Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@12:42:12 GMT

بخشودگی جریمه‌های شرکت‌های دانش بنیان

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۶۵۰۶

محمدرضا احمدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم در تشریح مصوبه اخیر این کمیسیون مبنی براینکه شرکت‌های دانش بنیان خوش حساب شامل بخشودگی جریمه‌های قانون تأمین اجتماعی می‌شوند به «پارس‌نیوز» عنوان کرد: «جلسه‌های اخیر کمیسیون آموزش و تحقیقات با هدف بررسی وضعیت شرکت‌های دانش بنیان برگزار شد. این شرکت‌ها علی‌رغم آنکه نوبنیاد هستند اما تقویت آن‌ها می‌تواند تاثیر به‌سزایی را بر اقتصاد کشور به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «طبق نشست نمایندگان حاضر در این جلسه مقرر شد که شرکت‌های دانش بنیان خوش حساب شامل بخشودگی جریمه‌های قانون تأمین اجتماعی قرارگیرند.»

احمدی همچنین تصریح کرد که این مصوبه در دست بررسی بوده و نهایی نشده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم درتشریح این مصوبه گفت: «این طرح ابتدا در کمیسیون صنایع و سپس به کمیسیون آموزش و تحقیقات با هدف تقویت شرکت‌‌های دانش بنیان ارجاع شد. براین اساس مقررگشت تا تمام دستگاه‌های اجرایی با شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان، قرارداد مرتبط با کالا و خدمات دانش بنیان وضع کنند. همچنین اگر این موسسات نیاز به مسکن یا خدمات بیمه نیز داشتند، در اختیار آنان قرارگیرد.»

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلام ی براین باوراست که طورحتم تقویت‌ شرکت‌های دانش بنیان موجب افزایش اشتغال و ارزآوری خواهد شد.

او درپایان این گفت‌وگو درباره وضعیت کنونی این مصوبه اظهارکرد:«بررسی‌های نهایی طرح بخشودگی جریمه‌های قانون تأمین اجتماعی شرکت‌های دانش‌بنیان تمام نشده و پس از یک الی دو جلسه دیگر نهایی می‌ شود. پیش بینی شده این طرح هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح و به تصویب برسد.»

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مجلس یازدهم مجلس شورای اسلام بخشودگی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بخشودگی جرایم محمدرضا احمدی شرکت های دانش بنیان کمیسیون آموزش و تحقیقات شرکت های دانش بنیان بخشودگی جریمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۶۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی

آفتاب‌‌نیوز :

پژوهشکده سامانه‌های هوشمند شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف میزبان روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برای رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی بوده است.

انجام پژوهش‌های کاربردی ـ توسعه‌ای، تجاری‌سازی ایده‌های نو و پژوهش‌های فناورانه در حوزه دانش‌های نوین و سطح بالا، انجام فعالیت‌های ترویجی به منظور اعتلای نهضت نرم‌افزاری و توسعه صنایع کشور در بستر مناسب ارتباطی صنعت و دانشگاه و با بهره‌گیری از ساختار‌های چابک و پویا از ماموریت‌های این پژوهشکده است. از این رو این مرکز تحقیقاتی چشم‌انداز خود را "تبدیل شدن به یکی از اصلی‌ترین مراکز پیشرو در تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه در حوزه دانش‌های نوین و سطح بالای کشور" تعریف کرده است.

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان این پژوهشکده که با همکاری اعضای هیات علمی و برخی از محققان ایرانی مقیم خارج شکل گرفته است، پس از ۴ سال تحقیق و توسعه به دانش فنی ساخت موتور ۶ سیلندر با ظرفیت ۴۰۰۰ سی سی بنزینی خورجینی دست یافت.

دهقانی فیروزآبادی در آیین رونمایی از موتور ۶ سیلندر بنزینی خورجینی در جمع خبرنگاران گفت: قوای محرکه با حجم و توان بالای بنزینی انواعی از قوای محرکه هستند که در بسیاری از خودرو‌های استراتژیک و راهبردی و تاکتیکی کاربرد دارند.

وی با بیان اینکه این نوع موتور‌ها همچنین دارای کاربرد‌های تفریحی مانند خودرو‌های افرود را نیز دارند، اظهار کرد: این نوع موتور‌ها یک نیاز کاملا راهبردی است و کشور نیز در طی چند سال گذشته به آن موضوع رسید که کشور نیازمند دستیابی به دانش فنی این نوع موتور‌ها است. 

دهقانی اضافه کرد: بر این اساس یکی از شرکت‌های دانش بنیان که با حضور چندین نفر از اعضای هیات علمی و نزدیک به ۴۰ نفر از بهترین دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و محققان کشور تشکیل شده بود، و در طی ۳ تا ۴ سال گذشته با ترسیم برنامه مطالعاتی عمیق، اقدام به کسب فناوری‌های موتور‌های ۶ سیلندر خورجینی ۴ لیتری دنیا کرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: این شرکت دانش بنیان امروز توانست نمونه مهندسی معکوس شده این موتور را با استاندارد‌های بالا تولید و رونمایی کند.

وی باتاکید بر اینکه رونمایی از این دستاورد، اثبات فناوری‌های موتور خورجینی ۶ سیلندر حجم بالا است، اظهار کرد: دانش فنی این محصول توسط پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه شریف و محققان این شرکت دانش بنیان به دست امده و امیدواریم این جریان علمی قوی که از سوی محققان این شرکت ایجاد شده است، توسعه یابد و به زودی شاهد تولید این موتور‌ها برای کاربرد‌های خاص در کشور باشیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، فناوری‌های موتور را از فناوری‌های اصلی و کلیدی در هر سامانه‌ای توصیف کرد و یادآور شد: دانش فنی که در این شرکت و با حجم و کیفیت به دست آمده بسیار ارزشمندتر از خود محصول است، چون این دانش فنی قابل تسری به سایر حوزه‌ها است.

دهقانی با اشاره به حمایت‌های معاونت علمی از این طرح گفت: ما به عنوان پشتوانه اصلی حمایتی شرکت‌ها، بخشی از سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه را بر عهده گرفتیم. ولی یکی از خوشحالی‌های ما این است که این شرکت در همکاری با چندین نفر از محققان ایرانی که در شرکت‌های بزرگ دنیا فعال بودند شکل گرفته و اجرای این تحقیقات سبب شد تا این افراد به کشور بازگردند تا دانش اصولی در کشور شکل بگیرد.

به گزارش ایسنا، "گیربکس مغناطیسی"، "طراحی و ساخت موتورسیکلت برقی اسکوتر آویتا" با سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت، "آب شیرین کن خورشیدی" و "رونمایی از محصول فناورانه نرم افزار ابرسازه" از دیگر دستاورد‌های این پژوهشکده به شمار می‌رود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • مسلمی نائینی: ارائه آموزش‌های تخصصی، مهارتی و دانش‌بنیان توسط جهاددانشگاهی