Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@13:40:10 GMT

آمریکا،پیشمرگه را مسلح می‌کند

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۵۸۹۴

آمریکا،پیشمرگه را مسلح می‌کند

 وزارت پیشمرگه در دولت محلی اقلیم کردستان عراق امروز (چهارشنبه) با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد: قرار است اوایل ماه نوامبر آینده، دومین محموله کمک‌های نظامی و لجستیکی آمریکا بین دو تیپ 14 و 16 وزارت پیشمرگه توزیع شود که این امر در چارچوب سازماندهی دوباره ساختار این تیپ‌ها و مسلح کردن آنها صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه که سایت «شفق نیوز» آن را منتشر کرده، افزوده است: تصمیم ارتش آمریکا برای توزیع دومین محموله کمک‌های نظامی در جریان نشست دیروز فرماندهان و تیم مستشاران بلندپایه نظامی آمریکا در اربیل با مسئولان وزارت پیشمرگه اعلام شد.

در این بیانیه آمده است: در این نشست «شورش اسماعیل» وزیر امور پیشمرگه و «سربست لزکین» سرپرست و شماری از افسران بلندپایه این وزارتخانه و سرهنگ «جولیات» فرمانده عالی آمریکا در اقلیم کردستان عراق و مستشاران نظامی این کشور حضور داشتند.

در این بیانیه تصریح شده است: اسماعیل از تمایل مستشاران نظامی آمریکایی در اقلیم کردستان عراق برای سازماندهی دوباره نیروهای پیشمرگه تقدیر کرد.

براساس این بیانیه، سرهنگ جولیات نیز به «ادامه هماهنگی و کمک به وزارت پیشمرگه اشاره کرد و دومین محموله کمک‌های نظامی را شاهدی بر تمایل آمریکا و ائتلاف بین‌المللی (موسوم به ضد داعش) برای توانمند کردن نیروهای پیشمرگه جهت فعالیت با طرف‌های همکار به منظور پاکسازی منطقه از تروریسم و تروریست‌های داعش دانست».

در این بیانیه اشاره‌ای به هماهنگی با دولت مرکزی بغداد به منظور ارسال محموله‌های نظامی آمریکا به کردستان عراق نشده است.

ارتش اشغالگر آمریکا هم اکنون شماری از نیروهای خود را در پایگاه «حریر» در استان اربیل در شمال عراق مستقر کرده است. این پایگاه از بزرگترین پایگاههای آمریکا در عراق و خاورمیانه به شمار می‌رود.

310 310

کد خبر 1448530

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا کردستان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۵۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

با شرکت ۱۸ کشور و بیش از ۱۰۰ شرکت داخلی و بین المللی، نمایشگاه بین المللی امنیت و دفاع و صنایع نظامی در بغداد برگزار شد. شرکت کنندگان در این نمایشگاه، به نمایش سلاح‌ها و تجهیزات و فناوری‌های نوین خود در زمینه امنیت سایبری پرداختند.

ثامر الحسینی، فرمانده یگان واکنش سریع عراق به شبکه خبری العالم گفت: شرکت‌های داخلی و منطقه‌ای و بین المللی دستاورد‌های نظامی و امنیتی خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتند. در این بین، مجموعه بزرگی از انواع پهپاد‌ها مورد توجه قرار گرفتند. به اعتقاد من مبادله تجربیات در این زمینه تأثیرات بسیاری بر روابط بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بر جای خواهد گذاشت.

این نمایشگاه با شعار «با وحدتمان پیروز شدیم» در راستای توجه عراق به متنوع سازی منابع تأمین اسلحه آنهم در سایه چنبره آمریکا بر بازار اسلحه عراق برگزار شد.

علی الخزعلی، مدیر توسعه فعالیت‌های شرکت «سمر الخیر» به خبرنگار العالم گفت: شرکت ما به عنوان یک شرکت خصوصی، وظیفه خود می‌داند که پا به پای شرکت‌های منطقه‌ای و بین المللی به رشد و توسعه خود ادامه دهد. این شرکت کار خود را با تولید نسخه‌های اولیه سلاح سبک یعنی هفت تیر بابل آغاز کرد.

وزارت دفاع ایران با تولیدات مختلفی از جمله پهپاد‌های دوربرد «مهاجر» و «غزه» و موشک‌های ضد زره دهلاویه و سامانه پدافند هوایی و سلاح‌های انفرادی و صنایع جنگ الکترونیک در این نمایشگاه شرکت کرده است.

ثابت العباسی، وزیر دفاع عراق هم طی سخنانی در این نمایشگاه گفت: بار دیگر اعلام می‌کنیم که سعی ما بر این است که ارتش عراق را به تمام سلاح‌های جدید و مدرن برای تقویت قدرت نظامی و دفاعی مجهز کنیم.

هدف از برگزاری این نمایشگاه، توسعه دامنه تجارت بین المللی و نشان دادن علاقه مندی عراق به توسعه روابط نظامی و نوسازی توانمندی‌های امنیتی و نظامی خود است.

دیگر خبرها

  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی
  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی انگلیس در راه اوکراین
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • واکنش انگلیس به پرتاب موشک بالستیک در کره شمالی