Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی کریمی فیروزجایی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس در محکومیت اظهارات توهین آمیز رئیس جمهور فرانسه را قرائت کرد.

متن این بیانیه به این شرح است:

به نام خدا

مهمترین عامل شکل دهنده و معنابخش هویت‌ها در دنیای کنونی دین است، به تبع آن احترام به ادیان به طریق اولی پیامبران ادیان اهمیت شایان توجه و غیرقابل چشم‌پوشی برای امکان زیست مشترک در درون جوامع و بین جوامع می‌یابد و در شرایط حال حاضر جهان درک این امور از سوی سران کشورها و ملل بدیهی است اما متأسفانه آنچه دیده می‌شود بی‌توجهی عامدانه برخی از آنها است که خود آتش بیار معرکه شده‌اند و بر تنور دشمنی‌ها می‌دمند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارات غیرمسئولانه و توهین آمیز رئیس جمهور فرانسه به ساحت پیامبر دین اسلام از جمله این رویکردهای مضموم است که عملاً به بهانه آزادی بیان، ولنگاری بیان و خشونت زبانی منتهی به خشونت فرهنگی و سیاسی را ترویج می‌کند، اگر افراطی‌گری محکوم است هتاکی زمینه‌ساز زنجیره خشونت و پایمال شدن حقوق محکوم‌تر است.

ما نمایندگان جوامع، ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی با احترام به تجربه مشترک و دیرین جوامع خود در ایران اسلامی با محکومیت چنین رفتارهایی از سردمداران چنین کشورها می‌خواهیم که چنانچه خواهان صلح و هم زیستی ادیان و فرهنگ‌ها هستند، به تجدیدنظر اساسی به رویکردها و باورهای غلط‌شان دست یازند.

کد خبر 5058407 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: علی کریمی فیروزجایی مجلس شورای اسلامی فرانسه صحن مجلس مجلس شورای اسلامی ایالات متحده امریکا سعید خطیب زاده محمد باقر قالیباف حسن روحانی هیئت دولت محمدجواد ظریف مجلس اسحاق جهانگیری جمهوری اسلامی ایران فرانسه علی ربیعی وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۶۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای تعامل سازنده دولت سیزدهم با مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در یادداشتی برای همشهری درباره فعالیت این معاونت درسال گذشته و دستاوردهای آن نوشت؛
معاونت پارلمانی رئیس جمهور سیزدهم از آغاز این دولت سعی کرده است تا همواره تعاملی خوب و سازنده میان قوه مجریه و قوه مقننه برقرار کند تا حل مسائل کلان کشور و مشکلات مردم همواره به عنوان مهم ترین موضوع میان قوا در دستور کار قرار گیرد. اما به بهانه پایان سال ۱۴۰۲ و آغاز سال نو، گزیده‌ای از مهم ترین اقدامات معاونت پارلمانی رئیس جمهور را به سمع و نظر مردم فهیم ایران میرسانم.

اول: برنامه ریزی و هماهنگی دیدار و جلسات سید ابراهیم رئیسی، ریاست محترم جمهوری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛ ارتباط رئیس‌جمهور با نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارای ابعاد وسیعی بوده که با حضور ایشان در مجلس شورای اسلامی ( 15 جلسه ) در قالب مراسم تحلیف، جلسات معرفی و رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، تقدیم برنامه توسعه، ارائه و دفاع از لایحه بودجه پیشنهادی و ... و در مجموعه دولت در قالب جلسات مجامع استانی (31 جلسه) ، ملاقات با هیئت رئیسه مجلس –روسای کمیسیون – فراکسیون و .... ( 5 جلسه)‌و اجلاسیه های مشترک دولت و مجلس ( 5 جلسه) برقرار می‌شود. که از جمله دستاوردهای این جلسات و نشست‌ها همدلی و همراهی میان دولت و مجلس و فراهم نمودن زمینه‌های مناسب اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی و .... در جامعه است.

