Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه آمریکا از فرصت روز جهانی آزادی مذاهب استفاده کرده و بار دیگر مخالفان آمریکا نظیر چین، ایران و کره شمالی را به نقض آزادی‌های مذهبی متهم کرد.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی آزادی مذهبی که از سوی پایگاه سازمان ملل منتشر شد، آزادی مذهبی و دیگر موضوعات مربوط به منزلت بشری را "اولویت محوری سیاست خارجی آمریکا" خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه این بیانیه ادعا کرد: امروز سه سواستفاده کننده آشکار آزادی مذهبی در جهان – جمهوری خلق چین، ایران و کره شمالی – تدابیر اجباری خود با هدف خاموش کردن مردمشان را تشدید کرده‌اند. بدتر اینکه جمهوری خلق چین به دنبال ریشه کن کردن همه اشکال مذاهب و عقایدی که با دکترین حزب کمونیست چین همراستا نباشند، رفته است.

پامپئو در ادامه این بیانیه خود نوشت: متقابلا از زمان راه اندازی ائتلاف بین‌المللی آزادی مذهب یا عقیده (IRFBA) در فوریه 2020، 31 کشور متعهد به این شبکه همفکر مختص به رسیدگی به چالشهای سراسر جهان شده‌اند. از زمان شروع همه گیری کووید 19، چندین کشور اقدام به آزاد کردن زندانی‌هایی که به اشتباه به خاطر عقایدشان محبوس شدند، کرده و به آنها اجازه پیوستن دوباره به خانواده‌هایشان را داده‌اند و ما از دیگران هم می‌خواهیم از این روند پیروی کنند.

پامپئو اظهار کرد: اکنون جنبش جهانی آزادی مذهبی یک واقعیت است که غنی از تنوع مذهبی، فرهنگی و سیاسی بوده و گواهی بر این حقیقت جهانی صریح است؛ "هر شخص، در هر جایی این حق را دارد که باور کند یا نکند، عقاید کسی را تغییر دهد، عقاید کسی را به زبان بیاورد، تجمع کند و آموزش دهد."/ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جهانی آزادی آزادی مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۶۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام مدیر کل ارشاد خوزستان به مناسبت روز جهانی تئاتر

ایسنا/خوزستان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مناسبت روز جهانی تئاتر پیامی صادر کرد.

به گزارش ایسنا، مجید منادی در پیام خود نوشت:

«همزمانی و هم‌زبانی بهار طبیعت، ماه مبارک رمضان و روز جهانی تئاتر فراخوانی است برای توجه به این هنر والا به‌ عنوان یکی از بهترین و قوی‌ترین ابزارها در جهت تعمق و تفکر انسان‌ها و هنرمندان این عرصه به مفهوم زندگی و ترویج هنجارهای اخلاقی. تئاتر یک مسیر است؛ مسیری تازه برای بهتر زندگی کردن، هنری که در آن باید فراتر از دیالوگ‌ و معنی رفت تا به تعالی روح رسید چراکه تئاتر می‌گوید و مخاطب خود را نیز به گفتن و آموزش وامی‌دارد. اینجانب روز جهانی تئاتر و تقارن همیشگی آن با نخستین روزهای بهار و حلاوت برکات ماه مبارک رمضان را خدمت همه تلاشگران هنرهای نمایشی تبریک عرض نموده و از همه کسانی که لحظات زندگی خود را وقف این هنر ارزشمند نموده‌اند تا بی‌واسطه با مخاطب خود سخن بگویند و در رشد، شکوفایی و ایجاد شور و شوق در جامعه بکوشند تقدیر و تشکر می‌نمایم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اوضاع عجیب ورزشگاه آزادی بعداز مراسم مذهبی!
  • ظریف: روسیه، ایران را فدای آمریکا می‌کند
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • بازدید بیش از ۱۲۹ هزار گردشگر نوروزی از اماکن مذهبی، تاریخی و فرهنگی خراسان شمالی 
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به خاک یمن
  • بازدید بیش از ۱۲۹ هزار گردشگر از اماکن مذهبی، تاریخی و طبیعی خراسان شمالی
  • پیام مدیر کل ارشاد خوزستان به مناسبت روز جهانی تئاتر
  • برپایی ۱۰ ایستگاه مذهبی در کرمانشاه به مناسبت میلاد امام حسن(ع)
  • جنگ شادی به مناسبت میلاد امام حسن (ع) در مجموعه جهانی بیشاپور
  • سفره افطاری ۱۱۸ متری و پخت آش نذری در شب میلاد امام حسن (ع) در بجنورد