روحانی: از افتخارات ما شنیدن همه صداهاست / بیاحترامی به پیامبر اسلام (ص) تشویق به خشونت است
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۵۶۶۸
رئیسجمهور تصریح کرد: در دنیای امروز در صورتی میتوانیم صلح و ثبات در جامعه ما برقرار باشد که همه به یکدیگر احترام بگذاریم. بی احترامی به یک پیامبر هنر نیست بلکه تشویق به خشونت و امری ضد اخلاق است. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسن روحانی رئیسجمهور صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: پیامبر معلم بشریت و رحمت برای همه جهانیان بود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
روحانی افزود: ما از هفته وحدت سخن میگوییم به معنای وحدت شیعه و سنی. ما همه مسلمانان و خانواده اهل قبله همه در کنار هم هستیم و امامان بزرگوار ما تاکید کردند که شیعیانشان نسبت به آنهایی که حتی مخالف اهل بیت بودند، اگر کسی از آنها مُرد در تشییع آنها شرکت کنید و اگر کسی از آنها مریض شد به عیادت او بشتابید و آبرو و حقوق مالی مردم را مورد احترام قرار بدهید.
وی ادامه داد: اساس دعوت پیامبر بر مبنای برادری و اخوت میان همه مسلمانان بوده است حتی آنهایی که دارای نوعی انحراف فکری بودند، ولی مسلمان بودند.
رئیسجمهور تصریح کرد: در دنیای امروز در صورتی میتوانیم صلح و ثبات در جامعه ما برقرار باشد که همه به یکدیگر احترام بگذاریم. بی احترامی به یک پیامبر هنر نیست بلکه تشویق به خشونت و امری ضد اخلاق است.
روحانی تاکید کرد: غرب، اروپا و فرانسه اگر راست میگوید و واقعاً دنبال این است که صلح و برادری و امنیت حاکم شود باید از دخالت در امور داخلی مسلمانان بردارد.
وی با اشاره جلسه ستاد ملی کرونا با مقام معظم رهبری اظهار کرد: در این هفته ستاد ملی کرونا یک فرصت بسیار مغتنمی را پیدا کرد تا در محضر رهبر انقلاب باشد و ایشان بیانات بسیار مهمی را در این دیدار ایراد فرمودند. تقریبا همه بیانات ایشان الهامگرفته از مکتب پیامبر و امام صادق و توصیههایی است که دین راجع به سلامت مردم، اخلاق و برادری با یکدیگر توصیه کرده است.
رئیسجمهور گفت: ایشان در این جلسه نکات بسیار مهمی را برای تکمیل و تصحیح راهی که ستاد ملی کروما طی میکند بیان کردند. شما میدانید که کار عظیمی در این ۸ ماه صورت گرفته است. کار عظیمی هم پیش رو داریم. کار بزرگ و سنگینی بر دوش کادر درمان است که در این مدت فداکاری زیادی کردهاند و با همه دانش و تجربه شان به صحنه آمدهاند و باعث حفظ جان دهها هزار جمعیت در میان جامعه ما شدند.
روحانی تاکید کرد: دستگاههایی هم تا امروز تلاش و کمک کردند تا ما بتوانیم راحتتر و سریعتر از این دوران سخت عبور کنیم و جامعه ما به یک شرایط عادی و معمولی خودش برسد.
وی ادامه داد: قام معظم رهبری دستور دادند که قرارگاهی تشکیل شود تا این قرارگاه تمام مصوبات ستاد ملی کرونا را دنبال کند. نقصی که در اینجا بود اینکه ستاد کرونا مصوبات زیادی را میگذراند و آنها را ابلاغ میکرد. برخی از این مصوبات دقیق اجرا نمیشد و برخی از آنها اصلا اجرا نمیشد.
رئیسجمهور گفت: یک قرارگاه باید موظف باشد به عنوان یک نگهبان و ناظر دقیق، بر تمامی مصوبات اجرایی و عملیاتی نظارت کند تا کار ستاد بتواند برای سلامت جامعه مثمرثمر باشد. حرف ستاد ملی کرونا باید یک زبان واحد داشته باشد. گاهی سخنان مختلف مطرح میشود که مردم دچار یک سردرگمی میشوند. ما طبق نظر رهبر انقلاب یک سخنگو را منصوب کردیم تا مردم حرف مورد اعتماد را فقط از این سخنگو بشنوند. این سخنگو است که همه مصوبات ستاد را توضیح میدهد سخن او به عنوان یک مرجع خواهد بود.
روحانی گفت: من در این هفته تاکید کردم که کارانه کادر درمان پرداخت شود. سازمان برنامه و بودجه اقدام کرد و ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی و معوقات اینها پرداخت شد. هر نیازمندی که وزارت بهداشت و درمان برای سلامت مردم به ویژه در بخش کرونا دارد و همچنین افرادی که کسب و کارشان را از دست میدهند و نیازمند میشوند و شرکتهای دانش بنیان که پشتیبان تامین نیازمندیها هستند، براساس برنامههای ما نیازهایشان رفع خواهد شد.
