Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه آلمانی در گزارشی از وضعیت اضطراری و بحرانی بیمارستان‌های فرانسه و به ویژه پاریس هم زمان با شیوع موج دوم کرونا و خطر بالای کمبود پرسنل و تخت‌های مراقبت‌های ویژه در این کشور خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ" در مطلبی به شرایط وخیم کرونایی در فرانسه هم زمان با افزایش چشمگیر شمار مبتلایان پرداخته و نوشت: در کلینیک‌های پاریس تخت‌های مراقبت‌های ویژه در حال پر شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کادر درمانی هم در در آستانه کمبود قرار دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

فرانسوی ها هم در آستانه محدودیت های جدید برای مهار کرونا قرار دارند. این تصمیم را شب گذشته رئیس جمهور فرانسه در مشاوره با مهم ترین سیاستمداران اپوزیسیون اتخاذ کرد.

در ادامه این گزارش نویسنده با اشاره به اینکه آمار مبتلایان روزانه در روزهای اخیر در فرانسه از مرز 52 هزار نفر گذشته است نوشت: خبری از بهبود اوضاع هم نیست.

در این شرایط این مسئله غافلگیر کننده نیست که اوضاع در برخی بیمارستان های پاریس دوباره مانند موج اول در بهار وضعیت بحرانی به خود بگیرد. تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان ها تقریبا هر 15 روز و تعداد افراد بستری شده در آی سیوها تقریبا هر 3 هفته دو برابر می شود.

برتراند مارتین، رئیس یکی از بیمارستان های پاریس در این باره می گوید: شرایط از ماه مارس تغییری نکرده و حتی بدتر هم شده است. تابستان هم بدون این که کاری انجام شود گذشت.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

"اولیویر وران"، وزیر بهداشت فرانسه البته این انتقادها را رد کرده و گفته است که تعداد تخت های مراقبت های ویژه 15 درصد افزایش پیدا کرده و دارو و پرسنل و تجهیزات و دستگاه های تنفسی بیشتر هم در دسترس است. وی در عین حال اعلام کرده باید عمل های جراحی به تعویق بیفتد تا تخت های مراقبت های ویژه خالی شود.

حالا این طرح در مقیاسی بزرگ اجرایی می شود. آخر هفته گذشته رئیس نهادهای بهداشتی منطقه ای در پاریس به روسای بیمارستان ها دستور داد عمل هایی که فوریت ندارند را به تعویق بیاندازند. به گفته وی اگر شیوع کرونا متوقف نشود باید تا حدود 60 درصد عمل های جراحی به تعویق بیفتد.

به گزارش یک رسانه فرانسوی یک پزشک فرانسوی هم در گروهی واتساپی اعلام کرده که 15 نفر از بیماران وی در راهروهای بیمارستان دراز کشیده اند. وی همچنین اعلام کرد که پرسنل پزشکی خسته شده اند چرا که تا حدود 4 صبح بیدار می مانند. وی گفته است: اگر اوضاع به همین منوال ادامه یابد کم می آوریم.

این پزشک فرانسوی اعلام کرده اینکه تنها تعداد تخت ها افزایش یابد کافی نیست چرا که پرسنل کافی وجود ندارد.

برخی کارکنان پزشکی فرانسوی بعد از ماه های پر فشار کرونایی در بهار خدمات بهداشتی را ترک کرده‌اند.

در ادامه این گزارش با اشاره به اینکه موج دوم کرونا فرانسه را در بر گرفته آمده است: اینکه فرانسه دوباره از کشورهای همسایه تقاضای کمک کند همانگونه که در موج اول اتفاق افتاد بعید نیست.

نگرانی دیگری که در محافل دولت فرانسه مطرح شده است این است که در حالی که آلمان اولین اقدامات برای واکسیناسیون را در اوایل سال آینده آغاز می کند اما فرانسه باید همچنان منتظر بماند. شرکت دارویی فرانسوی سانوفی اعلام کرده که اولین واکسن ها در اوایل آوریل آینده در دسترس قرار خواهند گرفت که قطعی هم نیست.

فرانسوی ها در مقایسه با آلمانی ها در زمینه سیاست سلامت اعتماد کم تری نسبت به سیاست های دولت خود دارند. بر اساس یک نظر سنجی که در ماه اکتبر انجام شده است 65 درصد شهروندان فرانسوی بر این عقیده اند که رئیس جمهور، دولت و نهادهای بهداشت در کشورشان هیچ درسی از موج اول کرونا نگرفته اند. 55 درصد هم اعتقاد داشتند که ماکرون از آغاز بحران تصمیمات خوبی برای مهار این بحران نگرفته است.

اپوزیسیون فرانسه هم به شدت منتقد سیاست های دولت هستند. یکی از مقامات اپوزیسیون در پارلمان این کشور این انتقاد را وارد کرده که استراتژی دولت در این راستا است که تدابیری اتخاذ شود که تنها روی دوش فرانسوی ها سنگینی کند چرا که تنها آن ها موظف به تلاش بیشتر هستند. به گفته وی دولت از دوران تابستان برای آماده سازی بیشتر کشور در برابر این بحران استفاده نکرد و حالا کشور در برابر دو انتخاب بد قرار دارد که یا سونامی جدیدی در بیمارستان ها را تحمل کند و یا دوباره دچار رکودی اجتماعی و اقتصادی شود.

ظرفیت بخش کرونایی بیمارستان پلدختر تکمیل شد/برای بیماران جدید تخت خالی نداریمآخرین آمار جهانی کرونا/ عبور شمار مبتلایان آمریکایی از 9 میلیون نفر +جدول تغییراتآخرین آمار مبتلایان به کرونا در ترکیه/ تداوم افزایش تعداد مبتلایان فعال و بد حال

در فرانسه هم زمان با موج دوم کرونا شیوع این بیماری به شدت افزایش پیدا کرده و این کشور را از نظر تعداد مبتلایان به کرونا در بالاترین جایگاه لیست کشورهای اروپایی قرار داده است.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 1198695 نفر به کرونا مبتلا شده و 35541 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار فرانسه ویروس کرونا اخبار فرانسه ویروس کرونا تخت های مراقبت های ویژه موج دوم کرونا بیمارستان ها اعلام کرده هم زمان فرانسه هم تخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۵۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاع‌نگاشت زمان و تعداد سؤالات آزمون سراسری سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، داوطلبان شرکت‌ در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ می‌توانند با ملاحظه اطلاع‌نگاشت (اینفوگرافیک) زمان و تعداد سؤالات آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، با زمان‌بندی پاسخ به سؤالات مربوط به هریک از گروه‌های آزمایشی پنج گانه به صورت تصویری آشنا شوند.

دیگر خبرها

  • حمایت مردم فرانسه از عملیات تنبیهی وعده صادق
  • آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!‏
  • آخرین وضعیت پلمب شیرینی فروشی قدیمی در خیابان انقلاب/ عکس
  • اطلاع‌نگاشت زمان و تعداد سؤالات آزمون سراسری سال ۱۴۰۳
  • جلسه اضطراری حفظ سهمیه خوزستان!
  • به دلیل مصدومیت: ستاره فرانسه در یورو غایب است
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان/وضعیت وخیمی در انتظار اوکراین است
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • جزئیات سیل در ۲۵ شهرستان کشور / وضعیت در سیستان و بلوچستان اضطراری است