Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@21:29:59 GMT

معدنی‌های دولتی ۷۰۰۰میلیارد تومان سهام خریدند

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۵۷۴۳

معدنی‌های دولتی ۷۰۰۰میلیارد تومان سهام خریدند

قائم مقام ایمیدرو اعلام کرد: این سازمان در مهرماه با حمایت خود بالغ بر ۷۰۰۰ میلیارد تومان سهم از بازار سرمایه جمع‌آوری کرده است.

به گزارش سرویس بورس مشرق، عباس نعیمی قائم مقام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران درباره شایعات و گمانه زنی‌ها پیرامون فعالیت ایمیدرو در بورس و شائبه‌ی عدم حمایت این سازمان از بازار سرمایه اظهار داشت: ایمیدرو چون یک سازمان دولتی است نمی‌تواند مستقیماً خرید و فروشی در بازار سرمایه داشته باشد، اما همه شرکت‌های مرتبط با ایمیدرو از جمله ملی مس، فولاد مبارکه، گل گهر، چادرملو، فولاد خوزستان، گهر زمین، فولاد خراسان، فولاد هرمزگان و… ملزم به ایجاد صندوق بازارگردانی شده اند و این صندوق‌های بازارگردانی ایجاد هم شده اند و برآیند فعالیت این صندوق‌های بازارگردانی به ثبت ۷,۰۰۰ میلیارد تومان خرید سهام در مهر ماه منتج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

عرضه ۱۲۸هزار تن میلگرد و تیرآهن در بورس‌کالا

وی با بیان این که حجم فروش سهام در این روزهای بازار بورس بسیار غیر عادی است، تاکید کرد: در گزارش ۶ ماه شرکت‌ها دیدید که همه شرکت‌ها عملکرد مثبت و چشمگیری را از خود به نمایش گذاشتند، اما به دلیل عدم اعتماد سهامدار، همچنان ذائقه فروش بر ذائقه خرید سهم در بازار غلبه می‌کند و در نهایت این رفتار هیجانی سرمایه گذاران سبب شده، بعد از هر خریدی فروشنده جدیدی در نمادهای مورد حمایت پیدا شود و دلیل عدم تعادل در این نمادها بیشتر به میزان اعتقاد سرمایه گذار به کلیت بازار بستگی دارد و نه حمایت‌هایی که صورت گرفته و می‌گیرد.

این مقام اجرایی به سرمایه گذاران بازار سرمایه توصیه کرد: دنباله روی شایعات نباشند و هنگام تصمیم گیری در خصوص سهام خود، به میزان سوددهی و وضعیت بنیادی این شرکت‌ها توجه کنند.

منبع:ایمیدرو

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ بازار سرمایه ایمیدرو معدن بورس بازار بورس بورس تهران فرابورس سازمان بورس و اوراق بهادار بورس کالا اخبار بورس بازار بازار سهام سهام سرمایه گذاری بازار سرمایه شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۵۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله ۴۲۱۰ کیلوگرم اوراق شمش طلا در بورس کالا

براساس آنچه که سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از کارنامه‌ی روش نوین تامین نقدینگی این سازمان در سال ۱۴۰۲ ارائه کرده، ارزش معاملات گواهی سپرده شمش طلا واحد‌های زیرمجموعه ایمیدرو طی سال گذشته در بورس کالا، از ۱۴۷ هزار میلیارد ریال (١۴ هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان) عبور کرده است.

به گزارش ایسنا، گواهی سپرده شمش طلا، روشی نوین در جذب نقدینگی و منابع مالی در حوزه تولید و توسعه معدن و صنایع معدنی است که توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ابداع و با همکاری بورس کالا و یکی از بانک‌های کشور (به عنوان خزانه‌دار)، از اسفند ماه سال ۱۴۰۱ اجرایی شده است.

معامله ۴۲۱۰ کیلوگرم اوراق شمش طلا در بورس کالا

طبق آمار شده توسط ایمیدرو از عملکرد سال ١۴٠٢، در مجموع سالی که گذشت بالغ بر ۴۲ میلیون و ۱۰۴هزار گواهی سپرده شمش طلا به ارزش بیش از ۱۴۷هزار و ۲۸۷ میلیارد ریال (بالغ بر ١۴ هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان) معامله شد که برابر با ۴۲۱۰ کیلوگرم شمش فلز زرد رنگ بوده است.

طبق آمار، کل "شمش عرضه شده" ایمیدرو (مربوط به واحد‌های طلای موته و زرشوران) ١٨٢۵ کیلوگرم بوده در حالی که "معاملات انجام شده" بر روی اوراق گواهی سپرده، با رشد بیش از دو برابری به ۴٢١٠ کیلوگرم رسیده است.

دیگر خبرها

  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس
  • معامله ۴۲۱۰ کیلوگرم اوراق شمش طلا در بورس کالا
  • بورس به مدار برگشت؟
  • تغییر زمین بورس بازان
  • صعود بورس از منطقه امن
  • با مشارکت مردم و رونق بازار سرمایه شعار سال محقق می‌شود
  • بزرگترین سرمایه فولاد برای بقا در لیگ (عکس)