Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در سخنانی گفت که حمایت ترکیه از تروریسم در سوریه و کشورهای دیگر منطقه تهدیدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سانا، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: نظام رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه دامنه مداخلات نظامی و جنایات خود و همچنین حمایت از تروریسم را گسترش داده و از مرزهای سوریه عبور کرده و کشورهای دیگر منطقه را در برگرفته که تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الجعفری گفت: ما بارها از شورای امنیت خواسته‌ایم نظام اردوغان را به خاطر نقض تعهداتش و نقض حقوق بین‌الملل، منشور سازمان ملل ، قطعنامه‌های شورای امنیت و جنایتی که علیه بشریت در سوریه مرتکب شده، مورد بازخواست قرار دهد.

وی افزود: حمایت نظام اردوغان از تروریسم در سوریه و کشورهای دیگر منطقه تهدیدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی است.

این مقام سوری در ادامه تصریح کرد: نظام ترکیه از زیر بار تعهدات خود که در مذاکرات آستانه و سوچی در خصوص منطقه ادلب پذیرفته شانه خالی می‌کند. ترکیه اقدام به ساخت دیوار حائل در بخش‌هایی از خاک ما کرده است و نشانه‌های مرزی را دستکاری می‌کند. تاکید می‌کنیم که جنایت‌های ترکیه اشغالگر به هیچ وجه نمی‌تواند به حقوق قانونی و حاکمیتی سوریه خدشه‌ای وارد کند.

نماینده دایم سوریه در سازمان ملل همچنین تأکید کرد: جنایات نظام ترکیه وضعیت قانونی اراضی اشغالی سوریه را تغییر نمی‌دهد.

بشار الجعفری در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: رویدادهای منطقه اظهارات پیشتر مقامات سوریه درباره تلاش‌های شماری از کشورهای عضو شورای امنیت برای بی‌ثبات کردن کشورهای ما در جهت تحقق منافع دولت‌های خود را به اثبات رساند.

الجعفری گفت: دولت آمریکا و اتحادیه اروپا با اعمال اقدامات اجباری یک جانبه علیه سوریه همچنان به تروریسم اقتصادی دست می‌زنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: درگیری ترکیه و سوریه بشار الجعفری شوراي امنيت شورای امنیت سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۵۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، «جهاد طه» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این جنبش قصدی برای انتقال به سوریه ندارد.

در بیانیه سخنگوی جنبش حماس آمده است: با تشکر از آن دسته از کشورهای عربی که آغوش خود را برای ملت ما باز کرده‌اند و حامی مساله فلسطین هستند، باید بگوییم آنچه را روز سه‌شنبه ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ از سوی روزنامه لبنانی «اللوا» پیرامون درخواست جنبش حماس برای انتقال به سوریه منتشر شد رد می‌کنیم.

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس در ادامه این بیانیه تصریح کرد: جنبش حماس نه از کشور برادر سوریه و نه از دیگر کشورها چنین درخواستی را نداشته است.

کد خبر 6087904

دیگر خبرها

  • ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • پوتین: تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدات قرن بیست و یکم است
  • پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • السودانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک ما برای انجام عملیات علیه دیگران استفاده شود
  • رئیسی به بشار اسد تبریک گفت
  • السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است