو می‌تواند بیش از ۴۰ درصد احتمال مرگ ناشی از کرونا را کاهش دهد.

متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند می‌گویند که این یافته‌ها استفاده از آسپرین را برای جلوگیری از عوارض شدید کرونا تحقق می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم از آسپرین به عنوان رقیق‌کننده خون برای کاهش خطر حملات قلبی و مغزی یا مدیریت بیماری‌های قلبی استفاده می‌کنند. آسپرین که به عنوان داروی ضد التهابی استفاده می‌شود، این توانایی را دارد که جلوی لخته شدن خون را بگیرد و برای بیماری‌هایی که باعث افزایش غلظت خون می‌شود مفید است.

در این مطالعه، ۴۱۲ بیمار کرونایی با میانگین سنی ۵۵ سال که در چند ماه اخیر به دلیل ابتلا به این عفونت در بیمارستان مریلند بستری شده بودند، مورد بررسی قرار گرفتند. حدود یک‌چهارم بیماران قبل از بستری شدن در بیمارستان یا بلافاصله بعد از بستری شدن در بیمارستان به خاطر کنترل بیماری قلبی ـ عروقی‌شان، روزانه آسپرین با دوز پایین مصرف می‌کردند.

محققان دریافتند که مصرف آسپرین با کاهش ۴۴ درصدی خطر قرارگیری در زیر دستگاه ونتیلاتور، کاهش ۴۳ درصدی خطر پذیرش در ICU و همچنین کاهش ۴۷ درصدی خطر مرگ در بیمارستان در مقایسه با کسانی که آسپرین مصرف نمی‌کردند مرتبط بود.

جاناتان چو، استاد دانشگاه و متخصص بیهوشی در بیمارستان مریلند، گفت: این نتایج نیاز به تحقیقات بیشتری دارد و باید به صورت تصادفی نیز این دارو مورد استفاده قرار گیرد.
 

کد خبر 560782 برچسب‌ها كروناويروس بیماری - قلبی دارو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس بیماری قلبی دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۵۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس _ تهران

سید حسین طباطبایی مسئول روابط عمومی اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی یزد، از آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس مسافربری بندرعباس _ تهران خبرداد و گفت: ۳ مصدوم این حادثه بستری در بخش تخصصی و  ما بقی مصدومان مرخص شده اند.

وی با اشاره به مصدومان بستری در بیمارستان افزود: سیما ساعی شکستگی ترقوه، تروما به سینه، در بخش ارتوپد، محمد رضا زهیبه دلیل شکستگی زانو در بخش ارتوپد و جعفر حسن زاده به دلیل شکستگی دنده  در بخش جراحی بستری بودند.

طباطبایی ادامه داد: این حادثه ساعت ۵:۲۴ دقیقه امروز اتفاق افتاد که  هفت مصدوم به بیمارستان شهید صدوقی (ره) و چهار مصدوم به بیمارستان شهید رهنمون منتقل شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی بیماری‌های ریشه گیاهان با استفاده از کود بیولوژیک
  • یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • شمشیر دو لبه‌ای به نام کورتون | پاسخ به همه سؤالات و نگرانی‌ها درباره چگونگی مصرف داروهای ضدالتهابی
  • یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس _ تهران
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه
  • ۵ خاصیت شگفت‌انگیز سیر برای تیروئید (کم‌کار و پرکار)
  • کاپیتان اسبق استقلال از تصادف جان سالم به در برد (+عکس)
  • چند باور رایج و غلط درباره ویتامین‌ها