Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@00:08:19 GMT

داغ شدن بازار انتخابات در آمریکا

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۵۷۸۲

داغ شدن بازار انتخابات در آمریکا

 

به گزارش جماران، کمتر از یک هفته تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز 3 نوامبر (13 آبان) باقی مانده است. نظرسنجی ها به نفع دموکرات هاست اما ممکن است همچون سال 2016، ناگهان ورق برگردد و سرنوشت به نفع جمهوری خواهان رقم بخورد.

آمار «پروژه انتخابات آمریکا» نشان می‌ دهد که بیش از 70 میلیون آمریکایی تاکنون در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری رای داده‌ اند که بیش از مشارکت پیش از موعد در انتخابات 2016 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 شمار رای ‌دهندگان آمریکایی تا به این لحظه رقم 47 میلیون نفری سال 2016 را رد کرده؛ تا جایی که «مایکل مک ‌دونالد» استاد دانشگاه فلوریدا و مسئول «پروژه انتخابات آمریکا»، یک مشارکت بی ‌سابقه در حدود 150 میلیون نفر را پیش‌ بینی کند که این بیانگر 65 درصد از واجدین شرایط و بالاترین میزان از سال 1908 است.

در مجموع، دموکرات ‌ها تقریبا برتری دو به یک در آمار رای ‌گیری پیش از موعد دارند. با این حال آمارها نشان می ‌دهد که جمهوری‌ خواهان در هفته ‌های اخیر فاصله در رای ‌دهی پیش از موعد و حضوری را کمتر کرده‌ اند.

از سوی دیگر رقابت میان دونالد ترامپ جمهوری ‌خواه و رقیب دموکراتش جو بایدن لحظه به لحظه داغ تر می شود. ترامپ و بایدن همچنان به متمرکز کردن تلاش‌ های انتخاباتی خود بر چندین ایالت موسوم به «میدان نبرد» یا «ایالت‌ های نوسانی» ادامه می‌ دهند. به نظر بسیاری از کارشناسان، پیروزی در این ایالت ‌ها به طور بالقوه نتیجه انتخابات 2020 را تعیین می کند.

کاندیدای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در یکی از ایالت‌ هایی سخنرانی انتخاباتی کرد که به صورت سنتی جمهوری‌ خواهان پیروز آنجا هستند. این در حالی است که ترامپ به شدت بر ایالت ‌های کلیدی متمرکز شده است.

بایدن در ایالت «جورجیا» در سخنانی انتقادی  نسبت به ترامپ، به مردم وعده داد که در صورت پیروزی در انتخابات، رئیس جمهوری‌ می ‌شود که مردم را متحد کند و موجب التیام زخم‌ های جامعه خواهد شد.

نظرسنجی ‌ها نشان می‌ دهد که بایدن در جورجیا با رئیس جمهور آمریکا رقابتی تنگاتنگ دارد.

بایدن در حمله به رقیبش کم نگذاشت و گفت: «بارها در طول تاریخ مان، شاهد بودیم که شارلاتا ن‌ها، کلاهبردارها و عوام ‌فریبان با بازی گرفتن ترس ‌های مردم، بدترین‌ رفتارها را از مردم بیرون کشیده و با دست گذاشتن بر نقطه‌ ضعف‌ های ما از آن برای سود سیاسی خود استفاده می‌ کنند. این افراد همیشه در موقعیت ضعف کشور ظهور پیدا می‌ کنند و به جای حل مشکلات، به فکر سودرسانی به خود هستند.»

او مدیریت بحران کرونا توسط ترامپ را زیر سوال برد و گفت که ترامپ «تسلیم» ویروس کرونا شده است. بایدن بیش از هر چیز می‌ خواهد که رای ‌دهندگان به شیوع کرونا در کشور تمرکز کنند.

بایدن در توصیف خصوصیات رئیس جمهور ایده آل برای آینده این کشور نیز گفت: با چند کلمه کوتاه می ‌توان رئیس جمهوری را که کشور به او نیاز دارد توصیف کرد. این کشور به فردی نیاز دارد که به جای فکر کردن به خودش، به فکر مردم باشد. این کشور به رئیس جمهوری نیاز دارد که به جای تفرقه، مردم را متحد و یکپارچه کند. این کشور به فردی نیاز دارد که به جای بدترین راه حل‌ ها درصدد یافتن بهترین راه حل‌ ها باشد. رئیس جمهوری که کمتر به فکر متن سخنرانی ‌های تلویزیونی خود باشد و بیشتر به مردم آمریکا فکر کند.

بایدن که به نظر می‌ رسد از پیروزی در انتخابات مطمئن است، می‌ خواهد این هفته به ایالت «آیووا» هم برود؛ ایالتی که جمهوری ‌خواهان در آن دست بالا را دارند و در دور قبل انتخابات ترامپ با اختلاف 10 درصدی، آرای این ایالت را برد.

بایدن می ‌خواهد در روزهای آتی به سه ایالت ویسکانسین، میشیگان و فلوریدا هم سر بزند.