دوم: برنامه ریزی و هماهنگی دیدار و جلسات معاون اول رئیس‌جمهور با نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛ ملاقات های معاون اول رئیس‌جمهور با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قالب 8 مجمع استانی شامل 101 نفر و اعضا کمیسیون‌های اقتصادی ، صنایع و معادن و بهداشت و درمان، شامل 66 نفر نماینده و فراکسیون شاهد 8 نفر و تعدادی ملاقات انفرادی برگزار گردیده است. در این نشست‌ها سخنان و درخواست‌های نمایندگان در موضوعات مهم اقتصادی و تولیدی کشور و مسایل و مشکلات حوزه های انتخابی و منطقه‌ای مطرح شده، پاسخ ها و پیشنهاداتی از سوی معاون اول بیان گردید.

سوم: برنامه‌ریزی و هماهنگی دیدار و جلسات اعضا هیئت دولت در مجلس شورای اسلامی ؛ ملاقات و جلسات اعضا هیئت دولت با نمایندگان مجلس همواره بصورت حضور در صحن ،کمیسیون‌های تخصصی، فراکسیون‌ها و ملاقات های انفرادی در مجلس شورای اسلامی بوده است. در این میان اجرای طرح مشترک دولت و مجلس " دوشنبه‌های انس" (ملاقات وزرا و معاونین رئیس‌جمهور با نمایندگان در روزهای خاص) یکی از نوآوری‌های این دولت است که توسط اداره کل دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی روابط دولت و مجلس تنظیم و اجرا گردید. همچنین حضور فعال وزرا و معاونین رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی با هدف تبیین برنامه و ارائه گزارش عملکرد دستگاه مربوطه، پاسخگویی به سوالات نمایندگان مردم و نشست های تخصصی بوده است که نشان از اهتمام ویژه دولتمردان به تعامل و مشارکت در فرآیند کارشناسی مجلس شورای اسلامی دارد.

چهارم: دیدار و جلسات معاون اجرایی رئیس‌جمهور؛ معاون اجرایی رئیس‌جمهور که وظیفه پیگیری امور اجرایی کشور را بخ عهده دارد از ابتدای دولت سیزدهم با تعداد 509 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قالب 28 مجمع نمایندگان استانی و دیدارهای انفرادی ملاقات داشته است. این جلسات با محوریت سفرهای استانی رئیس‌جمهور، پیگیری مصوبات سفرها و سایر امور اجرایی مرتبط با حوزه‌های انتخابیه در استان‌های مختلف کشور، شکل گرفته است.

پنجم: جلسات مشترک اعضا هیئت دولت با نمایندگان مجلس شورای اسلامی ( موضوعات خاص) یکی از نوآوری های دیگر در زمینه برنامه ریزی و هماهنگی روابط دولت و مجلس شورای اسلامی در راستای تعامل بهتر، برگزاری جلسات مستمر در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه قبل از جلسه علنی است که با همکاری دفتر دولت در مجلس و آقایان حاجی بابایی و پژمانفر برگزار می‌گردد در این جلسات بر حسب مورد و اهمیت، موضوع تخصصی در دستور کار قرار می گیرد

کد خبر 840700 برچسب‌ها سید محمد حسینی دولت سیزدهم معاون پارلمانی رئیس جمهور

دیگر خبرها

  • بانوان چادری شاغل در ادارات تجلیل شوند
  • اظهارات مهم آیت الله مکارم شیرازی درباره حجاب و پرهیز از خشونت
  • اهمیت فرهنگ و هنر در ترویج ارزش‌های اسلامی
  • فلسفه ملاقات وضیافت نمایندگان مجلس با ابراهیم رضایی در ژنو چه بوده است؟
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ تن در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • منتخبان مجلس دوازدهم دعواهای سیاسی را وارد مجلس نکنند
  • منتخبین مجلس دوازدهم دعواهای سیاسی را وارد مجلس نکنند
  • تشکیل مجلس جدید با ۴ فراکسیون / جریان اصولگرایی رقابت‌ها را کنار بگذارند
  • دستاوردهای تعامل سازنده دولت سیزدهم با مجلس