Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@09:47:15 GMT

۸۰ کودک کار خیابانی از سطح شهر جهرم جمع‌آوری شدند

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۶۲۳۲

۸۰ کودک کار خیابانی از سطح شهر جهرم جمع‌آوری شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی سلمانی چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کودکان کار به کودکان کارگری گفته می‌شود که به صورت مداوم و پایدار به خدمت گرفته می‌شوند، به طوریکه این امر آن‌ها را در بیشتر اوقات از رفتن به مدرسه و تجربهٔ دوران کودکی بی‌بهره می‌سازد و سلامت روحی و جسمی آن‌ها را تهدید می‌کند.

وی افزود: در پی اقدامات اورژانس اجتماعی کلیه کودکان کار خیابانی که در سطح شهرستان مشغول کار یا تکدی‌گری بودند و تعداشان به ۸۰ نفر می‌رسید، جمع آوری و بهزیستی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره بهزیستی شهرستان جهرم با بیان اینکه در حال حاضر می‌توان گفت که هیچ کودک کار خیابانی در جهرم نیست، بیان داشت: مگر در مواردی مثل که کودکان از اتباع خارجی که کارت اقامت ندارند و در دست شناسایی هستند و یا کودکانی که از شهرهای دیگر به صورت موقت و چند ساعته برای کار یا تکدی گری آورده می‌شوند.

سلمانی گفت: از آن‌جایی که کمک به کودکان کار، انگیزه درس خواندن را از آن‌ها می‌گیرد و به کارهای کاذب تشویق می‌شوند، لذا از هر گونه کمک به آنان خودداری کنید.

وی بیان کرد: کودکان کار اغلب وابسته به تیم‌های تکدی‌گری و قاچاق موادمخدر هستند، بنابراین بهترین کمک، معرفی کردن این کودکان به اورژانس اجتماعی و بهزیستی است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان جهرم در پایان اعلام کرد: از مردم فهیم شهرستان جهرم می‌خواهیم در صورت مشاهده‌ی هر کودک کار خیابانی با اورژانس اجتماعی (۱۲۳) و یا بهزیستی تماس بگیرید.

کد خبر 5058326

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی فارس جهرم کودکان کار ویروس کرونا شیوع کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شهرکرد نیروی انتظامی کرمانشاه گرگان شهادت امام رضا ع هفته ناجا مواد مخدر سانحه تصادف ستاد ملی مقابله با کرونا کار خیابانی کودکان کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۶۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیران استان بوشهر از مراکز نگهداری کودکان حمایت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهرانگیز عصر چهارشنبه در بازدید از مراکز نگهداری کودکان و نوجوانان دختر ۶ تا ۱۲ و ۱۳ تا ۱۸ سال و پسران ۶ تا ۱۲ بهزیستی استان بوشهر با اشاره به اهمیت دادن به مسائل روانشناختی این کودکان گفت: کار کردن روی مهارت‌ها و توانمندی‌های روانی و مذهبی فرزندان باعث می‌شود تا آمادگی‌های لازم را جهت گذراندن بحران‌های زندگی در بزرگسالی کسب کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر به جذب کمک‌های خیرین اشاره کرد و گفت: کمک‌های خداپسندانه خیرین می‌تواند در تأمین رفاه و آموزش‌ها و برطرف کردن نیازهای ضروری این کودکان بسیار اثرگذار باشد.

در این بازدید با پیگیری‌های رئیس کل دادگستری استان یکی از خیران تقبل کرد هزینه‌های دارویی کودکان و نوجوانان این مراکز را تأمین کند.

سرپرست بهزیستی استان بوشهر نیز ضمن تقدیر از حمایت و تلاش‌های مجموعه دادگستری و پیگیری مجدانه نسبت به مشکلات این کودکان، گزارشی را از اقدامات صورت گرفته به کودکان و نوجوان نگهداری در این مراکز ارائه کرد.

در پایان رئیس کل دادگستری استان بوشهر هدایایی به کودکان اهدا کرد.

کد خبر 6063844

دیگر خبرها

  • خیران استان بوشهر از مراکز نگهداری کودکان حمایت کنند
  • انجام ۶۲۳ مأموریت اورژانس جهرم در تعطیلات نوروز
  • خدمات دهی اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان به مردم و مسافران
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • نگهداری ۱۰ کودک در شیرخوارگاه امام علی(ع) شهرکرد
  • ۸۶۱ خدمت توسط اورژانس اجتماعی استان بوشهر ارائه شد
  • ارائه ۸۶۱ خدمت تخصصی توسط اورژانس اجتماعی استان بوشهر
  • تئاتر کودک، تقابل تأثیرگذارترین رسانه با تأثیرپذیرترین مخاطب
  • اعطای مجوز کاشت حلزون به ۱۳۷ مددجوی بهزیستی در زنجان طی سال گذشته