ترامپ که همین چند هفته پیش به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده بود، با شدت زیادی در حال تبلیغات انتخاباتی است. او در دو روز آخر پیش از روز انتخابات 11 سخنرانی انتخاباتی دارد.

ترامپ بیشتر وقت خود را در ایالت ‌های کلیدی در انتخابات امسال (میشیگان، ویسکانسین، و نبراسکا) می ‌گذراند. دو ایالت کلیدی میشیگان و ویسکانسین بود که در نهایت منجر به پیروزی او در انتخابات پیشین شد.

او در عین حال در میشیگان به مخاطبانش هشدار داد که اگر جو بایدن به کاخ سفید راه پیدا کند، آنها را به خاک سیاه می نشاند.

وی گفت: «این انتخابات مشخص می‌کند که آیا میشیگان می ‌تواند به لحاظ اقتصادی روی پای خود بایستد یا نه.»

ترامپ در این ایالت بار دیگر این ادعای خود را تکرار کرد که جو بایدن از یک دولت خارجی کمک مالی دریافت کرده است، ولی رسانه ‌ها به این موضوع نمی ‌پردازند.

او گفت: «هرگز در آمریکا چیزی شبیه این نداشتیم که او به یک کشور برود و هنگامی که خانواده اش در حال ترک این کشور هستند، چندین میلیون دلار پول به جیب زده باشد. ولی رسانه ها به این مسئله نپرداختند. آنها این موضوع را پوشش ندادند. نیویورک تایمز، واشنگتن پست و حتی سی.ان.ان به این مسئله نپرداختند.»

ترامپ در بخش دیگری از این گردهمایی تبلیغاتی، تصاویری گزینشی از سخنان گذشته جو بایدن را که ستاد انتخاباتی او تهیه کرده بود، به عنوان شاهدی بر ادعاهای خود برای جمعیت حاضر پخش کرد

در عین حال رسانه های امریکایی امروز گزارش دادند تارنمای ستاد انتخاباتی ترامپ به طور موقت هک شد. تارنمای ستاد ترامپ در ساعت 19:20 به وقت شرق آمریکا به مدت کوتاهی از دسترس خارج شد. این پایگاه اما از ساعت  19:45 به وقت شرق آمریکا، دوباره فعال شد.

پیامی روی پایگاه اینترنتی رئیس جمهور ظاهر شد که نوشته بود: «این سایت تسخیر شده است».

هکرها اعلام کردند اطلاعاتی در اختیار دارند که ثابت می ‌کند دونالد ترامپ در انتخابات پیش ­رو، «تقلب» کرده است.

در پیام هکرها آمده است: «اطلاعات بسیار محرمانه ‌ای کشف شده که ثابت می ‌کند دولت ترامپ در به وجود آمدن ویروس کرونا دخالت داشته است.» هکرها می ‌گویند: «ما مدارکی داریم که با استناد به آنها، ترامپ از ریاست جمهوری خلع می ‌شود. این شواهد حاکی از مشارکت ترامپ در جرائم و همچنین همکاری با فعالان خارجی­‌ است که انتخابات 2020 را دستکاری می­‌کنند. بنابراین، شهروندان آمریکا هیچ انتخابی ندارند.»

«تیم مورتاو» مدیر ارتباطات ستاد ترامپ در بیانیه ‌ای از انجام تحقیقات در این خصوص خبر داد و افزود که هیچ اطلاعات حساسی به سرقت نرفته و تارنما به وضعیت عادی بازگشته است.

همسران هر دو کاندیدا نیز طبق برنامه ‌ریزی قبلی در رویدادهای انتخاباتی شرکت کردند: «ملانیا ترامپ» در پنسیلوانیا، و «جیل بایدن» در مین سخنرانی کردند.

ملانیا ترامپ با حمله به جو بایدن، او را «سوسیالیست» نامید. وی در سخنرانی خود در پنسیلوانیا گفت که به گمان او بایدن نمی ‌تواند بهتر از رئیس جمهور کنونی کشور را هدایت کند.

ملانیا ترامپ در سخنرانی خود، مثل همسرش برای انتقاد از جو بایدن مدعی شد که در طی سال‌ ها حضور در واشنگتن، جو بایدن کار زیادی برای مردم نکرده است.

«مایک پنس» معاون و یار انتخاباتی ترامپ هم دو توقف انتخاباتی در کارولینای شمالی و همچنین یک توقف در کارولینای جنوبی داشت.

سناتور «کامالا هریس» یار انتخاباتی جو بایدن هم دو توقف انتخاباتی در «نوادا» داشت. وی قرار است به ایالت ‌های «آریزونا و تگزاس» سفر کند. از سال 1994 تاکنون هیچ دموکراتی نتوانسته رای این دو ایالت را در انتخابات ریاست جمهوری به دست آورد.

«هیلاری کلینتون» کاندیدای دموکرات ‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 هم قصد داشت رای بسیاری از ایالت ‌های جمهوری ‌خواه را عوض کند. اما در نهایت با بی ‌توجهی به ایالت ‌هایی که همیشه در دست داشتند، در انتخابات شکست خورد. وزیر خارجه سابق آمریکا روز دوشنبه در مورد احتمال پیروزی مجدد ترامپ به پادکست «سوی» متعلق به بخش نظرات نیویورک تایمز گفت: «فکر چهار سال دیگر سوءاستفاده و تخریب نهادهای ما، باعث می ‌شود که واقعا حالم به هم بخورد.»  

او افزود: «و صدمه زدن به هنجارها و ارزش ‌های ما، خوار و خفیف کردن جایگاه ریاست جمهوری، و این فهرست ادامه دارد. (پیروزی دوباره او) باعث اختلال معرفتی بسیار شدیدی می‌ شود.»  

کلینتون در ادامه جمهوری ‌خواهانی را به باد سرزنش گرفت که دولت ترامپ را توانمند کرده ‌اند و آنها را «ضعیف» و «بزدل» خواند.  

او در ادامه گفت که «بدون شک» می ‌توانست بحران فعلی کرونا را بهتر از ترامپ مدیریت کند: «هیچ شکی ندارم. یعنی، من اصلا برای همین زاده شده ‌ام.» امریکا طی دو روز متوالی، رکورد جدیدی از موارد ابتلای روزانه را به ویروس کرونا ثبت کرده است.

«باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا نیز دیشب در شهر «اورلاندو» در ایالت فلوریدا بود. او از جانب معاون پیشین خود مردم را به رای دادن در انتخابات تشویق می‌ کرد. اوباما به رای‌ دهندگان دموکرات هشدار داد که «تنبلی» منجر به پیروزی مجدد ترامپ می‌ شود.

نتیجه نظرسنجی ‌ها همچنان حاکی از پیشی گرفتن جو بایدن بر دونالد ترامپ است؛ نتیجه ‌ای که هنوز قطعی نشده  و همه نگاه ‌ها به آرای الکترالی است که تعیین کننده رئیس جمهور آینده آمریکا است.

 

اخبار مرتبط واشنگتن نخستین ابتلا به کروناویروس را تایید کرد چشم انداز تیره برای ترامپ 620 روز مانده به انتخابات 2020 یک پیروزی سریع دیگر: همکاری رئیس سابق تیم انتخاباتی ترامپ با بازرس مولر ترامپ: هیچ کس در انتخابات 2020 حریف من نمی شود فهرست تمامی کسانی که در پرونده مداخله روسیه در انتخابات 2016 آمریکا متهم هستند ترامپ برای نخستین بار در یک نظرسنجی از بایدن پیش افتاد حمله بایدن به پاشنه آشیل ترامپ؛جدیدترین نظرسنجی ها چه می گویند؟ دردسرهای ریاست جمهوری بایدن برای نتانیاهو بایدن وارث «اقتصاد ویران» دولت «علیل و ناتوان» ترامپ ترامپ باز هم وعده پایان کرونا داد و از بایدن خواست بزرگنمایی نکند آخرین مناظره ترامپ و بایدن؛ بایدن: مسئول مرگ 200 هزار نفر نباید رییس جمهور باشد/ ایران هم در انتخابات آمریکا دخالت داشته!/ ترامپ: ایران و روسیه می‌خواهند من بازنده شوم/ بایدن، پسرش و برادرش مثل جارو برقی پول ها را جمع می‌کنند تفاوت و تشابه ترامپ و بایدن در عرصه سیاست خارجی گزارشی از تفاوت و تقابل ترامپ و بایدن در حوزه سیاست داخلی کفه ترازو به سمت ترامپ سنگین تر است یا بایدن؟ «شال و کلاه» اوباما برای حمایت از بایدن فیس بوک و توئیتر مطالب مشکوک درباره پسر جو بایدن را محدود کردند شکست تلاش‌های ترامپ برای جلب حمایت مردم/ پیشتازی 12 درصدی بایدن

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا انتخابات آمریکا آمریکا دونالد ترامپ انتخابات 2020 آمریکا بایدن و ترامپ سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۵۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالیکه در راهروی دادگاه نیویورک به اتهام آزار و اذیت جنسی یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی حضور داشت در واکنش به اعتراضات دانشجویان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها مثل دانشگاه کلمبیا، نیویورک و بقیه درحال رخ دادن می‌باشد، واقعاً مایه شرمساری هست.

وی با کنایه به بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: در واقع این وضع مربوط به بایدن است. او (بایدن) در حال دریافت سیگنال اشتباهی از افراد است، او (بایدن) یک صدای اشتباه دریافت می‌کند. بایدن نمی‌داند که چه افرادی پشت این اعتراضات هستند و این یک وضع آشفته هست. تکرار می‌کنم چیزی که در دانشگاه‌ها رخ میدهد، مایه شرمساری است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بیان کرد: افرادی که بیرون دادگاه هستند می‌خواهند به دادگاه اعتراض کنند ولی ما شاهد وضع پلیسی هستیم که تا حالا دیده نشده است!

ترامپ در پایان افزود: هنوز هیچ کسی به دانشگاه‌ها فرستاده نشده در حالی که آنها خیلی افراد رادیکالی هستند که در حال نابودکردن دانشگاه‌ها هستند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

محمدامین متین فر

دیگر خبرها

  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است