Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:32:19 GMT

دبیر جشنواره فیلم ونیز در مقامش ابقا شد

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۵۶۸۳

دبیر جشنواره فیلم ونیز در مقامش ابقا شد

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از هالیوود ریپورتر، آلبرتو باربرا منتقد ایتالیایی دستکم برای چهار سال دیگر دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز باقی می‌ماند.

دوسالانه ونیز که فستیوال ونیز زیر نظر آن برگزار می‌شود، دیروز (سه‌شنبه ۶ آبان) اعلام کرد باربرا را برای یک دوره چهار ساله دیگر از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ در مقام ریاست بخش سینمایی خود نگه می‌دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های گذشته باربرا به دلیل نبود تنوع جنسیتی لازم در فهرست فیلم‌های منتخب جشنواره بین‌المللی ونیز، هدف انتقاد قرار گرفته بود؛ ونیز در فهرست جشنواره‌های معتبر سینمایی از لحاظ تعداد کارگردانان زن در بین نامزدها، بدترین سابقه را داشت. اما هفتادوهفتمین دوره جشنواره ونیز بُرد بزرگی را برای باربرا رقم زد؛ این جشنواره به عنوان اولین رویداد بزرگ سینمایی از زمان شیوع کرونا، موفقیت‌آمیز برگزار شد و باربرا به دنیای سینما نشان داد می‌توان در دوره کرونا هم فستیوال فیلم برگزار کرد.

وی همزمان در راضی کردن منتقدان عدم توازن جنسیتی در جشنواره ونیز نیز موفق عمل کرد؛ حدود نیمی از فیلم های حاضر در رقابت امسال (یعنی چیزی حدود ۴۴ درصد از کل فیلم‌ها) به دست فیلمسازان زن ساخته شده بودند. با وجود این، دبیر جشنواره فیلم ونیز همچنان ایده اختصاص یک سهمیه رسمی به کارگردانان زن رد می‌کند.

تهدید ویروس کرونا همچنان بر خیابان‌های ایتالیا سایه انداخته است؛ این هفته با بالا رفتن آمار ابتلا به کرونا، سینماهای ایتالیا برای دومین بار در کمتر از یک سال تعطیل شدند. با این حال، قدیمی‌ترین فستیوال فیلم جهان در نظر دارد هفتادوهشتمین دوره خود را از اول تا یازدهم سپتامبر سال ۲۰۲۱ (۱۰ تا ۲۰ شهریور ۱۴۰۰) برگزار کند و این بار نیز باربرا در راس امور خواهد بود.

برچسب‌ها ایتالیا منتقد سینما جشنواره ونیز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایتالیا منتقد سینما جشنواره ونیز ایتالیا منتقد سینما جشنواره ونیز اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۵۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت دانش آموزان شاهرودی در جشنواره خوارزمی

مدیر آموزش و پرورش شاهرود با بیان اینکه تعداد شرکت کنندگان در این دوره ۳۵ درصد افزایش داشته است گفت: در این جشنواره یک هزار و ۲۰۰ دانش آموز متوسطه دوره اول در ۱۳ محور با هم رقابت کردند.

به گفته‌ی سیدمحمدموسوی توجه به دستاورد‌های علمی و عملی دانش آموزان، کاربردی کردن آموخته‌ها و شکوفایی و شناخت استعداد‌ها از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • عدم پاسخگویی مسئولان جشنواره آسمان هشتم در میناب بی‌اعتنایی به رسانه‌ است
  • رقابت دانش آموزان شاهرودی در جشنواره خوارزمی
  • لبخند عباس جدیدی به انتخاب فدراسیون کشتی (عکس)
  • درویش تا آخر فصل در پرسپولیس ابقا شد
  • افزایش چشمگیر سطح اجرا‌ها در جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی
  • انتصاب دبیر بیست و دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران
  • دبیر بیست‌ودومین جشنواره ملی رسانه منصوب شد
  • فیلم ترنس مالیک با بازی لیلا حاتمی شاید در جشنواره ونیز
  • برگزاری هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی