Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-18@15:42:26 GMT

آقای رائفی پور: لجبازی با چه کسی؟

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۵۹۶۹

به گزارش خرداد به نقل از آفتاب یزد ،پهپادها یا پرنده های بدون سرنشین تجهیزاتی هستند که در سال های اخیر بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. پهپادها به علت داشتن مزیت های فراوان نسبت به سایر پرنده های بزرگ و پهن پیکر در همه کشورهای جهان استفاده می شوند و کشورمان نیز یکی از بزرگترین تولید کنندگان و کاربران انواع پهپادها در دنیاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پهپادهایی که ایران آن ها را طراحی کرده و ساخته به قدری پیشرفته هستند که پس از رونمایی و معرفی آن ها، کشورهای بسیاری متقاضی خرید آن ها بوده و هستند.
عصر دوشنبه از ساعت ۱۴ تا ۱۷ مراسم جشنی با حضور تعداد زیادی از مردم در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برگزار شد. اگرچه گفته می شود شرکت کنندگان از ماسک بهداشتی استفاده کرده و فاصله گذاری اجتماعی را در صندلی های ورزشگاه امام رضا (ع) رعایت کرده بودند اما همه به خوبی می دانند که این روزها کرونا خطرناک تر شده و تنها راه برون رفت از این بحران خانه نشینی و عدم برگزاری چنین مراسم هایی است. به نظر می رسد که از نظر این عده از مسئولان، کرونا فقط برای دیگران خطر دارد و برای آنها کاملا بی خطر است که هشدارها در خصوص این ویروس را جدی نمی گیرند. جالب اینجاست که پیش از این برخی از مردم، مسئولان بهداشتی و سیاسی از بازگشایی مجدد نمایشگاه بین المللی مشهد، اجرای مراسم خاکسپاری مرحوم محمد رضا شجریان در توس مشهد ، تداوم سفرها به این شهر و برگزاری برخی آئین‌های مذهبی محرم و صفر بدون رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی انتقاد کرده بودند.
> جشن با هماهنگی مرکز بهداشت مشهد برگزار شد
در این راستا رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد گفت: « این جشن باشکوه در فضای باز و با رعایت کامل فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شد و طی هماهنگی با مرکز بهداشت مشهد و به صورت شفاهی مجوز برگزاری آن اخذ شده است.» حجت‌الاسلام علی کریم پور افزود: «تلاش ما در مراسم اینچنینی بر ۲ اصل برگزاری باشکوه مراسم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جهت مقابله با شیوع کرونا استوار است.»
> آیا این جشن مجوز داشت؟
در حالی که مسئولان برگزارکننده این جشن می گویند برای این مراسم موافقت و «مجوز شفاهی» از مرکز بهداشت مشهد گرفته بودند که رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در توئیتی در واکنش به این اتفاق نوشته است: «هیچ مجوزی از ناحیه وزارت بهداشت یا دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای برپایی تجمع و مراسم عمومی تحت عنوان بیعت یا... برای هیچ فرد یا گروهی صادر نشده است» همچنین مسئولان فرمانداری مشهد اعلام کردند برای برگزاری این جشن مجوزی از این نهاد دریافت نشده است و سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان متولی و شورای هیئت‌های مذهبی مشهد به عنوان برگزار کننده، مجوزهای لازم را از مراجع بهداشتی مشهد دریافت کرده‌اند. مسئول کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز به ایرنا گفت: «برای برگزاری تجمع در دوره کرونا باید مجوز بهداشتی دریافت نمود.» دکتر حمیدرضا رحیمی افزود: «من اطلاع ندارم برای این جشن مجوزی دریافت شده است یا خیر اما ممکن است ستاد کرونای استان مجوز لازم را صادر کرده باشد بطوریکه بازگشایی نمایشگاه بین‌المللی مشهد نیز با مجوز این ستاد استانی انجام شد.»
