Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ یارانه خرید کالاهای اساسی پس از گذشت یک ماه از تصویب کلیات آن در مجلس، امروز تصویب نهایی شد.

براساس این طرح دولت موظف است حداکثر یک ماه از تاریخ ابلاغ این قانون شبکه توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز خانوارها خصوصاً نیازمندان را با استفاده از شبکه توزیع کالا با قیمت مورد تأیید سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با نرخ ارز ترجیحی(4200 تومانی) از طریق کالابرگ یا کارت الکترونیکی با اولویت تولیدات داخلی در اختیار مردم قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مبلغ این یارانه به‌ازای هر نفر 60 هزار تومان است اما خانوارهایی که سطح در آمد آنها کمتر از مبلغ حداقل دستمزد است، از دو برابر یارانه سایرخانوارهای مشمول بهره‌مند می‌شوند. این خانوارها را وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی می‌کند.

بیشتر بخوانید: یارانه جدید چقدر گرانی به بار می‌آورد؟

حداکثر یارانه خرید کالا چقدر است؟

زمان اجرای این طرح شش ماهه است یعنی این یارانه در شش نوبت واریز می‌شود، برای 20 میلیون نفر تحت پوشش نهادهای حمایتی به ازای هر فرد 120 هزار تومان پرداخت خواهد شد که این فرد در مجموع 720 هزار تومان دریافت خواهد کرد.

برای 40 میلیون نفر دیگر از جمعیت کشور با درآمد پایین مبلغ یارانه 60 هزار تومان است که در مجموع شش ماهه 360 هزار تومان دریافت خواهد کرد.

سقف پرداخت این یارانه برای پنج نفر است، یعنی یک خانوار پنج نفره تحت پوشش کمیته امداد یا بهزستی تا پایان سال سه میلیون و 600 هزار تومان و دیگر خانوارها یک میلیون و 600 هزار تومان یارانه یارانه برای خرید کالاهای اساسی دریافت خواهند کرد.

همچنین یارانه معیشتی بنزین در روز دهم هر ماه و یارانه نقدی در روز بیستم هر ماه پرداخت خواهد شد.

منبع: تجارت نیوز لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 یارانه یارانه نقدی قیمت سکه هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۶۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات پرداخت وام سفر دوم رئیس‌جمهور به چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد

مدیرکل دفتر بازرسی استانداری چهارمحال‌و بختیاری جزئیات وام ۲۵ میلیون تومانی کم‌بهره سفر دوم رئیس‌جمهور به این استان را اعلام کرد.

فرشاد طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ۱۶۸ هزار نامه از سوی مردم در سفر دوم رئیس‌جمهور به استان ارسال شده بود که حدود ۵۰ هزار نفر متقاضی دریافت وام کم‌بهره ۲۵ میلیون تومانی بودند، این تسهیلات از نیمه دوم اردیبهشت، توسط شش بانک عامل در استان شروع می‌شود.

وی افزود: از ۱۶۸ هزار نامه‌ای که از سوی مردم ارسال شده بود، شش هزار و ۵۰۰ نامه بدون نام و نشان هستند، از این تعداد حدود ۶۰ هزار نامه متقاضی دریافت وام بودند و مابقی درخواست‌ها مشکلات افراد بودند که به دستگاه‌ها ارجاع داده شد و این نامه‌ها در حال بررسی و پیگیری هستند.

مدیرکل دفتر بازرسی استانداری چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: تسهیلات بلاعوض یک‌ونیم میلیون تومانی، ویژه افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی آغاز شده است و امید می‌رود تا پایان اردیبهشت به اتمام برسد.

طهماسبی بیان کرد: تسهیلات مربوط به پرداخت‌های بلاعوض، ۵۰ میلیارد تومان نیز پیش‌بینی و تخصیص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: افراد در صورتی که در سفر اول رئیس‌جمهور تسهیلات دریافت نکرده باشند، مشمول دریافت وام ۲۵ میلیون تومانی خواهند شد.

کد خبر 746718

دیگر خبرها

  • طرح یسنا؛ یارانه ۶۰۰ هزارتومانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ + جزییات
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال
  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی
  • خبر مهم درباره یارانه کودکان شیرخوار؛ طرح یسنا چیست و چه کسانی آن را دریافت می‌کنند
  • کالابرگ اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟
  • اعلام جزییات یارانه جدید ۶٠٠ هزار تومانی
  • زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه
  • پرداخت یارانه به کشت پنبه راهکاری برای تحقق خودکفایی
  • جزئیات پرداخت وام سفر دوم رئیس‌جمهور به چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد