Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-23@08:00:44 GMT

پمپئو ایران را به نقض آزادی‌های مذهبی متهم کرد

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۵۹۶۳

پمپئو ایران را به نقض آزادی‌های مذهبی متهم کرد

رویداد۲۴ مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی آزادی مذهبی که از سوی پایگاه سازمان ملل منتشر شد، آزادی مذهبی و دیگر موضوعات مربوط به منزلت بشری را "اولویت محوری سیاست خارجی آمریکا" خواند.

او در ادامه این بیانیه ادعا کرد: امروز سه سواستفاده کننده آشکار آزادی مذهبی در جهان – جمهوری خلق چین، ایران و کره شمالی – تدابیر اجباری خود با هدف خاموش کردن مردمشان را تشدید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدتر اینکه جمهوری خلق چین به دنبال ریشه کن کردن همه اشکال مذاهب و عقایدی که با دکترین حزب کمونیست چین همراستا نباشند، رفته است.

پمپئو در ادامه این بیانیه خود نوشت: متقابلا از زمان راه اندازی ائتلاف بین‌المللی آزادی مذهب یا عقیده (IRFBA) در فوریه 2020، 31 کشور متعهد به این شبکه همفکر مختص به رسیدگی به چالشهای سراسر جهان شده‌اند. از زمان شروع همه گیری کووید 19، چندین کشور اقدام به آزاد کردن زندانی‌هایی که به اشتباه به خاطر عقایدشان محبوس شدند، کرده و به آنها اجازه پیوستن دوباره به خانواده‌هایشان را داده‌اند و ما از دیگران هم می‌خواهیم از این روند پیروی کنند.

پمپئو اظهار کرد: اکنون جنبش جهانی آزادی مذهبی یک واقعیت است که غنی از تنوع مذهبی، فرهنگی و سیاسی بوده و گواهی بر این حقیقت جهانی صریح است؛ "هر شخص، در هر جایی این حق را دارد که باور کند یا نکند، عقاید کسی را تغییر دهد، عقاید کسی را به زبان بیاورد، تجمع کند و آموزش دهد."

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، مایک پمپئو ، تحریم های آمریکا علیه ایران سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مایک پمپئو تحریم های آمریکا علیه ایران آزادی مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۵۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو ملت ایران و پاکستان زمینه‌ساز تعمیق روابط دو کشور است

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر خود به پاکستان عصر دوشنبه در دیدار «آصف علی زرداری» رئیس جمهور این کشور، اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی دو ملت ایران و پاکستان را از جمله عوامل مهم در تحکیم پیوند‌ها و زمینه‌ساز توسعه و تعمیق روابط میان دو کشور عنوان کرد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر عزم مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بر توسعه و ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی، حفظ ثبات و امنیت پایدار را از جمله زمینه‌ها و ملزومات تحقق اهداف اقتصادی عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و فرصت مرز‌های مشترک میان دو کشور در جهت انتفاع دو ملت تاکید کرد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام که اکنون مسئله نخست جهان بشریت شده اشاره کرد و گفت: امروز آرمان بلند امام خمینی (ره) مبنی بر آزادسازی قدس شریف به مطالبه همه ملت‌های مسلمان و آزاده تبدیل شده و همه دولت‌های اسلامی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان نیز در این دیدار عشق و دلدادگی دو ملت ایران و پاکستان به اهل بیت علیهم‌السلام به‌ویژه حضرت رضا (ع) را موجب تعمیق برادری میان دو کشور دانست و با تاکید بر علاقمندی کشورش به توسعه و ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها، بر اراده مسئولان پاکستان برای گشودن فصل جدیدی از روابط با ایران در این راستا تاکید کرد.

رئیس جمهور پاکستان همچنین ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه مردم بی‌دفاع غزه، بر مخالفت دولت پاکستان نسبت به هرگونه دخالت خارجی در منطقه تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • قیمت جهانی نفت چقدر افزایش یافت؟
  • وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو ملت ایران و پاکستان زمینه‌ساز تعمیق روابط دو کشور است
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قتل، اولین خلاف پسر تبهکار ۲ روز بعد از آزادی از زندان
  • بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی در مازندران
  • کارمند یکی از ادارات دولتی در قائم‌شهر بازداشت شد
  • پمپئو در کتابش درباره راضی کردن ترامپ به ترور سردار سلیمانی چه نوشته است؟