Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@14:07:45 GMT

پمپئو بار دیگر ایران را متهم کرد

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۶۰۱۶

پمپئو بار دیگر ایران را متهم کرد

به گزارش ایسنا، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی آزادی مذهبی که از سوی پایگاه سازمان ملل منتشر شد، آزادی مذهبی و دیگر موضوعات مربوط به منزلت بشری را "اولویت محوری سیاست خارجی آمریکا" خواند.

او در ادامه این بیانیه ادعا کرد: امروز سه سواستفاده کننده آشکار آزادی مذهبی در جهان – جمهوری خلق چین، ایران و کره شمالی – تدابیر اجباری خود با هدف خاموش کردن مردمشان را تشدید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدتر اینکه جمهوری خلق چین به دنبال ریشه کن کردن همه اشکال مذاهب و عقایدی که با دکترین حزب کمونیست چین همراستا نباشند، رفته است.

پمپئو در ادامه این بیانیه خود نوشت: متقابلا از زمان راه اندازی ائتلاف بین‌المللی آزادی مذهب یا عقیده (IRFBA) در فوریه 2020، 31 کشور متعهد به این شبکه همفکر مختص به رسیدگی به چالشهای سراسر جهان شده‌اند. از زمان شروع همه گیری کووید 19، چندین کشور اقدام به آزاد کردن زندانی‌هایی که به اشتباه به خاطر عقایدشان محبوس شدند، کرده و به آنها اجازه پیوستن دوباره به خانواده‌هایشان را داده‌اند و ما از دیگران هم می‌خواهیم از این روند پیروی کنند.

پمپئو اظهار کرد: اکنون جنبش جهانی آزادی مذهبی یک واقعیت است که غنی از تنوع مذهبی، فرهنگی و سیاسی بوده و گواهی بر این حقیقت جهانی صریح است؛ "هر شخص، در هر جایی این حق را دارد که باور کند یا نکند، عقاید کسی را تغییر دهد، عقاید کسی را به زبان بیاورد، تجمع کند و آموزش دهد."

منبع: الف

کلیدواژه: آزادی مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۶۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه سپاه قائم استان سمنان به مناسبت سالروز تأسیس سپاه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ در متن این بیانیه آمده است؛

سپاه مولود و تربیت شده دامان انقلاب است و به برکت مجاهدت و ایثار جوانان غیرتمند ایران اسلامی فهرست بلندی از افتخارات، تجارب و نوآوری‌های نظامی و فنی و نیز مجموعه‌ای از نیرو‌های متعهد، کارآمد و حزب‌اللهی را در اختیار دارد.
در حقیقت یکی از بخش‌های مهم کارنامهٔ سپاه، انقلابی زیستن و انقلابی ماندن سپاه است و کارآمدی خود را در عرصه پیشرفت‌های دفاعی به شایستگی نشان داده و همگام با سایر نیرو‌های مسلح، پایه‌های اقتدار ملت ایران را تقویت و در مسیر اعتلای نظام اسلامی گام برداشته است.
امروز نقش‌آفرینی‌های تحسین‌برانگیز سپاه پاسداران در آزمون بزرگ خدمت‌رسانی و کمک مؤمنانه به مردم و آسیب‌دیدگان همچون سیل منطقه کالپوش و استان سیستان و بلوچستان در کنار سایر نهادها، جلوه دیگری از مسئولیت‌پذیری در برهه‌های حساس را به نمایش گذاشته است.
بی‌شک، اتهام زدن‌ها و کینه‌ورزی و اقدامات تروریستی و تحریم‌های آمریکا برضد این نهاد، ناشی از جایگاه و نقش حیاتی سپاه در اقتدار و حفظ امنیت ملت ایران در برابر نقشه‌های شوم و شیطانی نظام سلطه است و ملت ایران نیز همواره قدردان این تلاش‌ها بوده است.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات غرورآفرین «وعده صادق» نشان داد که اکنون به‌عنوان مجموعه‌ای قدرتمند در عرصه‌های نبرد زمینی، دریایی و هوافضا از قدرت موشکی در سطح پیشرفته برخورداراست و با استفاده از پیشرفته‌ترین فنون تخصصی و دانش نظامی؛ نیرویی راهبردی محسوب می‌شود و در صیانت از امنیت و ثبات و دفع اشرار و متجاوزان؛ توانایی‌های خود را در عرصه‌های جنگ سخت و جنگ نرم بار‌ها به اثبات رسانده است.
امروز نیز سپاه با اشراف اطلاعاتی بر تحولات منطقه‌ای و تحرکات قدرت‌های فرا منطقه‌ای، با تکیه بر ظرفیت‌های دفاعی و بازدارنده، در مقابله با تهدیدات از آمادگی‌های همه‌جانبه برخورداراست و هرگونه خطای محاسباتی دشمنان را با پاسخ قاطع، سخت و پشیمان کننده روبرو خواهند ساخت.
سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سه هزار شهید استان سمنان آمادگی کامل خود را در ادامه خدمت‌رسانی به آحاد جامعه و دفاع و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت زعامت ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) اعلام می‌کند

دیگر خبرها

  • اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو ملت ایران و پاکستان زمینه‌ساز تعمیق روابط دو کشور است
  • همایون اسعدیان نماوا را تحریم کرد / بیانیه نماوا
  • ببینید | جزئیات جالب بیانیه سپاه پاسداران خطاب به مردم ایران در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸
  • قتل، اولین خلاف پسر تبهکار ۲ روز بعد از آزادی از زندان
  • بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی در مازندران
  • کارمند یکی از ادارات دولتی در قائم‌شهر بازداشت شد
  • ترکیه موشک‌های ایران را رهگیری کرد؟
  • بیانیه سپاه قائم استان سمنان به مناسبت سالروز تأسیس سپاه
  • پمپئو در کتابش درباره راضی کردن ترامپ به ترور سردار سلیمانی چه نوشته است؟
  • آزادی بیان رسانه‌ها تا کجا معنا دارد؟ + فیلم