Web Analytics Made Easy - Statcounter

وریا رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به هفته مسمومیت از اول تا هفتم آبان‌ماه، اظهار داشت: امسال ۱۵ سال است که این هفته با همکاری ارگان‌های مختلف در راستای آگاهی دادن به مردم و پیشگیری از انواع مسمومیت‌ها برگزار می‌شود.

وی در تعریف مسمومیت، گفت: مسمویت یعنی هر عامل خارجی که وارد بدن شود و مقداری از آن سبب عوارض سمی در بدن شود که براساس نوع عامل خارجی ورودی در قالب دارویی، مواد اعتیاد و مخدر، سموم دفع آفت شیمیایی، غذایی،گیاهان سمی، انوع گازها دسته‌بندی می‌شود که براساس مقدار آسیب‌های وارده، آمارهایی هم دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره تحقیق، توسعه و آموزش‌های مردمی معاونت غذا و دارو کرمانشاه گفت: متاسفانه مسمومیت دارویی بیشترین آمار مراجعه به دانشگاه‌های کشور دارند، حدود ۴۰ درصد مراجعان مسمومیت های از دارویی است که به صورت عمدی و غیرعمدی مصرف می‌کنند لذا ضرورت دارد مردم از مصرف خودسرانه دارو پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: داروهای مرتبط با آرام‌بخش و موثر بر سیستم اعصاب مرکزی و بعد داروهای قلبی عروقی و دسته داروها مخدر بیشترین عامل مسمومیت‌های دارویی را دارند.

رحیمی تصریه کرد: سال گذشته ۷ هزار و ۵۶۰ مورد مرگ در کشور با انواع مسمومیت‌ها داشتیم که از این تعداد ۶ هزار و ۶۰۰ نفر مرد و یک هزار و ۵۵۴ نفر زن بوده که معمولا آقایان سه تا چهار برابر بیشتر از خانم‌ها عوارض مسمومیت دارند.

وی گفت: ۲ هزار و ۵۳۰ مورد فوت مسمومیت از این تعداد با عوامل دارویی و شیمیایی بوده و ۵ هزار و ۳۰ مورد هم بر اثر مصرف ناشی از سوء مصرف مواد شامل مواد مخدر، الکل، مواد محرک و مواد توهم‌زا است.

رحیمی ۷۸۴ مورد از مرگ‌ها را بر اثر گازمونواکسد کربن اعلام کرد و گفت: ۱۸۵ مورد سموم آفات نباتی که در بین این سموم قرص برنج بیشترین سهم مرگ را به خود اختصاص داده  که البته بیشتر مربوط به استان‌های تهران، مازنداران و گیلان است.

وی اضافه کرد:در همه‌گیری کرونا چیزی که بیشتر شیوع پیدا کرد مسمومیت با الکل، متانول و شوینده است که ۴۷۸ مورد بوده که نسبت به سال قبل در سطح کشور ۱.۵ برابر شده که بیشتر ناشی از عدم اطلاع و باوز غلط مردم در مصرف الکل که مانع همه گیری کرونا می‌شود، است.

وی در پایان، گفت: در برخورد با افراد مسموم اگر هوشیار بود از او بپرسیم که با چه چیزی مسموم شده بعد در اسرع وقت با اورژانس تماس و اطلاعات دقیق را به مراکز درمانی ارائه دهیم.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: توسعه کرمانشاه مسمومیت وزارت بهداشت مسمومیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۶۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع و سازمان‎ها قسمتی از برق مصرفی را خودشان تولید کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ محمودی گفت: ابلاغیه این کار سال گذشته به دستگاه‌ها اعلام شد و امسال باید در اوج مصرف از برق تولیدی خود استفاده کنند.
او با اشاره به اینکه برای ایجاد زیرساخت‌های تولید برق تجدیدپذیر تسهیلاتی نیز از سوی دولت تعیین شده و پرداخت می‌شود افزود: از امسال و در اوج مصرف هزینه انرژی دستگاه‌ها که از برق دولتی استفاده کنند به شدت افزایش می‌یابد.
مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی از استان‌های پرمصرف برق به خصوص در بخش صنعتی است و باید صنایع بتوانند قسمتی از احیتاج خود را تأمین کند.
محمودی گفت: میزان موظفی تولید برق سالانه پنج درصد است که در پایان چهار سال باید به ۲۰ درصد برسد.

او افزود: هدف از این الزام، اجرای ماده ۸ مصوبات شورای عالی انرژی کشور در راستای اجرای وظایف قانونی وزارت نیرو در زمینه توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک است.

دیگر خبرها

  • مرگ ۹۱ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران
  • مرگ ۹۱ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر
  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید
  • صنایع و سازمان‎ها قسمتی از برق مصرفی را خودشان تولید کنند
  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید/ چطور هندوانه غیرسالم را تشخیص بدهیم؟
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • برگزاری نشست تخصصی و علمی تاب‌آوری بناها و محوطه‌های تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی 
  • بهترین راهکار برای کاهش وزن
  • یک «کام» تلخ تا مرگ زودرس/ فقط «دخانیات» تحریم نشد!