Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-24@16:23:10 GMT

فرزند سوم بیاورید خانه هدیه بگیرید

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۶۴۱۸

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  جمعیت کشور روسیه حدود ۱۴۵ میلیون نفر و رشد جمعیت آن منفی است؛ بعد از روی کار آمدن پوتین در کشور روسیه سیاست‌های تشویقی برای افزایش جمعیت بیش از پیش قوت گرفت.بر این اساس، خانواده‌هایی که دارای فرزند می‌شوند مورد حمایت‌های مالی برای تربیت و رشد فرزندشان قرار می‌گیرند؛ دولت این کشور برای فرزند اول ۱۵ هزار دلار و برای تولد فرزند سوم یک خانه به پدر و مادر نوزاد هدیه می‌هد؛ همچنین مادری که دارای فرزند می‌شود می‌تواند ۹ هزار و ۶۰۰ دلار کمک هزینه دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بین سال‌های ۱۹۹۳ و ۲۰۰۸، جمعیت روسیه با تغییر از ۱۴۸.۳۷ به ۱۴۳.۲۵ میلیون نفر کاهش چشمگیری در جمعیت خود مشاهده کرد؛ در این مدت، روسیه نرخ زاد و ولد پایین و مرگ بالایی را تجربه کرد؛ بعد از این دوره، جمعیت این کشوردوباره به ۱۴۵.۹۳ میلیون نفرافزایش یافت؛ با این حال،پیش‌بینی می‌شودکه جمعیت روسیه در اواخر سال ۲۰۲۰ به اوج خود رسیده و دوباره کاهش یابد.

 

روسیه با ۱.۵۸ تولد به ازای هر زن یکی از کشور‌هایی است که کم‌ترین نرخ باروری را در جهان دارد؛ این میزان کمتر از میزان نرخ جایگزینیِ ۲.۱ تولد برای هر زن است؛ همچنین با میانگین سنی ۴۰.۳ سال یکی از سالمندترین کشور‌های جهان است.

 

تخمین زده می‌شود که روسیه تا سال ۲۰۵۰ از نهمین کشور پرجمعیت جهان به رتبه ۱۷ برسد! همینطور تخمین‌ها نشان می‌دهد که جمعیت روسیه از ۱۴۲ میلیون نفر در سال ۲۰۱۴ به ۱۲۸ میلیون نفر تا سال ۲۰۵۰ کاهش می‌یابد! اقتصاد روسیه در دهه اول قرن ۲۰ به شدت رشد کرد و در سال ۲۰۰۹ جمعیت روسیه رشدی اندک، اما چشمگیر داشت؛ این افزایش بین ۱۵ هزار تا ۲۵ هزار نفر گزارش شده و علت آن کاهش نرخ مرگ و میر و افزایش مهاجرت بوده است.

 

رشد جمعیت و آمار جمعیتی مدت‌هاست که برای روسیه یک مشکل محسوب می‌شود، زیرا یک دهه پیش این کشور سالانه ۱ میلیون نفر را از دست می‌داد؛ در این رابطه ولادیمیر پوتین سیاست‌های تشویقی زیادی را برای خانواده‌ها در نظر گرفت تا این معضل را برطرف کند.

 

جمعیت کشور ما نیز با نرخ رشد زیر یک درصد و نرخ باروری ۱.۷ فرزند روند کاهش و سالمندی خود را آغاز کرده است، اما تا کنون در ارگان‌های مدیریتی کشور برنامه‌ای برای کنترل آن انجام نشده است، این در حالی است که پژوهشگران جمعیتی پیش‌بینی می‌کنند که تا سال ۲۰۵۰ بیش از ۳۰ درصد جمعیت کشور سالمند خواهند بود!

 

گسترش نیوز

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: جمعیت خانه اقتصاد جام نیوز روسیه جمعیت روسیه میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۶۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرخصی تحصیلی برای مادران دانشجو و دارای فرزند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، انسیه کتابچی معاون نظارت و پایش ستاد ملی جمعیت گفت: استفاده از مرخصی تحصیلی، انتقال به دانشگاه محل سکونت یا استفاده از کلاس‌های مجازی برای مادران دانشجو به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

کتابچی افزود: محدود کردن مادران باردار یا صاحب فرزند زیر دو سالی که دانشجو هستند، از طرف دانشگاه‌ها تخلف است.

وی همچنین گفت: طبق قانون باید دانشگاه‌ها تا چهار نیم سال تحصیلی، به خانم‌هایی که زایمان کرده اند و فرزند شیرخوار دارند، مرخصی بدون احتساب سنوات بدهد.

معاون نظارت و پایش ستاد ملی جمعیت از دانشجویان مادر خواست تخلف دانشگاه‌ها را به مرکز رسیدگی گزارش‌های مردمی نهاد ریاست جمهوری منتقل کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مدیران در اجرای قانون جوانی جمعیت اهتمام ویژه داشته باشند
  • (ویدیو) پاداش ۱۸ میلیونی برای فرزند اول در یک وزارت خانه
  • حمایت از لایحه جوانی جمعیت برنامه اصلی شهرداری قزوین
  • مرخصی تحصیلی برای مادران دانشجو و دارای فرزند
  • گلایه متقاضیان نهاوندی از تاخیر در تحویل زمین و خودرو طرح جوانی جمعیت
  • سرلشکری که هدیه ۳ میلیون تومانی شاه را رد کرد | نظامی شاهنشاهی چطور بعد از انقلاب فرمانده ارتش شد؟
  • پاداش ۱۸ میلیونی برای فرزند اول در یک وزارت خانه
  • سنت‌ها و سبک زندگی اسلامی در کردستان جریان دارد
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان+فیلم
  • جشنواره حضرت خدیجه (س) در کردستان برگزار می‌شود