Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@22:43:20 GMT

«روابط خانوادگی» ایرانی در جشنواره آلمانی

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۶۴۱۷

«روابط خانوادگی» ایرانی در جشنواره آلمانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فیلم مستند بلند «روابط خانوادگی» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی ناصر ضمیری در بخش بین‌الملل فیلم‌های بلند سی و سومین دوره جشنواره EXground آلمان به نمایش در می آید.

جشنواره EXground از ۱۳ تا ۲۲ نوامبر ۲۰۲۰ برابر با ۲۳ آبان تا ۲ آذر ۹۹ در شهر ویزبادن آلمان برگزار می‌شود و مستند «روابط خانوادگی» با دوازده فیلم بلند داستانی و مستند از کشورهای مختلف به رقابت خواهد پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«روابط خانوادگی» به ارتباط حاجی‌بابا ۸۰ ساله با فرزندانش می‌پردازد که در یک موقعیت خاص و ویژه قرار گرفته‌اند. این موقعیت باعث رفتارهایی از سوی خانواده می‌شود که شناخت بهتری نسبت به آنها پیدا می‌کنیم ...

این فیلم پیش‌تر در بخش مسابقه جشنواره مستند لایپزیگ آلمان و جشنواره داک‌پوینت هلسینکی فنلاند به نمایش درآمده است.

«روابط خانوادگی» محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و پخش بین‌الملل آن نیز برعهده‌ این مرکز است.

عوامل تولید این فیلم مستند عبارتند از طرح، پژوهش و تدوین: ناصر ضمیری و ندا اسدی، فیلمبردار، کارگردان و تهیه‌کننده: ناصر ضمیری، صدابردار: معین اسدی، طراحی و ترکیب صدا: احسان افشاریان، آهنگساز: عبدی بهروانفر، مدیر تولید: آمنه رحمانی، دستیار کارگردان و دستیار تصویر: محسن صادقی، عکاس: ساغر صادقی، عنوان‌بندی: حمید برزگر، طراح پوستر: طاها ذاکر، تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

کد خبر 5058371 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: طاها ذاکر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سینمای مستند حضور هنر ایران در جهان فیلم کوتاه برنامه تلویزیونی حضور هنر ایران در جهان فیلم سینمایی تئاتر ایران شبکه پنج سیما سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان موسیقی ایرانی ویروس کرونا آلبوم موسیقی فیلم مستند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انیمیشن شبکه سه سیما مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی روابط خانوادگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۶۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«احمد» در هند جایزه گرفت

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزای علم و فناوری آنا، این دوره از جشنواره در بخش مستندهای 60 دقیقه ای به مستند «احمد» به تهیه کنندگی یوسف ترابی‌نژاد و کارگردانی اعظم مرادی جایزه داد، پرتره جوانی به نام «احمد» که علی‌رغم محدودیت‌های فیزیکی، ذهنی بلندپرواز و همتی بلند دارد و داستان زندگی‌اش به معجزه می‌ماند.

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های معلولین we care هند هر ساله باهدف افزایش آگاهی در مورد مسائل مربوط به معلولیت، برطرف‌کردن تصورات غلط و تعصبات در مورد افراد معلول و ایجاد تغییرات نگرشی و رفتاری برگزار می‌شود.

این جشنواره بر اساس کنوانسیون سازمان ملل به‌عنوان بخش جدایی‌ناپذیر از فعالیت‌های بین‌المللی یونسکو قلمداد شده که باهدف افزایش سطح آگاهی درباره حقوق معلولان سراسر جهان و تشویق نهادها، سازمان‌ها و هنرمندان در حوزه‌ معلولان فعالیت می‌کند.

«احمد» پیش‌ازاین نیز در جشنواره‌های داخلی و خارجی حضور داشته و منتخب پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حقیقت، جشنواره بین‌المللی بیگ سین لندن، ‌ یازدهمین جشنواره مستند بنگلادش، پنجمین جشنواره فیلم مارتینیک فرانسه و منتخب پنجمین دوره از جشنواره Over-the-Rhine International Film Festival آمریکا بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مستند می‌تواند در گسترش فرزندآوری تاثیرگذار باشد/کنجکاوی اهالی روستا برای ساخت یک فیلم
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • درخشش رادیو فرهنگ در جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • گزارش تصویری | سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست/ آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری است
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • «احمد» در هند جایزه گرفت
  • نمایش «ملودی» در جشنواره انیمیشن «ورونژ»
  • فیلم سینمایی آپاراتچی ،روایتی از سینما برای سینما