وی با تاکید بر لزوم وحدت میان جامعه، افزود: ما امروز در یک شرایط عادی قرار نداریم و حتی اگر در شرایط عادی هم بودیم به وحدت و انسجام نیاز داشتیم و حتی اگر تحریم و کرونا هم نبود و حتی اگر هیچ مشکلی نسبت به مردم ما وجود نداشت، باز هم برای توسعه، پیشرفت و کمال جامعه نیاز به برادری، الفت و اخوت داشتیم.
رئیسجمهور اظهار کرد: یکی از افتخارات انقلاب اسلامی این بود که وحدت در میان جامعه به وجود آورد و اقوام مختلف و زن و مرد و جوان و پیر را در کنار هم قرار داد. امام (ره) همیشه در سخنرانی هایشان میگفتند ما از دشمنی خارج هراسی ندارم، اما از اختلاف داخلی در هراس هستم. امام همیشه بر اتحاد در داخل کشور تاکید میکرد.
ادامه دارد...
منبع: خبرگزاری دانشجو
کلیدواژه: رئیس جمهور حسن روحانی جلسه هیات دولت ستاد ملی کرونا رئیس جمهور جامعه ما
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۵۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
تقی زاده از برلین کاندیدای مجلس و توسط مردم انتخاب شد / نجات ایران و جهان اندیشه روشنفکران تبعیدی عصر مشروطه
گروه اندیشه: دکتر علی میرسپاسی استاد جامعهشناسی و مطالعات خاورمیانه در دپارتمان گالاتین دانشگاه نیویورک و و رئیس مرکز مطالعات ایرانشناسی دانشگاه نیویورک است. زمینه پژوهش میرسپاسی، نظریههای اجتماعی مدرنیته، جامعهشناسی تاریخی، تطبیقی، جامعهشناسی دین، مطالعه فرهنگ و جوامع خاورمیانه، و اسلام و تغییرات اجتماعی است. او در حوزه تخصصی خود آثار و تالیفات مهمی را منتشر کرده است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین تألیفات میرسپاسی به زبان انگلیسی عبارتند از: «اسلام سیاسی، ایران و روشنگری: نظریات امید و یاس» در سال ۲۰۱۱ توسط انتشارات دانشگاه کمبریج به چاپ رسیده؛ «دموکراسی در ایران مدرن: اسلام، فرهنگ، و دگرگونی سیاسی» در سال ۲۰۱۰ و توسط انتشارات دانشگاه نیویورک انتشار یافته ؛ «تأملی در مدرنیته ایرانی: بحثی دربارهٔ گفتمانهای روشنفکری و سیاست مدرنیزاسیون در ایران» توسط انتشارات کمبریج و در سال ۲۰۰۰ به چاپ رسیده است. این کتاب توسط جلال توکلیان به فارسی برگردانده شده است. میرسپاسی اخیراً در حال کار بر روی پروژه اخیر خویش با عنوان «سنت، جهان وطنی و دموکراسی» است. کتاب «اسلام پس از اسلام: زندگی و فکر احمد فردید» او تلاشی است برای بررسی ریشهای برآمدن اسلام سیاسی در ایران مدرن از منظر تأثیری که احمد فردید در فضای روشنفکری عمومی ایران داشته است. تألیفات میرسپاسی به زبان فارسی عبارتند از: «دموکراسی یا حقیقت: رسالهای جامعه شناختی در باب روشنفکری ایرانی» که توسط انتشارات طرح نو به چاپ رسیده؛ «اخلاق در حوزه عمومی: تاملاتی در باب ارزشها و نهادهای دموکراتیک» که توسط نشر ثالث منتشر شده است و همچنین «روشنفکران ایرانی و مدرنیته» که انتشارات باز آن را به چاپ رسانده است. او در سخنرانی خود که در کانال جرعه فایل صوتی و تصویری آن منتشر شده، در خصوص روشنفکران تبعیدی دز عصر مشروطه به مهمترین دیدگاه های آنان شامل نجات ایران ، نجات جهان و صلح جهانی می پردازد. این سخنان از نظرتان می گذرد:
***دو عامل باعث می شد روشنفکران عصر مشروطه که به غرب تبعید شده و در آن جا جمع شده بودند، با تلاش خستگی ناپذیری کار کنند. عامل نخست اشغال ایران و احتمال حذف فیزیکی ایران بود. و عامل دوم آگاهی اعجاب انگیزی است که روشنفکران تا آن لحظه به ذهنشان خطور نکرده بود که باید پای به میدان بگذارند تا اثبات کنند ایرانی هم وجود دارد.
در این زمان بحث های مهمی مطرح می شود که در کتابم، به بحث های ارانی اشاره کرده ام. نوشته های کاظم زاده ایرانشهر به ویژه نوشته های بعد از دوره گرایشش به ناسیونالیسم را اگر بررسی کنیم بسیار حائز اهمیت است.