> شهرداری مشهد نقشی نداشته ‌است
از سوی دیگر در پی انتشار تصاویر و کلیپ‌هایی از مراسم جشن بیعت در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد و انتشار پوستر برنامه با لوگوی شهرداری این شهر در فضای مجازی، شهرداری مشهد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «همزمان با آغاز ایام فرخنده ماه ربیع‌الاول پوستر برنامه‌ای با عنوان «جشن مردمی عید بیعت» با لوگوی شهرداری مشهد در فضای مجازی منتشر شده است. این نهاد در برگزاری جشن مردمی عید بیعت در ورزشگاه امام رضا (ع) هیچ نقشی نداشته و از لوگوی شهرداری سوء استفاده شده‌ است. از آنجا که این شهرداری در جریان برگزاری چنین مراسمی نبوده و نیست و برای استفاده از لوگوی سازمانی نیز هیچگونه
هماهنگی‌ صورت نپذیرفته است، حق پیگرد قانونی سوء‌استفاده‌کنندگان برای شهرداری مشهد محفوظ است.»
> رعایت پروتکل های بهداشتی کاهش پیدا کرده
آنچه که مشخص است اینکه این جشن در روزهایی که نباید برگزار می شد، متاسفانه برگزار شد. در این خصوص رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با بیان اینکه متاسفانه آمارها نشان می‌دهد که رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش پیدا کرده است، گفت: «باید اعمال محدودیت‌ها به صورت جدی در مشهد صورت گیرد. علی‌ بیرجندی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص اعمال محدودیت در مشهد، اظهار کرد: «به نظر من، باتوجه به شرایط فعلی قطعا باید اقدامات سخت‌گیرانه‌تری برای مقابله با ویروس کرونا در شهر مشهد درنظر گرفت.» وی با بیان اینکه درحال حاضر، زمانی است که باید اعمال محدودیت‌ها به صورت جدی در مشهد صورت گیرد، افزود: «به نظر می‌آید حداقل در شهرهایی که شرایط بحرانی و قرمز هستند، باید محدودیت‌ها اعمال شود. همچنین باتوجه به رشد پیش‌رونده در تعداد مبتلایان و مرگ‌ومیرها، باید محدودیت‌های جدی برای شهرهای قرمز و بحرانی درنظرگرفته شود.» رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: «دورکاری کارمندان، کاهش رفت‌وآمد مردم و تعطیلی برخی اماکن بی‌شک در کاهش شیوع ویروس کرونا در سطح کشور موثر است. بیماری کرونا با دوفاکتور مهم به نام‌های رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهار می‌شود.»
> «عید بیعت» در مشهد، مسافرت در چالوس؛
ما کرونا را شکست می‌دهیم!
گفته می شود که سخنران این مراسم علی اکبر رائفی پور بود و برخی مداحان و ذاکران سرشناس اهل بیت(ع) نیز در این جشن به اجرای برنامه پرداختند. همچنین این برنامه فرهنگی مذهبی در فضای مجازی و بر بستر شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و آپارات به صورت زنده پخش شد که انتقادهای زیادی را به همراه داشت.
در این راستا عصرایران طی یادداشتی به قلم مصطفی داننده می نویسد:« در روزهایی که همگان به مردم توصیه می‌کنند از اجتماعات دوری کنند، شاهد برگزاری یک همایش بزرگ به نام «عید بیعت» با سخنرانی رائفی‌پور و با مداحی محمدرضا طاهری(پدر)، حسین طاهری(پسر) و احمد واعظی بودیم. واقعا فکر می‌کنید ما می‌توانیم با این وضعیت کرونا را شکست دهیم؟ من می‌گویم نه! به آن یکی می‌گویی سفر نرو؛ می‌گوید: فقط سفر ما باعث کرونا می‌شود و مراسم آنها ضد کروناست؟ به این یکی می‌گویی مراسم نگیر؛ می‌گوید: فقط ما کرونا داریم و در جاده چالوس خبری از کرونا نیست؟ تا وقتی مملکت به این و آن تقسیم شده است، خیالتان جمع باید با کرونا بسازیم و بسوزیم. به خدا که هم سفر رفتن خطرناک است و هم عید بیعت گرفتن. طبق آمار وزارت بهداشت، هر روز شاهد پرپر شدن حدود 300 انسان به خاطر کرونا هستیم. این همه لجبازی برای چیست؟ واقعا الان مراسمی که در مشهد برگزار شد، در راستای کمک به مهدویت بود؟ الان که می‌بینیم یک ضد تبلیغ به تمام معنا بوده است. در همین هفته مقام معظم رهبری تاکید کردند که همه باید از قوانین وضع شده توسط ستاد ملی کرونا تبعیت کنند. بعد ما شاهد برگزاری جشنی با این حجم آدم هستیم. سخنران مراسم که برای عالم و آدم نسخه می‌پیچد، فکر نکرده است که ممکن است در این مراسم یک نفر کرونا داشته باشد و آن را به دیگران انتقال دهد و بعد این زنجیره ادامه پیدا کند و بخشی از مشهدی‌ها درگیر کرونا شوند. شما و طاهری‌های پدر و پسر که به روی سکوی خلوت سخنرانی و مداحی کردید و بعد به تهران برگشتید و ماندند مردمی که در آن مراسم بودند.الان دختری که با هزار آرزو، عروسی‌اش را لغو کرده، از خود نمی‌پرسد جشن من فقط عامل کرونا بود و مراسم‌هایی این چنین گسترش دهنده کرونا نیست؟ ستاد ملی مقابله با کرونا باید پیگیر این مراسم باشد تا دیگر شاهد برگزاری چنین اجتماع خطرناکی نباشیم. جان مردم نباید بازیچه قدرت‌نمایی سیاسی یک عده باشد. اگر با این رفتارها برخورد نشود، بازهم شاهد تکرار اینگونه مراسم‌ها هستیم. بازهم شاهد لجبازی مردم با یکدیگر هستیم. باید داستان سفر رفتن و مراسم مذهبی گرفتن برای همیشه تمام شود.هرکسی در هر جایگاهی در جریان مبارزه با کرونا خللی ایجاد کرد باید با او برخورد شود. در زمان جنگ با خائن‌ها چگونه برخورد می‌شد؟ در عصر کرونا هم کسانی که جان مردم را به خطر می‌اندازند باید هزینه رفتار خود را پرداخت کنند.درد آور است که برخی از دست رفتگان به خاطر کرونا، افرادی هستند که به خاطر بی‌مبالاتی دیگران، جان خود را از دست داده‌اند. بیایید در زمانه کرونا قاتل نباشیم.»
> واکنش کاربران
این موضوع نیز با واکنش کاربران شبکه های اجتماعی نیز روبه رو شد.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است:« ‌بخدا رحمتون به خودتون نمیاد رحمتون به این دکترها و پرستارها بیاد که روزی چند نفر دارن پرپر میشن . بخدا اینها گناه دارن». یکی دیگر از کاربران اینطور می نویسد:«اون دنیا پرونده اعمال‌مون رو میارن می‌بینیم ».دیگری نوشت:«تاوان برگزاری پرشور مراسم سخنرانی رائفی‌پور را ما مردم مشهد خواهیم پرداخت». برچسب ها: رائفی پور ، کرونا

منبع: خرداد

کلیدواژه: رائفی پور کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی ورزشگاه امام رضا شهرداری مشهد محدودیت ها پزشکی مشهد رائفی پور برگزار شد عید بیعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۵۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) اتفاقی عجیب در مراسم رژه روز ارتش در مشهد

هنوز علت این اتفاق مشخص نشده، البته به دوربین بعضی از عکاسان حاضر در مراسم آسیب رسیده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: ایرنا

tags # ارتش سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • حادثه عجیب در رژه روز ارتش در مشهد
  • فیلم|برگزاری مراسم رژه روز ارتش در بلوار نماز مشهد
  • (ویدیو) اتفاقی خاص در مراسم رژه روز ارتش در مشهد
  • اتفاقی عجیب در مراسم رژه روز ارتش در مشهد
  • اتفاقی عجیب در مراسم رژه روز ارتش در مشهد + فیلم
  • (ویدئو) اتفاقی عجیب در مراسم رژه روز ارتش در مشهد
  • فیلم/ اتفاقی خاص در مراسم رژه روز ارتش در مشهد
  • اتفاقی خاص در مراسم رژه روز ارتش در مشهد + فیلم
  • مراسم رژه روز ارتش در اصفهان و مشهد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز