Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود مردانی، متخصص بیماری های عفونی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در خصوص میزان اثرگذاری واکسن کرونا بر روی افراد چاق گفت: به نظر می رسد بدن افراد چاق کمتر از افراد عادی نسبت به واکسن کرونا پاسخ مثبت بدهد. همچنین طبق گزارشات، دیده شده که اثر واکسن هپاتیت B نیز در افراد چاق کمتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه متأسفانه افراد چاق در صورت ابتلا به کرونا هم شکل وخیم تر را می گیرند اظهار داشت: بنابراین داشتن رژیم غذایی مناسب و پرهیز از اضافه و وزن چاقی یکی از راه های پیشگیری از کرونا است.

مردانی درباره تأثیر ویروس کرونا بر سیستم ایمنی زنان و مردان هم خاطرنشان کرد: اثر ویروس کرونا بر زن و مرد متفاوت عمل می کند، در واقع تفاوت ژنتیکی بین آقایان و خانم ها وجود دارد که باعث ابتلای بیشتر مردان به کرونا  می شود و حتی افزایش مرگ و میر بر اثر کرونا در مردان نسبت به زنان دیده شده است.

مردانی ورزش های هوازی ریوی برای بهبود اکسیژیناسیون و تقویت ریه افراد مبتلا به کرونا را مفید دانست و گفت: حتی موقعیت ها و حرکاتی که در تصاویر و فیلم ها آموزش داده می شود برای بهبود مبتلایان به کرونا می تواند کمک کننده باشد و زودتر بهبود می یابند.

وی توصیه ای هم برای افراد سالم داشت: افراد سالم می توانند برای پیشگیری از بیماری و تقویت ریه هایشان  نفس عمیق بشکند. همچنین ورزش های صبحگاهی به منظور تقویت ریه بسیار خوب است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا مسعود مردانی متخصص بیماری های عفونی ریه تقویت ریه افراد چاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۵۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش بازى دختران بسكتبال با حذف كره جنوبى

به گزارش "ورزش سه"، تيم هاى بسكتبال سه نفره زنان و مردان ايران در رقابتهاى خارج از جدول اصلى قهرمانى ٢٠٢٤ آسيا با چهار پيروزى متوالى مقابل ماكائو، كره جنوبى، چين تايپه و هنگ كنگ به جدول اصلى ١٢ تيمى رقابتها راه يافتند نا از فردا براى مدالهاى طلا، نقره و برنز به رقابت بپردازند.

اوج هنر و درخشش قابل ستايش تيم هاى بسكتبال سه نفره زنان و مردان ايران امروز در رقابت دو تيم زنان ايران و كره جنوبى بود كه تيم برنده راهى جدول ١٢ تيمى اصلى مى شد و بازنده هم حذف.

شاگردان سعيده عِلّى با برد ١٦ بر پنج مقابل ماكائو و شكست ١٨ بر ٩ اين تيم برابر كره جنوبى پا به ديدارى حساس برابر دختران چشم بادامى شرق آسيا در جدال حساس ايران و كره براى صعود و حذف گذاشتند.

درخشش هر چهار بازيكن ايران در برابر كره جنوبى به ويژه محلا عابدى ١٩ ساله برابر كره اى ها باعث شد تا اين ديدار حساس با نتيجه نزديك ١٤ بر ١١ در زمان قانونى ١٠ دقيقه بازى به سود تيم ملى دختران كشورمان به پايان برسد.

دو شوت دو امتيازى پشت قوس فائزه شهريارى و نگين رسولى پور در كنار درخشش ويژه محلا عابدى در زير حلقه، بهتر ظاهر شدن فرناز خدامرادى نسبت به بازى با ماكائو و دفاع عالى هر چهار بازيكن ايران باعث شد تا بر خلاف پيش بينى ها اين دختران ايران باشند كه حريف نامدار خود را از دور رقابتها حذف كنند.

در مجموع عملكرد تيم ملى بسكتبال سه نفره زنان ايران مقابل كره جنوبى و ماكائو كه تنها يك تيم به جدول اصلى صعود مى كرد نشان داد اگر اين تيم در گروه ژاپن و تايلند با توجه به صعود دو تيم به مرحله بعد خود را باور كند و همدل باشد توان رفتن به مراحل حذفى و حتى چهار تيم را نيز دارد تا شايد براى اولين بار شاهد كسب مدال آسيايى در تاريخ بسكتبال زنان ايران باشيم.

اما تيم ملى بسكتبال مردان سه نفره كشورمان كه توان كسب مدال از قهرمانى سه به سه آسيا را دارد نيز با هدايت محمد سيستانى توانست يه ترتيب با نتايج ٢١ بر ١٠ و ٢٠ بر ١٠ مقابل چين تايپه و هنگ كنگ پيروز شود.

به اين ترتيب تيم ملى بسكتبال سه نفره مردان بايد در مرحله اصلى در گروه سنگاپور ميزبان و چين به رقابت بپردازد تا دو تيم به مرحله بالاتر صعود كنند.

مديريت فنى هر دو تيم بسكتبال سه نفره زنان و مردان ايران در رقابتهاى قهرمانى سه به سه ٢٠٢٤ آسيا كه در سنگاپور در حال برگزارى است بر عهده لوكا راميرز كارواليو برزيلى است كه به عنوان سرمربى تيم ملى كشورش را به مدال برنز قهرمانى جهان رسانده است.

بسكتبال سه نفره ايران در قاره آسيا پنج مدال ارزشمند در سطح مردان دارد كه مى توان به برنز بازيهاى آسيايى ٢٠١٨ جاكارتا با هدايت محمد كسايى پور و مدال طلاى بازيهاى ٢٠٠٩ داخل سالن آسيا با سرمربيگرى ويسيلين ماتيچ اشاره كرد و همچنين قهرمانى غرب آسياى تيم ملى سه نفره زنان ايران در سال ٢٠١٨.

•برنامه ادامه بازيهاى جام قهرمانى سه نفره آسيا:

-تيم ملى زنان ايران برابر تايلند و ژاپن
-تيم ملى مردان ايران برابر سنگاپور و چين

✍???? پوريا تابان

دیگر خبرها

  • آتش بازى دختران بسكتبال با حذف كره جنوبى
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • این گیاه زیبا یک مسکن طبیعی ، تقویت کننده حافظه است و سرشاز از ویتامین C، مس و منگنز میباشد
  • خطر سکته مغزی و زوال عقل در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی بیشتر است
  • درمان اصلی کبد چرب چیست؟
  • اما و اگر‌های روزه‌داری برای دیابتی‌ها
  • به گفته یک پزشک افراد باید در مورد فشار خون بالا چه کنند؟
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • ورزش به زنان در مقابله با سرطان پیشرفته سینه کمک می کند