همچنین ایرانی هایی که در برلین بودند دغدغه های بسیار برجسته ای در باره ایران دارند و باید گفت به همین دلیل ارتباط بسیار تنگاتنگی با ایران داشتند. این ارتباط باعث می شد که متفکران ایرانی داخل کشور، افکار و اندیشه های خود را در قالب مقاله برای انتشار در نشریات ایرانیان خارج از کشور، ارسال کنند. برای مثال مشاهده می کنید افراد برجسته ای مثل آقای شفق که در ایران بودند، برای این نشریات در خارج از کشور مطلب می نوشتند. ارتباطات داخل و خارج از طریق تلگراف و نامه نگاری میان ایرانیان همواره برقرار بوده است. ایرانیان مقیم خارج نیز تمام تلاششان را می کردند تا نشریاتشان در سراسر ایران توزیع شود.
این ارتباط گاه ابعاد سیاسی نیز پیدا می کرد. برای مثال خیلی جالب است که برای مثال تقی زاده زمانی که در برلین است، برای مجلس در انتخابات ایران کاندیدا می شود، نکته آن است که در آن زمان که وسایل ارتباطی بسیار ابتدایی بوده است، این ارتباط میان ایرانیان درون کشور و ایرانیان بیرون کشور آن اندازه بوده که تقی زاده کاندیدای انتخابات مجلس می شود و در نهایت رای می آورد و انتخاب می شود.
اگر دقت بکنیم، هر یک از این افراد نظرات مختلف و متفاوتی با یکدیگر داشته اند. ولی آثار بسیار بسیار مهمی را از خود به جای گذاشته اند. این گروه تبعیدی، پس از آماده شدن فضا، به ایران برگشتند، و اکثرشان منتهی به ایجاد جریانات روشنفکری جدید در ایران شدند. کسانی مانند کسروی، هدایت، بزرگ علوی و ... . به طور خلاصه فهرست پرشماری از بزرگان ایران، از متفکران و ادبای حتی بعد از ۲۰، ریشه در این جریان دارد. البته نباید فراموش کنیم که در عرصه هنر نیز وضعیت به همین شکل است.
بنابراین دلمشغولی اکثر متفکران در دوره مشروطه ارائه تصویری از ایران جدید است. برای مثال ارانی در عنفوان جوانی یعنی زمانی که ۲۵ سال سن دارد، حدودا در طی ۵ سال در نشر کاویانی تا ۵ متن کلاسیک ادبیات ایرانی شامل سعدی، خیام، عطار و ... را با کمک دیگران از جمله فردریک روزن، قاسم غنی، قزوینی تصحیح می کند. ارانی این آثار را زمانی از خود به جای می گذارد که به مارکسیسم گرایش پیدا کرده و دارد مارکسیست می شود. بعد هم که به طور کامل مارکسیست شد بعد از بازگشت به ایران، کار علمی روی خیام را ادامه می دهد. این متفکران زمانی که در اروپا بودند، با اندیشمندان مهم آن ادیار ارتباط داشتند.
ولی ضمن آن که دارای چنین ارتباط هایی بودند، در ارتباط با فرهنگ، ادب، و فکر ایرانی نیز قرار داشتند، که یک نمونه بسیار مهم در این زمینه، کاظم زاده ایرانشهر است. کاظم زاده ایرانشهر جزو معدود اشخاصی از این گروه از متفکران بود، که به ایران برنگشت. فضای ایران که تا اندازه ای تغییر یافت، کاظم زاده ایرانشهر از برلن به سوئیس رفت. افکار ناسیونالیستی ابتدایی را کنار زد و نظریه های جدید جهانی را در آن زمان مطرح کرد. به این معنا که مساله اصلی اش صلح جهانی بود.
کاظم زاده ایرانشهر گروهی را درست کرده بود و هزاران آدم به این گروه پیوسته بودند، سالی یک بار این اشخاص در سوئیس جمع می شدند. از این جمع و متینگ هایی که برگزار می کردند تصاویری وجود دارد که آن ها را دیده ام. در این گردهمایی ها هزاران نفر از آمریکا، آفریقای جنوبی، آسیا، خاورمیانه شرکت می کردند. این تصاویر نشان می دهد که روشنفکران ایرانی در آن زمان از یک سو می خواستند ایران را نجات، و از سوی دیگر می خواستند دنیا را نجات بدهند. مطالعه آثار و نوشته های کاظم زاده ایرانشهر راجع به ایران نشان می دهد، یک سری از دیدگاه هایش هنوز تازه و بدیع است.
بیشتر بخوانید:
هیچ حکومتی داوطلبانه به جامعه آزادی نمیدهد / آزادی نتیجه یک ساختار است / ایرانیان قاعده پذیر نیستندبا یک دوره ۱۵ ساله chaos مواجه ایم / ایرانیان در تاریخ ۱۶۴۰ میلادی به سر می برند/ در خلقیات، خیلی تفاوتی میان جامعه و حاکمیت نیست
تاثیر موسیقی بر شعر فارسی / شرایط تحول پذیری شعر فارسی از سلیقه جامعه / تلاشی بزرگ برای حفظ اصالت و توجه به تحول
216216
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898214